• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Black roses

Gör inte detta... Snooza 5 minuter, för du är så jäkla trött efter att ha varit till sjukhuset kvällen innan med sonen.....

Annledning.. Dotter smyger ut i köket, ser att fiskarna i akvariet verkar hungriga, tar fram största paketet, som du öppnat men inget använt av, potatismospulver.. Detta tömmer hon i akvariet... HELA paketet...

Gör inte.. Stappla upp, tag dig till köket, fixa kaffe, för att sen gå in i ovan sagda vardagsrum för att sätta dig en stund i soffan och vakna till i lugn och ro...
    Annledning.. Du ser akvariet och fiskarna som dör pga syrebrist, pga potatismospulver.. Då bryter paniken ut och du bränner dig på kaffet i koppen, för det skvimplar ut.. Sen får du slita med att försöka fånga fiskarna, så ngn ska överleva... De 2 av 40 fiskar som överlever, läggs i en hink, sen har du helvetet att göra rent ALLT i akvariet.. VET ni hur svårt det är att få rent från pot.mospulver????? 135 liters är inte helt enkelt att rengöra, ej heller pump/filter/värmare etc, för att inte tala om sanden och alla prydnads grejor...

FROMRIN
  • TheMother

Gör inte detta: Få sådan panik när sonen på 2,5 år börjar spy efter att ha ätit för mycket sötsaker att du rusar med honom till badrummet, men sen börjar fumla med lysknappen och håller sonen på höften och utåtvänd mot träpanelen i hallen, så han vid nästa kaskadkräkning spyr ner panelen (och det rinner ner i listen nedanför samt golvet), toalettgolvet, duschkabinen samt stor del av handfatet.

Anledning: Så roligt är det inte att få bryta bort listen nertill för att få bort spyor, plus all spya som spridits på massa andra ställen (samt den första högen på parkettgolvet i vardagsrummet). Speciellt för maken som var den som fick ta det mesta, medans du slipper undan eftersom du måste trösta barnet = en något irriterad make som undrar när du ska lära dig att åtminstone inte ha sonen så högt upp om han riskerar att kräkas igen.

Hade varit _aningens_ smidigare att ha stannat kvar i vardagsrummet tills sonen var klar :S

• TheMother
    Plutteli skrev 2011-02-15 12:53:27 följande:
    Gör inte detta hemma: Skaffa en katt.

Orsak: Katten växer upp och då kan det hända att han blir "snacksalig" MEN enbart på natten då han går runt och jamar HÖGT. Resulterar i trött matte och husse och irriterade grannar....
    Så gör våran katt med = numera stängs hon in i ett eget rum nattetid. Verkar dock som att hon trivs med det, för hon väntar alltid på att matskålen och vattenglaset ska ställas in där på kvällen och hon likaså.
  • versan
    Majbarnen skrev 2011-03-03 14:25:10 följande:
    Gör inte detta:
    Ställ upp fritösen med olja i över skåpen i köket.

Anledning: När du ska ta ner den nästa gång kanske fritösen är lite oljig och du tappar taget och får oljan över både dig själv och halva köket. Det kan ta onödigt lång tid att torka upp allt, och hela familjen blir grinig för att maten dröjer så förskräckligt. Dessutom blir ditt hår VÄLDIGT flottigt
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
  • versan
    versan skrev 2011-03-05 15:31:38 följande:
    Tipsar! Häll massor av salt på golvet & sen sopar du upp oljan.
    Hehe... råkade ut för utspilld olja på Jobbet en gång & då lärde jag mig hur man ska göra.
    Förtydligar Saltet ska hällas PÅ oljan.
    Vänta en stund sedan sopas det upp. Ibland får man göra om samma saltning 2 ggr.
    Om det är myyycket olja.

Okej nu fortsätter vi.

Gör inte detta:
    Bär inte ut glaspanten & glasskroten när det är underkylt regn ute samtidigt

Anledning: Du halkar på den VANSINNIGT hala yttertrappan & slår dig fördärvad medans allt glas flyger runt omkring dig & går i tusen bitar.
    Hände sambon förr året.
    Gissa om han hade ont överallt.
  • Ankaja

Undvik:att  vara dålig i magen första gången du ska ha en mysstund med din nya flickvän

Anledning: när hon "go down on you" lägger hon armen på magen med följden att du släpper en riktig brakskit.
    Du känner att du vill dö och letar efter ett håll att försvinna i. Som tur är har flickvännen dålig humor och skrattar så hon nästan kissar på sig. Än idag räcker det med orden "kommer du ihåg första gången" för att skammen ska komma tillbaks.

Händelsen är min sambos första gången vi var i sänghalmen och ja vi är fortfarande tillsammans. Flört

• Plutteli
    TheMother skrev 2011-03-05 13:51:02 följande:
    Så gör våran katt med = numera stängs hon in i ett eget rum nattetid. Verkar dock som att hon trivs med det, för hon väntar alltid på att matskålen och vattenglaset ska ställas in där på kvällen och hon likaså.
    Vi stänger dörren till sovrummet så har katten tillgång till resten av lägenheten för annars tar det riktigt hus i helvete. Just nu har dock katten nått en bottennoterig i popularitetsnivån. Vi har ju en dotter som är en månad gammal, hon sover i en mjuklift i spjälsängen för att det ska vara mer ombonat. I den har jag bäddat med en lite tjockare filt för att det ska vara mjukt och varmt. Märkte i förrgår att det luktade skumt i sovrummet när jag och dottern skulle i säng (maken och äldre dottern låg redan där och sov) men reflekterade inte över det så noga. Upptäckte nu idag att kattfan har bajsat i mjukliften dottern har sovit i och gömt det under filten! Var redo att slå ihjäl katten på fläcken i synnerhet som han spenderade natten med att HOPPA mot dörren vi hade stängt när vi försökte få sova.. (men hejdade mig så klart)
  • Hypnotica

Gör inte: Börjar inte prata om hur svindlade låg sannorlikheten är att ett förhållande håller livet ut och att du var medveten om det när du ingick i detta förhållande när din partner just har dumpat dig TILL honom.

Anledning: Du kommer lätt få ett rykte om dig att vara en kallhamrad bitch och ex-partnern kommer vara sårad ett bra tag framöver och ifrågasätta hurvida du överhuvudtaget engagerade dig i förhållandet.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!