• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • ErikaCC
    LindaPernilla skrev 2011-03-17 11:18:30 följande:
    Gör inte : Anta att det är din polare som plingar på dörren då ni pratat 10 minuter innan om att hon var påväg.
    Anledning : Stackars brevbäraren som ville lämna ett paket som inte gick ner i brevlådan blir ganska paff när du sliter upp dörren & säger "NÄ, JAG SKA FAN IN'T HA NÅ JULTIDNINGAR..." och slår igen dörren.
    hahaha
  • lelodi
    LindaPernilla skrev 2011-03-17 11:18:30 följande:
    Gör inte : Anta att det är din polare som plingar på dörren då ni pratat 10 minuter innan om att hon var påväg.
    Anledning : Stackars brevbäraren som ville lämna ett paket som inte gick ner i brevlådan blir ganska paff när du sliter upp dörren & säger "NÄ, JAG SKA FAN IN'T HA NÅ JULTIDNINGAR..." och slår igen dörren.
    Påminner mig om en annan grej....

Gör inte: Skräm din kompis när denne varit på en allmän toalett.
    Anledning: Det kan hända att du inte kom ihåg exat vilken toalett din vän valde och i stället skrämma slag på ett barn vars mamma blir mer än lovligt förbannad över att sonen förmodligen traumatiserats för all framtid....
  • ErikaCC
    lelodi skrev 2011-03-17 12:43:41 följande:
    Påminner mig om en annan grej....

Gör inte: Skräm din kompis när denne varit på en allmän toalett.
    Anledning: Det kan hända att du inte kom ihåg exat vilken toalett din vän valde och i stället skrämma slag på ett barn vars mamma blir mer än lovligt förbannad över att sonen förmodligen traumatiserats för all framtid....
    haha stackarn!!!
  • Archandra
    deddan skrev 2011-03-17 00:20:58 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Lägg inte tändaren på kaminens "bräda/tak".

Varför?
    Den exploderar med en jändra smäll som fick både mig och mamma och trilla av pallen.
    Sen kan du räkna med att gå runt och plocka upp massor av delar från tändaren lite här och var i huset..
    (Ganska tur att det var väldigt lite tändvätska kvar i tändaren om man säger så.)
    När jag fortfarande bodde hemma hände något liknande:

Gör inte: Tänd ljus i glasljusstake när du tittar på en mycket spännande film.

Varför: Du blir sjukt rädd när ljuset har brunnit ner så långt att ljusstaken splittras av värmen, precis när filmens spänning kulminerar. Jag satt redan och kramade kudden i soffen och hoppade nog en halvmeter rakt upp när det hände.
  • prospicientia
    vet ej vad jag ska skriva än skrev 2011-03-17 00:36:11 följande:

Gör inte detta: Skära chili och sedan glömmer bort att du skurit chili och torkar dig i muttan efter toabesök.

Anledning: Det bränns något förjäkligt och kunde inte stå upprätt pga smärtan, in i duschen och spola kallt vatten och sen slänga på naturell yogurt, en riktigt härlig (not) upplevelse.

Jag har ingen mutta, men jag tog mig på ett visst ställe efter att ha kissat en gång med våta händer. Det var lite olja från chiin kvar på i vattnet  på mina fingrar trots att jag tvättat mig med tvål. Gissa om det sved!
  • linan235

1. Låt aldrig någon på fyllan limma fast ett busskort på din kylskåpsdörr.

Anledning: Det sitter som berget dagen efter och för all framtid.

2. När du sen ska flytta och du i din hysteri ska få bort kort och limrester: Använd inte stålull för att gno!

Anledning: Limmet försvinner, men det gör även kylskåpsemaljen.

• LindaPernilla
    linan235 skrev 2011-03-18 00:56:37 följande:

2. När du sen ska flytta och du i din hysteri ska få bort kort och limrester: Använd inte stålull för att gno!

Haha! Det där med stålull känner jag igen! Sonen hade satt fast klistermärken på kylskåpet som satt som berg, så skulle gnugga bort med stålull.. Emaljhelvetet försvann det också, och det ser ut som skit på kylen! Men hur fan gör man då, liksom? Förvånad
  • H Raheb
    linan235 skrev 2011-03-18 00:56:37 följande:

Och med tanke på hur min kyl ser ut så kan man tro att detta är vanligare än man tror.
  • Jenniifer
    vet ej vad jag ska skriva än skrev 2011-03-17 00:36:11 följande:

Gör inte detta: Skära chili och sedan glömmer bort att du skurit chili och torkar dig i muttan efter toabesök.

Anledning: Det bränns något förjäkligt och kunde inte stå upprätt pga smärtan, in i duschen och spola kallt vatten och sen slänga på naturell yogurt, en riktigt härlig (not) upplevelse.

Fy nästan det där råkade jag ut för!
    Jag var kanske 14-15 år och tyckte jag var jätteduktig som fått chili på min växt som jag planterat.
    Självklart så skulle jag och killen smaka på chilin för att se om den var stark och vi pillade med händerna och senare på kvällen så "pillade han" och jag trodde jag skulle dö!
    Brände som det bränner i munnen, väldigt obehagligt!!
  • Black roses
    LindaPernilla skrev 2011-03-18 09:44:02 följande:
    Haha! Det där med stålull känner jag igen! Sonen hade satt fast klistermärken på kylskåpet som satt som berg, så skulle gnugga bort med stålull.. Emaljhelvetet försvann det också, och det ser ut som skit på kylen! Men hur fan gör man då, liksom? Förvånad
    Man åker och köper ett limborttagningsmedel, sen gör man som det står på flaskan, inte dyrt, eller svårt, och resultatet blir som nytt.. Förutsatt att man köper rätt medel..
Svar på tråden Prova inte detta hemma!