Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Shit vad du kostade dina föräldrar i pengar. 
Jag jobbar med administration i en optikaffär. Och mina kollegor har sett mig i hemskare outfits än så Gör inte: Storasyster är barnvakt åt lillasyster och behöver gå och handla. Brorsan är barnvakt åt lillasyster när storasyster springer iväg till Hemköp. 7 min senare kommer storasyster hem och frågar var lillasyster är. Brorsan svarar: ja här är hon inte och storasyster hittar lillasyster i köket.
Anledning: Lillasyster hittade en sax i köket och tyckte att det var väldigt roligt att klippa håret.
Gör inte: Fira lucia med lillebror när mamma och pappa sover
Anledning: Nyinköpta Köksbordet tar eld!
Jag och min brorsa skulle fira lucia och ville tända adventsljusstaken. Vi "råkade" tända på vitmossan istället som tog eld i duken som i sin tur tog eld i bordet. Jag sprang in till mamma och pappa "det brinner i köket", pappa tittar ut och säger "ja jag ser att lampan lyser"... Tredje gången jag springer in och säger att det brinner säger mamma "Arne, det är bäst att det går upp- det börjar lukta bränt". Pappa kommer upp och hela bordet står i lågor! Kan jag säga att vi inte fick fira lucia på egen hand efter det?
Gör inte detta hemma:
Släng in en plåt med korvar i ugnen och börja koka potatis kl 0300 på natten.
Gjorde detta efter en våt krogrunda.
Orsak. Brandkåren och polisen är inte trevliga när de får väcka en kraftigt berusad
19 åring som sover i soffan. Samtidigt som lägenheten blir rökfylld.
Men fick bonuspoäng för att jag stängt dörren till vardagsrummet så jag slapp andas in röken.
Lärdom
Köp Brandvarnare och alkolås till spisen.
Har 4 Brandvarnare idag men inte alkolås på spisen
Gör inte detta:
Ställ liggdelen i vagnen (går att klicka loss från själva vagnställningen) i sovrummet nära sängkanten och släck sovrumslampan.
Anledning:
Du trampar på de utstickande metallföremålet som egentligen inte är särskilt vasst när du ska gå upp och kissa 10 på kvällen. Det gör förbannat ont, du får ett djupt sår under foten och du får håla dig för att skrika eftersom att du annars väcker ungen som sover. Dessutom blir du tokretad av sambon som flera gånger säger "Aj, stackars mig, jag trampade på vagnen och fick jätteont" och låtsasgråter.
Gör inte detta: för glaset till munnen samtidigt som du blir distraherad av något annat.
Anledning: du får rödvin på tröjan och ser väldigt fånig ut när du försöker insistera på att det inte är på grund av fylla eftersom det är första glaset, och ingen kommer ändå att tro dig.
Det är något mindre fånigt när samma sak händer med mineralvatten men fortfarande inget att rekommendera. Fokusera när du ska dricka!
Bli inte akut kissnödig när du hackar chili
Det kan hända att du inte lyckats tvätta händerna ordentligt och att stark chili kommer på pappret...