• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • NochA

Hehe vilken rolig tråd! Har läst igenom hela o skrattat gott. Här kommer mina bidrag då..

Gör inte: Glöm massageoljan framme vid sängen

Anledning: Ganska snart hittar du 3-åringen totalt inoljad o både barn, täcke, lakan, kuddar o madrass stinker vanilj! Dessutom är barnet hal som en ål när du ska försöka få in den i badkaret..

Gör inte: Lägg glasögonen på soffbordet o blunda en minut i soffan.

Anledning: Det säger knak och 2 åringen står o håller glasögonen som nu är i 2 bitar

Gör inte: Snooza på morgonen när ungen redan är vaken o uppe

Anledning: plums.. mamma bada fånen... mobilen ligger i vattenglaset som står på nattduksbordet

Gör inte: Glöm en majblomma i väskan. O ifall du gör det så lägg inte ner en ölburk i samma väska..

Anledning: Plötsligt under kvällen när du ska ta din väska så känner du att den är blöt undertill. Du öppnar den o möts av synen av en mindre pool där din mobil ligger o flyter runt.. majblomman har stuckit sönder burken som nu sprutar ut öl i väskan!!

• Lady Namárië
    Undvik: Om din mamma skall hämta din dator hos din kompis Hasse, ge henne inte av misstag telefonnumret till kompisen Lasse.

Orsak: Lasses fru blir så konfunderad när det ringer en främmande kvinna och vill att Lasse skall möta henne på parkeringen.
    So say we all
  • emmap

Gör inte: Släng igen fönstret för att grannen sitter under och röker på sin balkong.

Orsak: Grannen kan få fönsterspröjset i huvudet och du blir ännu mer irriterad eftersom grannen trots det inte fattar att det stör.

• Joan87

HAHAHAHAHa

Ja får se om jag kan dela med mig av ngt roligt :P

GÖR INTE: Råka somna om när din 2åring vaknat...

Anledning: Han bajsar i blöja, märker att mamma sover, drar av sig blöjan och försöker torka sig själv med papper.
    Man vaknar av en bajslukt vid näsan, öppnar ögonen och ser ett litet bajstroll (bajs typ överallt) bredvid sig i sängen. Blir en massa tvätt och bad sen! =)

• icelolly
    Gör inte: Ställ försiktigt ner din pappersmugg med latte to go i handväskan för att kunna smuggla på den på bussen.

Varför: Du glömmer ju såklart att du har en pappersmugg med kaffe i väskan och upptäcker det först när du kommer hem och undrar varför det luktar så konstigt i hallen och för att väskan och dess inenhåll aldrig blir sig likt igen.
  • Gosemysan

Detta hände inte mig men det hände mina homosexuella vänner,

Gör inte: Hämta inte glidmedel ur badrumsskåpet utan att tända lampan.

Orsak: Glidmedlet kan vara hårborttagningscremen Veet. Veet bränner som fan i kontakt med slemmhinnor och man tvingas spola kallt vatten i flera timmar.

• JuliaåRonjasmammis

Gör inte: försök vara smart och ta den bil med mest bensin i för att slippa tanka när du ska till Bilbesiktningen.

Anledning: man blir förmodligen rätt dumförklarad när man dyker upp i en Renault istället för en Toyota. Själv hade jag "tur" och kom på halvvägs vilken tabbe jag hade gjort.

Gör däremot: ring upp din man och tala om hur klantig du är i ovanstående situation.

Anledning: han kommer, mellan skrattattackerna, att kunna meddela dig att du inte riskerar att missa besiktningstiden eftersom den inte inträffar förrän två dagar senare.

Skäms

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-03-15 17:04:17 följande:
    Gör inte: försök vara smart och ta den bil med mest bensin i för att slippa tanka när du ska till Bilbesiktningen.

Anledning: man blir förmodligen rätt dumförklarad när man dyker upp i en Renault istället för en Toyota. Själv hade jag "tur" och kom på halvvägs vilken tabbe jag hade gjort.

Gör däremot: ring upp din man och tala om hur klantig du är i ovanstående situation.

Anledning: han kommer, mellan skrattattackerna, att kunna meddela dig att du inte riskerar att missa besiktningstiden eftersom den inte inträffar förrän två dagar senare.

Skäms
    Inte riktigt hemma, men iaf.
    Don't mess with my integrity!
  • mikroE
    Ankaja skrev 2011-03-05 19:09:43 följande:
    Undvik:att  vara dålig i magen första gången du ska ha en mysstund med din nya flickvän

Anledning: när hon "go down on you" lägger hon armen på magen med följden att du släpper en riktig brakskit.
    Du känner att du vill dö och letar efter ett håll att försvinna i. Som tur är har flickvännen dålig humor och skrattar så hon nästan kissar på sig. Än idag räcker det med orden "kommer du ihåg första gången" för att skammen ska komma tillbaks.

Händelsen är min sambos första gången vi var i sänghalmen och ja vi är fortfarande tillsammans. Flört
    ... eller så är det receptet på ett långt förhållande och kanske något alla ska prova...
Svar på tråden Prova inte detta hemma!