• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • LarsS

Gör inte detta hemma; Stå på framdäcket till en skördetröska som står inne i en lada och vrida på startnyckeln.

Anledning; Tröska och vägg går sönder.

Gör inte detta hemma; Springa nedför en kulle och ha en kniv i handen med bladet framåt

Anledning: För att  man kan ramla och köra in kniven 4 mm från ögat.

Gör inte detta hemma: Misslyckas med att ställa en moped på stödet så den faller över dig då den är varmkörd och du har bara shorts på dig.

Anledning: Avgasröret bränner fula märken i köttet

Gör inte detta hemma: Var noga så du använder anpassad storlek på kondomen

Anledning: För stor så den åker av, gör att du får leta länge. (PS Hon hittade den nästa morgon i sig....Skäms )

• Themis
    Flizen07 skrev 2011-12-20 23:21:48 följande:
    Nu efter ett par timmar kan jag se det komiska i det helaSkrattande
    Men det var inte lika roligt imorse dock.. hehe!
    Lägenheten luktar fortfarande lite men inte lika mycke.. Men man får iaf vara glad att jag inte behövde åka in till BB och glömde påsen ytterligare några dagarKräksBimsan: Jag fick välja min julklapp i år Cool
    Jag tänkte mest på att hade min man skrattat i det läget och jag var höggravid så hade han åkt ut ur huset med kvasten uppkörd i mumindalen...
    I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Flizen07
    Themis skrev 2011-12-21 17:36:12 följande:
    Jag tänkte mest på att hade min man skrattat i det läget och jag var höggravid så hade han åkt ut ur huset med kvasten uppkörd i mumindalen...
    Hade jag haft en i närheten så hade han nog råkat ut för något liknande Demon
  • Momat

Gör inte: klia dig i ögonen när du håller på att skala ett äpple åt barnen, om du själv är allergiker.

Orsak: dina ögon sväller igen, det börjar rinna geggamoja ur dem, och, det värsta av allt, det KLIAR SÅ INFERNALISKT!! AAAGGGHH!! Nu kan jag se igen, tack vare medicin.

• Mysgosmys
    Momat skrev 2011-12-21 21:01:04 följande:
    Gör inte: klia dig i ögonen när du håller på att skala ett äpple åt barnen, om du själv är allergiker.

Orsak: dina ögon sväller igen, det börjar rinna geggamoja ur dem, och, det värsta av allt, det KLIAR SÅ INFERNALISKT!! AAAGGGHH!! Nu kan jag se igen, tack vare medicin.
    Oh fyyy, det har jag också gjort xD Fruktansvärt!

Gör inte: Bit på naglarna när du nyss rivit ingefära, det smakar TVÅL(??) i munnen! Blä... 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • cajsasmamma
    Momat skrev 2011-12-21 21:01:04 följande:

jag har nåt liknade

Gör inte; Visa inte för barnet hur snabbt och enkelt det går och svälja en sked Alvedon , när man själv är allergisk

Orsak; inte trevligt och tillbringa en natt på sjukhuset , speciellt inte om man är ensamstående och måste be morfar ställa upp som nattbarnvakt till en febrig och magsjuk tvååring. 
  • husbyggemama

Gör inte: koka inte broccolisoppa.
    Anledning: eftersom du är så pedagogisk låter du dina barn stå på pallen och vara med när du ska mixa den. ( barnen är 1 och 6 år) stora tösen frågar om hon får trycka på knappen. Lite tankspritt svara du ja. ( eftersom när det är dags att trycka kan hon mycket väl få trycka) Flickan misstolkar och trycker på knappen direkt.
    Resultat: det skvätter brännhet soppa över dig och barnen. Som tur är var du på väg att sätta på locket så det mesta hamnar på din hand. Men barnen får lite över sig och börjar gallskrika! Du får panik då du inte såg hur mycket som hamnade på dom så du släpar in dom i duschen och spolar dom med kläderna på. Din hand börjar göra jävligt ont. Du förstår att du behöver hjälp och springer för att hämta telefonen. Naturligtvis ligger både mobilen och hemtelefonen precis bredvid mixern och är dränkta i soppa. Du torkar av dem och försöker ringa din man. Inget händer. Paniken ökar lite till och barnen skriker lite högre. Då ringer du 112. Dem svarar men du kan knappt höra dom. (pga soppa i luren) du skriker att du och dina barn bränt er på soppa och du vet inte hur mycket som kom på barnen men att dom sitter iduschen och dom gallskriker ( vilket dom naturligtvis hörde ) du hör knappt deras frågor men får fram var du bor och sen skriker du åt den stackars larmoperatören: VARFÖR I HELVETE HÖR JAG ER INTE?!! Sen slänger du på luren och tar hand om dina barn. Efter en stund lugnar barnen ner sig och de verkar ganska oskadda. Din hand gör skitont så ni sitter kvar i duschen. Plötsligt hör du något som liknar en helikopter. Sen knackar det på dörren och in kommer en ambulanskille som undrar hur är det här då.
    112 skickade en helikopter och tre ambulansbilar. Snacka om att jag skämdes! Barnen klarade sig fint, bara pyttesmå brännskador som inte behövde någon behandling alls ( tack vare att jag slängde dom i duschen sa ambulanspersonalen ) och jag fick följa med till sjukhuset för handen.

