Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra

Försök inte lindra svamp i underlivet med tigerbalsam! Jag gjorde det under min förra graviditet för jag tänkte att det funkar ju MIT myggbett så... Kan ju säga att det brände och sved nåt gruvligt och jag fick gå riktigt bredbent till jobbet.
Kan tillägga att jag "bara" hade smort in lårens insidor och inte det heligaste - tack och lov!
Försök inte sätta tillbaka en tappad tand/plomb med superstarkt lim. Maken gjorde det, vakna dagen därpå med kraftigt svullen läpp och fick söka läkare. Läkaren hade svårt att hålla sig för skratt...
Hahaha, jag fick precis ett meddelande från min man, visserligen är han på jobbet, men jag skriver här ändå... 
Han har just nu väldigt ont i händerna, och har köpt tigerbalsam... Han smorde in händerna, och efter ett tag var han tvungen att gå på toa... Så nu har han inte bara ont i händerna... 

Prova inte att gå nerför en ganska brant källartrappa i tofflor med famnen full av saker och en telefon fastklämd mellan öra och axel. Det gör såååå ont när man studsat en tre fyra gånger, gjort en kullerbytta och landat på betonggolvet. Dessutom blir ens bästa vän skitskraj när man plötsligt börjar vråla av smärta och det dunsar och låter i telefonen...
*Favoritar*
Gör inte:
Stressa i trappen när du är gravid och har problem med balansen.
Orsak:
Det gör väldigt ont att rasa nerför de tio sista trappstegen... Allt du kan tänka på är att du måste skydda magen, vilket kan innebära att resten av kroppen blir rätt mörbultad. När sedan grannen sliter upp dörren för att kolla vad som händer och i panik börjar vråla efter din sambo som redan gått ut att hans fru ramlat i trappen (utan att på något sätt tala om att allt gått bra), kommer din sambo rusande i full fart med panik i blicken, och du får trots smärta och egen oro lugna ner din sambo som sedan i sin tur får försöka lugna ner den vettskrämda grannen....
Prova inte detta hemma: steka falukorv i kastrull efter att stekpannans teflon släppt och du inte kan använda den...
din man kanske börjar steka, men ger upp.. Det är ett tecken på att det är problem påväg..
Vad händer då när du tar över, och bytt till en "bättre" större kastrull eftersom det är massa fastbränt äckelkorv-bös i den maken använde? Jo, trots stora mängder steksmör och kort tid mellan korvvändandet, så bränner såklart helveteskorven fast! Och när du försöker skrapa bort det äckliga svarta korvböset, för att försöka igen,( med ännu mera steksmör) då upptäcker du att det blir mer och mer svart, som sitter stenhårt.. Och vaarför är stekspaden så konstigt böjd?? Jo fanskapet har ju såklart smält... :( ville ju bara Ha lite snabblagad middag efter en lång dag :(
Nöjde mig tillslut med att använda den första kastrullen(urdiskad såklart) med massa steksmör och en träslev som jag vevade runt korvskivorna med så dom åtminstonne blev lite fesljumna... Omöjligt att få färg på dom utan att färgen satt kvar i kastrullen :-/