Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte detta hemma:
Ställa in din dotters trasiga Saccosäck i den stora garderoben på ett kanske inte så bra ställe med tron att du ska laga den när du får tid och ork.
Anledning:
Tiden eller orken att laga den kanske aldrig riktigt kommer och när du är o röjer runt där inne för att komma åt kartongerna för julsakerna så kanske du råkat stöta till den så att den ramlar med det trasiga neråt. Du får spendera ett antal minuter där inne för att försöka få upp alla små tusentals kulor som hamnat precis överallt.
Gör inte detta hemma om du äger en hungrig tax:
Lämna de nystekta köttbullarna att svalna på köksbordet. Taxen är visserligen inte stor nog att kunna skutta upp på köksbordet. Men hon är stor nog att kunna ställa sig på bakbenen och bita tag i kanten på köksduken. Och sen är det bara att dra ner godsakerna. 
Connect: påminner mig om min kusins hund. Havsband.
Min kusin ville så gärna ha hund men hennes man ville inte. Till slut så vann min kusin och en fin liten golden införskaffades. På nyårsafton skulle dom ha lite folk hemma och bjuda på fläskfilé och potatisgratäng ( detta är många år sen). Då min kusins man älskar att laga mat och vill göra det ordentligt så lägger han filen på diskbänken för att få rumstemperatur. Sen åkte dom och handlade lite i närbutiken. Gissa vad!!? Hunden hade satt i sig två filéer och inte lämnat en smula! Affären hade stängt och det enda som fanns i frysen var falukorv.
Kan säga att hunden var inte mer populär efter detta!
Connect: smart tax! ( min taxfröken var också påhittig!)
Vill bara poängtera att det inte var min utan min kusins man. Vill ju inte hänga ut gubben för ngt han inte gjort:)