• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • riboflavin
    Pallas skrev 2011-09-07 22:46:25 följande:
    Alltså, din hund verkar ju vara upphov till många viktiga lärdomar.
    Japp, den här gången var det dock hanen (som är den trista av dem) som gav nya insikter. Tiken går knappast en dag med utan att man inser något helt världsomvälvande.

Visste du exempelvis att det är fullt möjligt för en hund på (nästan) 30 kg att sitta på en ordinär förnsterbräda? Det lärde jag mig i förra veckan när jag varit ute och hämtat posten. Kikar in genom köksfönstret och där sitter hon och spanar Förvånad.
    I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • beckiebabe

Gör inte: Få för att kontrollera att ytterdörren verkligen är låst sent på kvällen, naken, genom att rycka väldigt hårt i den.

Orsak: Det kan vara så att dörren är olåst, att den flyger upp, och att det kan stå ett helt gäng med folk utanför dörren på väg in till grannen i dörren brevid, och som alla stirrar på dig eftersom dörren flyger upp i hög fart.

• Den allsmäktige
    riboflavin skrev 2011-08-26 17:42:42 följande:
    Lämna inte flaskan med liniment framme så att hunden kan får tag i den.

Anledning:
    Leder oavkortat till att det luktar en obehaglig blandning av Jenka och bajs när du kommer hem.

(Detta råkade min systers olycksaliga goldentik ut för, jag har aldrig sett en hund skämmas så, stackars liten!) 
    HAHAHAHAHAHAHAHA!
  • Lady Namárië

Gör ej: Ansvara för barnlämning på skola och förskola när du har så mycket at göra att du knappt vet vilken dag det är.

Orsak: Förskolepersonalen blir ganska road när följande dialog utspelar sig i hallen:

- Godmorgon!
    - Hej! Men... X är väl ledig på fredagar?
    - Jajamensan!
    - Ja... Och det är ju fredag idag?
    - ÄR det?

*suck*

Appropå felskrivningar från telefonen får ni bara inte missa den här sidan:
    damnyouautocorrect.com/

So say we all
  • FijaLija

Hahahahha alltså?! Underbar tråd!

gör inte: Försök läsa den här tråden 3 kvällar på raken!

Orsak: Sambon blir en aningen kort mot en och jag anar att han är sur, eftersom han 3 kvällar i rad har velat tittat på serier och film medan jag suttit med min lilla dator i knät och försökt hålla mig för skratt xD

• seandra82

öppna inte en flaska kolsyrad sprite dagen efter du köpt den .

orsak : det kan fortfarande vara skakad tro det eller ej men i alla fall , du har ett helt j****a kök o städa o sambon frågar vad du svär åt.=O) 

• maximum

Gör inte: Plocka inte ut köksvågen från skåpet.

Varför inte: Du kan skära dig på den, en stor köttbit från din lillfingertopp kan lossna och blodet sprutar. 

• norrlandsflicka

Gör inte: Glöm knäppa blöjan klart när du byter på ditt barn mitt i natten.

Varför inte: Ditt barn rör sig så blöjan hamnar på sniskan och det blir kiss överallt.

Jag var så trött här om natten när dottern vakande efter jag bara sovit 2-3 timmar att jag bara knäppte blöjan på en sidan.

• Marzenie o dziecko

Gör inte : glöm ej bruna bananer på köksbordet när du ska åka utomlands i en vecka.

Varför: det luktar ej gott, klibbigt bord och det kryllar av bananflugor när du kommer hem. Fy för säger jag bara.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!