• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • LindaPernilla

Gör inte : Damma av en hög bokhylla ståendes på en dator-stol med hjul.
    Anledning : Stoljäveln rullar iväg & du ligger på golvet med trasan i fejset & svär!

• feministbrud
    LindaPernilla skrev 2011-03-05 20:59:27 följande:
    Gör inte : Damma av en hög bokhylla ståendes på en dator-stol med hjul.
    Anledning : Stoljäveln rullar iväg & du ligger på golvet med trasan i fejset & svär!
    Nej, men det gick ju bra för dig! En kollega till mig bröt handen när hon testade samma sak.
  • september25

Gör inte detta hemma: Lägga nyinköpta nappar i en kastrull med vatten som får koka upp och sedan sätta sig framför familjeliv.

Orsak: Vattnet kokar bort och napparna smälter, vilket leder till obehaglig lukt, kastrull och nappas som måste kasseras.

• Garderoben

Det tog en stund men nu har jag läst igenom hela tråden...=) Kan bjuda på en till (har ju skrivit några i tråden tidigare).....

Gör inte: (nästan favorit i repris) Sätt en kastrull med vatten i för att testa om spisen nu fungerar efter proppbyte.

Anledning: Det kan hända att du och sonen går in i hans rum för att flyttpacka och att kastrullen med vattnet glöms bort. Vattnet kokar bort och jag har förstört 2 kastruller på ganska kort tid ;)
    Fördelen denna gång var att inte brandvarnaren började prata med oss =)) 

• LindaPernilla
    Undvik : Sitta på balkongen och prata med din mamma i telefonen om hur förjävligt det var på ditt senaste sjukhusbesök, då du fick en kamera uppkörd i röven och hade diarré flera dagar efteråt.

Anledning : Din granne som bor under börjar titta konstigt på dig varje gång ni möts i trappuppgången & när hon sedan lägger till dig på facebook så har hon skrivit "trevligt att höra på grannens sjukhusbesök.. där försvann min aptit inför middagen ikväll" på sin sida.
  • Nightmare
    LindaPernilla skrev 2011-03-07 09:27:55 följande:
    Undvik : Sitta på balkongen och prata med din mamma i telefonen om hur förjävligt det var på ditt senaste sjukhusbesök, då du fick en kamera uppkörd i röven och hade diarré flera dagar efteråt.

Anledning : Din granne som bor under börjar titta konstigt på dig varje gång ni möts i trappuppgången & när hon sedan lägger till dig på facebook så har hon skrivit "trevligt att höra på grannens sjukhusbesök.. där försvann min aptit inför middagen ikväll" på sin sida.
    Haha, jag har faktiskt funderat på hur mycket grannarna hör från mig när jag pratar i telefon på balkongen!

Men jag tyckte gott du kunde ha kontrat med, varför gick du inte in istället för att sitta kvar och lyssna?
  • Garderoben
    Ramborg skrev 2011-03-07 07:52:12 följande:
    Nya kastruller är trevligt!
    Jepps, fast det får bli efter vi flyttat in i nya lägenheten i maj. Nu får vi klara oss med de vi har och det tror jag vi gör ;) Ska bo i ett hus där allt finns ett tag också så det är nog lugnt...(får dock hålla koll på det som är på spisen i fortsättningen...haha...)
  • Majbarnen
    versan skrev 2011-03-05 15:31:38 följande:
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
    Åh tack! Det ska jag tänka på nästa gång det händer
    (OM det mot förmodan händer igen ;.) )
  • Lady Namárië
    Undvik: Somna på spikmattan med ett stöd under nacken och huvudet bakåtlutat och ljudbok i öronen.

Anledning: Medan du ligger och snarkar samlas en massa trevlig saliv i svalget. När ljudboksuppläsaren 25 minuter senare VRÅLAR högt vaknar du med ett ryck och sväljer ner vad som känns som fyra liter saliv i lungorna. Dessutom vaknar bebisen av att du hostar tills du nästan kräks bredvid spjälsängen.
    So say we all
Svar på tråden Prova inte detta hemma!