• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Linda1976
    Gör inte detta: Ta ett elegant svanhopp ut ur duschen.

Anledning: Man kan fastna med stortån i brunnen, vilket resulterar i ett djupt sår på stortån. Det gör inte bara svinont - jag vet inte vilja skor jag ska ha på mig på jobbet. Kan man ringa å sjuka sig för att man har ont i stortån?  
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Amazina
    Linda1976 skrev 2011-02-22 18:35:36 följande:
    Gör inte detta: Ta ett elegant svanhopp ut ur duschen.

Anledning: Man kan fastna med stortån i brunnen, vilket resulterar i ett djupt sår på stortån. Det gör inte bara svinont - jag vet inte vilja skor jag ska ha på mig på jobbet. Kan man ringa å sjuka sig för att man har ont i stortån?  
    Detta är alltså aktuellt just nu??
    Haha, har du inga sådana där snygga Foppatofflor?? Flipflops??
    Vad jobbar du som?
  • Lady T
    versan skrev 2011-02-22 17:06:42 följande:
    hahahahaha.... Kunde hon tejpa ihop den igen så hon fick handla för den.
    Stackars din mamma.
    Jodå, det gick att tejpa ihop den, men hon fick växla in den på banken mot en ny, för hon fick inte handla för den på affären :p
    versan skrev 2011-02-22 17:08:29 följande:
    Nääää men fasen jag hade dött av skräck. Tyst  Shit vad du kostade dina föräldrar i pengar. Guld i mun
    Vad jag kostade i pengar är nog inget mot vad jag kostade i gråa hår... Tur att morsan är blond så det inte syns så mycket :p
  • Linda1976
    Amazina skrev 2011-02-22 18:38:03 följande:
    Detta är alltså aktuellt just nu??
    Haha, har du inga sådana där snygga Foppatofflor?? Flipflops??
    Vad jobbar du som?
    Ja, alldeles IDAG. Dessutom råkade dottern trampa mig på aktuell tå så nu gör det ännu ondare Gråter Jag jobbar med administration i en optikaffär. Och mina kollegor har sett mig i hemskare outfits än så MEN: jag måste köra till dagis, köra till jobbet och i -10 grader känns Birkenstock sådärskönt Hm.... jag får sova på saken
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mabaja

Gör inte: Storasyster är barnvakt åt lillasyster och behöver gå och handla. Brorsan är barnvakt åt lillasyster när storasyster springer iväg till Hemköp. 7 min senare kommer storasyster hem och frågar var lillasyster är. Brorsan svarar: ja här är hon inte och storasyster hittar lillasyster i köket.

Anledning: Lillasyster hittade en sax i köket och tyckte att det var väldigt roligt att klippa håret.

Gör inte: Fira lucia med lillebror när mamma och pappa sover

Anledning: Nyinköpta Köksbordet tar eld!

Jag och min brorsa skulle fira lucia och ville tända adventsljusstaken. Vi "råkade" tända på vitmossan istället som tog eld i duken som i sin tur tog eld i bordet. Jag sprang in till mamma och pappa "det brinner i köket", pappa tittar ut och säger "ja jag ser att lampan lyser"... Tredje gången jag springer in och säger att det brinner säger  mamma "Arne, det är bäst att det går upp- det börjar lukta bränt". Pappa kommer upp och hela bordet står i lågor! Kan jag säga att vi inte fick fira lucia på egen hand efter det?

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MrSmith

Gör inte detta hemma:
    Släng in en plåt med korvar i ugnen och börja koka potatis kl 0300 på natten.
    Gjorde detta efter en våt krogrunda.

Orsak. Brandkåren och polisen är inte trevliga när de får väcka en kraftigt berusad
    19 åring som sover i soffan. Samtidigt som lägenheten blir rökfylld.
    Men fick bonuspoäng för att jag stängt dörren till vardagsrummet så jag slapp andas in röken.

Lärdom
    Köp Brandvarnare och alkolås till spisen.
    Har 4 Brandvarnare idag men inte alkolås på spisen

• Terese f

Gör inte detta:

Ställ liggdelen i vagnen (går att klicka loss från själva vagnställningen) i sovrummet nära sängkanten och släck sovrumslampan.

Anledning:
    Du trampar på de utstickande metallföremålet som egentligen inte är särskilt vasst när du ska gå upp och kissa 10 på kvällen. Det gör förbannat ont, du får ett djupt sår under foten och du får håla dig för att skrika eftersom att du annars väcker ungen som sover. Dessutom blir du tokretad av sambon som flera gånger säger "Aj, stackars mig, jag trampade på vagnen och fick jätteont" och låtsasgråter.

• Fru Sveden
    Gör inte detta hemma:
    Öpnna inte bildörren för lite när du skall försöka klämma dig in i bilen.

Orsak:
    Du kan slå huvudet i bilen som sedan studsar ut och du slår huvudet i bildörren istället och sedan studsar det fram och tillbaka X antal gånger.

Det gör jävligt ont och du hamnar helt omskakad tillslut på din plats inne i bilen med en lätt hjärnskakning som följd och brevid sitter din man/sambo och skrattar hysteriskt åt din olycka
    Felix 08-06-20, Kevin 10-07-31
  • Ramborg

Gör inte detta: för glaset till munnen samtidigt som du blir distraherad av något annat.
    Anledning: du får rödvin på tröjan och ser väldigt fånig ut när du försöker insistera på att det inte är på grund av fylla eftersom det är första glaset, och ingen kommer ändå att tro dig.

Det är något mindre fånigt när samma sak händer med mineralvatten men fortfarande inget att rekommendera. Fokusera när du ska dricka!

• emmap

Bli inte akut kissnödig när du hackar chili

Det kan hända att du inte lyckats tvätta händerna ordentligt och att stark chili kommer på pappret...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!