Ettåringen vägrade äta soppa på ett halvår och gick runt och pekade på sin arm och sa soppa dä länge efteråt. Sex åringen talade om för alla att det var mammas fel ( det var det första jag sa när vi satt i duschen)

• johlinn

husbyggemamma - Vet knappt om man vågar skratta! skönt att barnen klarade sig såpass bra!

• cajsasmamma
    husbyggemama skrev 2011-12-22 09:07:28 följande:
    Gör inte: koka inte broccolisoppa.
    Anledning: eftersom du är så pedagogisk låter du dina barn stå på pallen och vara med när du ska mixa den. ( barnen är 1 och 6 år) stora tösen frågar om hon får trycka på knappen. Lite tankspritt svara du ja. ( eftersom när det är dags att trycka kan hon mycket väl få trycka) Flickan misstolkar och trycker på knappen direkt.
    Resultat: det skvätter brännhet soppa över dig och barnen. Som tur är var du på väg att sätta på locket så det mesta hamnar på din hand. Men barnen får lite över sig och börjar gallskrika! Du får panik då du inte såg hur mycket som hamnade på dom så du släpar in dom i duschen och spolar dom med kläderna på. Din hand börjar göra jävligt ont. Du förstår att du behöver hjälp och springer för att hämta telefonen. Naturligtvis ligger både mobilen och hemtelefonen precis bredvid mixern och är dränkta i soppa. Du torkar av dem och försöker ringa din man. Inget händer. Paniken ökar lite till och barnen skriker lite högre. Då ringer du 112. Dem svarar men du kan knappt höra dom. (pga soppa i luren) du skriker att du och dina barn bränt er på soppa och du vet inte hur mycket som kom på barnen men att dom sitter iduschen och dom gallskriker ( vilket dom naturligtvis hörde ) du hör knappt deras frågor men får fram var du bor och sen skriker du åt den stackars larmoperatören: VARFÖR I HELVETE HÖR JAG ER INTE?!! Sen slänger du på luren och tar hand om dina barn. Efter en stund lugnar barnen ner sig och de verkar ganska oskadda. Din hand gör skitont så ni sitter kvar i duschen. Plötsligt hör du något som liknar en helikopter. Sen knackar det på dörren och in kommer en ambulanskille som undrar hur är det här då.
    112 skickade en helikopter och tre ambulansbilar. Snacka om att jag skämdes! Barnen klarade sig fint, bara pyttesmå brännskador som inte behövde någon behandling alls ( tack vare att jag slängde dom i duschen sa ambulanspersonalen ) och jag fick följa med till sjukhuset för handen.

Ettåringen vägrade äta soppa på ett halvår och gick runt och pekade på sin arm och sa soppa dä länge efteråt. Sex åringen talade om för alla att det var mammas fel ( det var det första jag sa när vi satt i duschen)
    OMG!!!
  • husbyggemama

Kan säga att jag och mina barn var hemma i två dagar pga att jag fick någon sorts chock/trauma- grej. Tänk vilken tur vi hade och hur illa det kunde gott. Är så glad att vi inte har några men. Detta hände i februari och vi har fortfarande inte ätit broccolisoppa. Känner mig liksom aldrig sugen på det längre.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!