• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • LarsS
    Emberstorm skrev 2012-01-04 04:16:50 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Knalla runt med en kastrull kokande vatten utan lock.

Anledning:
    Du kan få ett litet stänk på tummen, som får dig att rycka till och hälla allt vatten över dig, vilket i sin tur leder till ordentliga brännskador och en solsemester spenderad inomhus i skuggan pga sagda skador.

Gör inte heller:
    Fritera fisk i bikini

Anledning:
    Du kan tappa en fiskbit, skvätta ner dig med olja och förstöra alla möjligheter att vistas i solen även denna sommar..

Gör absolut inte:
    Få för dig att värma vatten till den uppblåsbara poolen genom att mikra det i en sockerkaksform (i metall såklart).

Anledning:
    Mikron nöjer sig inte med att knastra lite, utan exploderar alldeles. Glasskärvor från luckan satt fast i köksdörren flera meter bort.
    Herregud!
  • etanol
    Emberstorm skrev 2012-01-04 04:16:50 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Knalla runt med en kastrull kokande vatten utan lock.

Anledning:
    Du kan få ett litet stänk på tummen, som får dig att rycka till och hälla allt vatten över dig, vilket i sin tur leder till ordentliga brännskador och en solsemester spenderad inomhus i skuggan pga sagda skador.

Gör inte heller:
    Fritera fisk i bikini

Anledning:
    Du kan tappa en fiskbit, skvätta ner dig med olja och förstöra alla möjligheter att vistas i solen även denna sommar..

Gör absolut inte:
    Få för dig att värma vatten till den uppblåsbara poolen genom att mikra det i en sockerkaksform (i metall såklart).

Anledning:
    Mikron nöjer sig inte med att knastra lite, utan exploderar alldeles. Glasskärvor från luckan satt fast i köksdörren flera meter bort.
    Du kanske ska hålla dig ifrån varma saker...
    I am arms to hold, I am lips to speak
  • Jowimo

Gör inte detta hemma:
    Ställa in din dotters trasiga Saccosäck i den stora garderoben på ett kanske inte så bra ställe med tron att du ska laga den när du får tid och ork.

Anledning:
    Tiden eller orken att laga den kanske aldrig riktigt kommer och när du är o röjer runt där inne för att komma åt kartongerna för julsakerna så kanske du råkat stöta till den så att den ramlar med det trasiga neråt. Du får spendera ett antal minuter där inne för att försöka få upp alla små tusentals kulor som hamnat precis överallt.

• johlinn
    Jowimo skrev 2012-01-04 11:11:13 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Ställa in din dotters trasiga Saccosäck i den stora garderoben på ett kanske inte så bra ställe med tron att du ska laga den när du får tid och ork.

Anledning:
    Tiden eller orken att laga den kanske aldrig riktigt kommer och när du är o röjer runt där inne för att komma åt kartongerna för julsakerna så kanske du råkat stöta till den så att den ramlar med det trasiga neråt. Du får spendera ett antal minuter där inne för att försöka få upp alla små tusentals kulor som hamnat precis överallt.

haha - lite likt min amningskudde som jag skulle laga senare... När jag väl öppnade örngottet var det  små plastkulor som ramlade ut i sängen... de där små små plastkulorna fastnar överallt. Hade till råga på allt sönder dammsugaren när jag skulle dammsuga upp eländet...
  • Chianti

Gör inte detta hemma om du äger en hungrig tax:
    Lämna de nystekta köttbullarna att svalna på köksbordet. Taxen är visserligen inte stor nog att kunna skutta upp på köksbordet. Men hon är stor nog att kunna ställa sig på bakbenen och  bita tag i kanten på köksduken. Och sen är det bara att dra ner godsakerna. Skrattande

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • husbyggemama

Connect: påminner mig om min kusins hund. Havsband.
    Min kusin ville så gärna ha hund men hennes man ville inte. Till slut så vann min kusin och en fin liten golden införskaffades. På nyårsafton skulle dom ha lite folk hemma och bjuda på fläskfilé och potatisgratäng ( detta är många år sen). Då min kusins man älskar att laga mat och vill göra det ordentligt så lägger han filen på diskbänken för att få rumstemperatur. Sen åkte dom och handlade lite i närbutiken. Gissa vad!!? Hunden hade satt i sig två filéer och inte lämnat en smula! Affären hade stängt och det enda som fanns i frysen var falukorv.
    Kan säga att hunden var inte mer populär efter detta!

• Mysgosmys
    husbyggemama skrev 2012-01-05 10:15:01 följande:
    Connect: påminner mig om min kusins hund. Havsband.
    Min kusin ville så gärna ha hund men hennes man ville inte. Till slut så vann min kusin och en fin liten golden införskaffades. På nyårsafton skulle dom ha lite folk hemma och bjuda på fläskfilé och potatisgratäng ( detta är många år sen). Då min kusins man älskar att laga mat och vill göra det ordentligt så lägger han filen på diskbänken för att få rumstemperatur. Sen åkte dom och handlade lite i närbutiken. Gissa vad!!? Hunden hade satt i sig två filéer och inte lämnat en smula! Affären hade stängt och det enda som fanns i frysen var falukorv.
    Kan säga att hunden var inte mer populär efter detta!
    Hahaha men vad korkat gjort av din man! Ursäkta men hahaha!

Jag har en katt som äter allt hon kommer över och gärna går på diskbänken när vi inte ser, så när jag tex ska tina kyckling från frysen så la jag den förr alltid i en tallrik på bänken, men sen vi skaffade katten så ställde jag tallriken i ett skåp som hon inte kan komma in i :p Man får väl tänka lite när det finns djur med i bilden ;) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • husbyggemama

Vill bara poängtera att det inte var min utan min kusins man. Vill ju inte hänga ut gubben för ngt han inte gjort:)

• Mysgosmys
    husbyggemama skrev 2012-01-05 16:37:28 följande:
    Vill bara poängtera att det inte var min utan min kusins man. Vill ju inte hänga ut gubben för ngt han inte gjort:)
    Haha oj, jag som läste fel :)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!