• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • vet ej vad jag ska skriva än

Gör inte detta: Skära chili och sedan glömmer bort att du skurit chili och torkar dig i muttan efter toabesök.

Anledning: Det bränns något förjäkligt och kunde inte stå upprätt pga smärtan, in i duschen och spola kallt vatten och sen slänga på naturell yogurt, en riktigt härlig (not) upplevelse.

• ErikaCC
    Nilam 1 skrev 2011-02-11 22:04:21 följande:
    Gör inte detta: Koka ägg i micron, Jag la ägget i en kopp med vatten trodde att det skulle fungera.

Anledning: Ägget exploderar och koppen går sönder så man får en sörja i hela micron som luktar ägg  
    hahaha det gjorde min man ungefär.. han skulle värma på ett redan kokt ägg  i micron som varit i kylen ... det sa KABOOOOOM. Och han fick städa....
  • luckynumber
    vet ej vad jag ska skriva än skrev 2011-03-17 00:36:11 följande:

Gör inte detta: Skära chili och sedan glömmer bort att du skurit chili och torkar dig i muttan efter toabesök.

Anledning: Det bränns något förjäkligt och kunde inte stå upprätt pga smärtan, in i duschen och spola kallt vatten och sen slänga på naturell yogurt, en riktigt härlig (not) upplevelse.

• H Raheb
    september25 skrev 2011-03-06 20:59:59 följande:

Gör inte detta hemma: Lägga nyinköpta nappar i en kastrull med vatten som får koka upp och sedan sätta sig framför familjeliv.

Orsak: Vattnet kokar bort och napparna smälter, vilket leder till obehaglig lukt, kastrull och nappas som måste kasseras.

Det har jag redan testat
  • skorpionen80
    vet ej vad jag ska skriva än skrev 2011-03-17 00:36:11 följande:

Torkar du dig inte med papper?
  • H Raheb

Gör inte detta: Testa inte att byta ut faderns kanel mot curry för att skoja.

Anledning: Han blir arg som bara den och kastar både gröttallrik och kaffekopp i väggen innan han dundrar iväg till jobbet. Sen står man där som ett fån och undrar vart det gick snett innan man börjar torka grötrester och kaffe från köksväggen.

• ÄngelBängel
    deddan skrev 2011-03-17 00:20:58 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Lägg inte tändaren på kaminens "bräda/tak".

Varför?
    Den exploderar med en jändra smäll som fick både mig och mamma och trilla av pallen.
    Sen kan du räkna med att gå runt och plocka upp massor av delar från tändaren lite här och var i huset..
    (Ganska tur att det var väldigt lite tändvätska kvar i tändaren om man säger så.)

Gör inte: Ställ en lykta med värmeljus på en brinnande gjutjärnskamin.

Tänk inte: Så smart jag är som hittade en dekoration som kan stå på kaminen även när den brinner.

Varför: Du vaknar av ett WOFF när allt stearin i värmeljuset antänds och exploderar.

Tur i otur: Ljuset var i en lykta så det brinnande stearinet flög inte så långt (rann ut i botten) annars hade vi nog fått besök av herr barndbil.

mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • LindaPernilla

Gör inte : Anta att det är din polare som plingar på dörren då ni pratat 10 minuter innan om att hon var påväg.
    Anledning : Stackars brevbäraren som ville lämna ett paket som inte gick ner i brevlådan blir ganska paff när du sliter upp dörren & säger "NÄ, JAG SKA FAN IN'T HA NÅ JULTIDNINGAR..." och slår igen dörren.

• vet ej vad jag ska skriva än
    skorpionen80 skrev 2011-03-17 08:52:41 följande:
    Torkar du dig inte med papper?
    Eh, jo det gör jag men bara det att jag tar pappret och viker den flera gånger vilket gör att chilin kommer på pappret också.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!