Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Euw! Fy fan för mtm-spya! :s
Ställ aldrig en 30-liters tapetklisterburk i en bil full med dyra verktyg och källsorterade sopor om du inte är säker på att locket är helt på eller att något vasst sticker hål i burken.
Det var ett h-vete att få bort allt... (men makens firmabil blev ren ;))
Ha inte en svart tuschpenna någonstans i lägenheten när din dampiga 1,5-åring helt plötsligt når alla handtag och kan öppna alla lådor. Svårt att få bort :(
Gör inte detta hemma: dra mascaraborsten under rinnande vatten för att du inte kommer ihåg om du sminkar dig eller borstar tänderna.
Anledning: det blir INTE snyggt med utsmetad mascara runt ögonen a la tvättbjörn.
Om superlim inte funkar försök inte att torka bort det med fingret, risken är att du råkar limma ihop tummen och pekfingret och det gör ONT att dra isär dem!!!
Om du lånar ut din grill till personalfesten så tänk inte då på hur fin glöd det är kvar när ni grillat färdigt och för fasen inte ens tanken på att du kan ta hem grillen med glöden i.
dvs du öppnar bagageluckan på bilen och ställer in grillen, sedan hoppar du in och kör iväg....
Varför inte göra detta: För det första, du vet väl att det fort bildas giftig rök inne i bilen och för det andra grillen kan välta och bränna hål i hela mattan i bagaget.
Ska tilläggas att det inte va jag som gjorde detta utan min pappa gjorde det och det va innan jag föddes så i slutet på 70talet någon gång.
Men hur jävla dum får man bli?
Gör inte: Ha blöjhinken oövervakad i hallen och tro att du inte behöver gå igenom soppåsarna innan de slängs.
Orsak: Två försvunna telefoner senare observerar din svärmor hur 1½-åringen smyger in på storebrors rum, hämtar en leksak och slänger den i blöjhinken.
Om någon vill ha en gratis htc ligger den förmodligen i en bajsblöjspåse på en soptipp i närheten av oss. ![]()