• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • cajsasmamma
    HäxanSurtant skrev 2011-10-17 02:46:40 följande:
    Skaffa ingen rottis och lita inte på att den överhuvudtaget känner något behov av att upplysa dig om att det står snickare utanför dörren och bankar på dörren i minste en kvart.

Nej det är bättre att lita på att din hyresvärd ringa din mobil där du sömndrucket svarar kl 07:15 och hyresvärden säger, är ni inte hemma, snickarna har bankat i en kvart och inte ens hunden har reagerat... *harkel* ehh vi sover, men jag går och öppnar nu...

Hände inget speciellt mer än att snickarna skrattade sig blå åt min "farliga" vakthund som sprider trygghet i hemmet och skämtade i tre dagar om hur en inbrottstjuv bryter sig in, snubblar på den sovande hunden i köket och slår huvudet i bänken och därmed har ju hunden liksom ändå tagit hand om boven. Jag känner mig inte ofta pinsam, men bara grejjen att de står två främmande bilar utanför köksfönstret och två killar som lastar av virke mot husväggen OCH min hund som stensover nedanför fönstret.

Men nu har vi en ny duschhörna och ingen vattenskada i badrummet länge, byracka säger jag bara. Hur lär man en hund med noll vakt instinkt att iaf kanske hojta lite ibland, typ ett skall, nån reaktion, något!!! Skrikandes
    Låter som våran hund, fast iofs så är det en cocker men hon vaknar inte ens när man kommer hem kl. 02 och snubblar över henne  
  • johlinn

Gör inte: Packa för dåligt så att flytande tvål läcker ut i väskan. Du blir arg på alltihop, tål inte sambons skämt och sparkar argt till resväska modell större, väskan stöter till ett rangligt soffbord där det står två nypåfyllda rödvinsglas.

Ena glaset välter, det andra glaset krossas mot väggen. Rödvin överbord, duk, golv, vägg (snygga fläckar på tapeten...), soffa, lammskinnsfäll...    Så istället för att fira att vi kommit fram till landet framför en brasa med ett glas rödvin tillbringades större delen av en timme med att sanera rödvin...

Gör inte: Dricka ur full mugg kaffe när du är trött och skakig... 
    Anledning: Du spiller. Över hela biblioteksboken... Försättssidan är numera brun och boken luktar kaffe... Får se vad de säger när jag lämnar tillbaka den.   

• Lady Namárië
    johlinn skrev 2011-10-24 08:37:17 följande:
    Gör inte: Dricka ur full mugg kaffe när du är trött och skakig... 
    Anledning: Du spiller. Över hela biblioteksboken... Försättssidan är numera brun och boken luktar kaffe... Får se vad de säger när jag lämnar tillbaka den.   
    Gör inte heller: Ligg på mage och läs en bok om du är förkyld och har lätt för att blöda näsblod.

Orsak: En hastigt påkommen nysning senare är det blod (och snor) över hela uppslaget. Myyysigt.
    So say we all
  • Black roses

Ok.. GOR INTE... Mala hela trappen med racken och allt...

Orsak.. Fanstyget torkar aldrig, och du far slanga ut ark med aluminiumfolie i hela trappen sa alla kan ga och lagga sig.. Sen far du aven aran att bara upp hundarna, (2 stycken) och din sota 3 aring som sover sa gott.. Medan maken forsoker komma upp for trappan utan att kladda i fargen..

• Black roses

Ja just det ja..
    Jag glomde..
    GOR INTE... Ta inte for givet att katten ar ute, aven om du nyss sag henne ute, nar du val borjar mala trappuslingen...
    VARFOR?? Ja kattan kommer nerdansandes nagra trappsteg, utan att registrera att tassarna fastnar.. Detta givetvis nar du sjalv ar 13 steg nedanfor, och inget kan gora annat an att svara at katten som just nu sabbar hela maleriet for dig... Sen far du skal att svara lite till, for nar du val tar dig uppfor trappen med aluminiumfolien, sa ser du alla fina tassavtryck pa de nylagda golven i sovrummena...

Katten?? Joda, hon lever fortfarande, och nej ingen skada tagen av att vara daruppe, eller for lite farg pa tassarna som hon sa vackert gjorde sig av med pa mina nylagda golv...

• Lizzan89

Gör inte detta hemma: Börja inte koka upp vatten , för att sedan sätta dig vid datorn och glömma bort det.

Anledning: Din sambo tar den torra kastrullen från plattan för att stolt visa upp att du också kan göra fel. Men han glömmer grytlapparna och släpper därför kastrullen rakt ner på plastgolvet.. som smälter..

Resultat: En mindre brännskada, en ful ring på golvet och stelnat plast under kastrullen som är ett rent helvete att få bort. ;)

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • johlinn
    Lady Namárië skrev 2011-10-24 09:12:28 följande:
    Gör inte heller: Ligg på mage och läs en bok om du är förkyld och har lätt för att blöda näsblod.

Orsak: En hastigt påkommen nysning senare är det blod (och snor) över hela uppslaget. Myyysigt.

haha - ska försöka komma ihåg det!

Gör inte: Lämna laptopen ensam med treåringen.

Anledning: även om han är sjuk är han snabb med fingrarna och lyckas på några minuter pilla bort en tredjedel av knapparna. V-knappen och 3-knappen kommer aldrig bli sig själva igen, nån liten plupp har gått sönder...  
  • Stjärnstoft

Gör inte: Ta för givet att sjuåringar kommer ihåg att stänga ytterdörren när de går ut även om du påmint dem 30 ggr den dagen.

Anledning: Kaniner älskar att springa fria ute i naturen, krypa in under bodar och göra sitt bästa för att försvinna i skogen. Samtidigt som du springer efter i iskallt hällregn och allt mörkare kväll. Det tar tid att få in två frihetstörstande kaniner. Iofs blir du varm av ilskan.....

• Den allsmäktige

Gör inte: Skäll och gnäll på sambon som lämnar diskmaskinsluckan öppen eftersom det finns en risk att man slår i den/ramlar.

Varför? För att själv lämnar den nere, slår i ditt smalben, håller på att knäcka luckan i fallet och svär så att man väcker den sovande nattarbetaren till sambo...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!