Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Vad: Överdosera Bafusin och Zyx (halstabletter som bedövar) i ren desperation över att du har så jävla ont i halsen...
Anledning: Du får förutom ont i halsen även halsbrännan från helvetet, ont i magen och blir en flitig besökare på toaletten!!
Prova inte: Att stå på en stege och måla husfasaden med en pensel full av färg nära ett getingbo. Om du gör det så börja inte veva panikslaget med penslen om en geting kommer för att hälsa.
Anledning: Du kommer få tillbringa många timmar på grannens nya altantak och skura bort gula färgfläckar...
(okej, det var inte jag som provade detta utan min granne... och altantaket var mitt... :D)
Jenny
Favoritar
Gör inte detta hemma: Dela en bag in box rödvin på två 50 kgs brudar om man inrett med det blilligaste vardagsrumsbprdet från IKEA.
Varför: Bordet håller inte för 100 kg och rödvinsfläckar är jobbigt att få bort.
Skaffa ingen rottis och lita inte på att den överhuvudtaget känner något behov av att upplysa dig om att det står snickare utanför dörren och bankar på dörren i minste en kvart.
Nej det är bättre att lita på att din hyresvärd ringa din mobil där du sömndrucket svarar kl 07:15 och hyresvärden säger, är ni inte hemma, snickarna har bankat i en kvart och inte ens hunden har reagerat... *harkel* ehh vi sover, men jag går och öppnar nu...
Hände inget speciellt mer än att snickarna skrattade sig blå åt min "farliga" vakthund som sprider trygghet i hemmet och skämtade i tre dagar om hur en inbrottstjuv bryter sig in, snubblar på den sovande hunden i köket och slår huvudet i bänken och därmed har ju hunden liksom ändå tagit hand om boven. Jag känner mig inte ofta pinsam, men bara grejjen att de står två främmande bilar utanför köksfönstret och två killar som lastar av virke mot husväggen OCH min hund som stensover nedanför fönstret.
Men nu har vi en ny duschhörna och ingen vattenskada i badrummet länge, byracka säger jag bara. Hur lär man en hund med noll vakt instinkt att iaf kanske hojta lite ibland, typ ett skall, nån reaktion, något!!! 
Gör inte: Varna barnen 551ggr att inte gå in i rummet där du tapetserar för att det kan ligga vassa saker på golvet och sedan själv trampa på tapetknisven
Det blir: en sväng till akuten för att sy ihop tån som nästan är av, kallt med foppatofflor i januari! (väldigt fuktiga av blod också)
Gör inte: förvara all aska som man tar ut ur öppna spisen i en påse som man tycker att man gömt bra bakom fåtöljen
Det blir: bra konfetti till 2-åringar som spred ut 10 liter över hela övervåningen! Efter två år kan vi fortfarande hitta kolbitar, mest bakom bohyllor och springor i golvet.
Prova inte detta: Använd matberedaren och sätt sladden över spisen för att det närmaste eluttaget är där.
Varför: Sladden kan råka ramla på den varma plattan och smälta ända in till koppartråden.
Det var den matberedaren
Som tur var hade jag dragit ur sladden när den smälte, var väl därför den lyckades ramla på den varma plattan och jag såg såklart inget förrän det var för sent och den hade smällt helt.