Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Lägg dig inte i ett gammaldags solarium utan timer (enbart solarietaket, ställes över en bekväm säng) och värm dig "bara en liten stund" när du kommer hem från krogen mitt i natten! Det var inte jag som sov i solariet i 4 timmar, men jag såg resultatet så det kanske får vara med ändå?
Gör inte: Tro att vaniljsås skall blandas med hälften pulver och hälften vätska.
Resultat: Lite samma konsistens som cement. Obs, svårt att få ur vispen ur bunken.
(En vän tilol mig som lyckades med denna bravad
)
Jag kom på en till!
Gör inte: Katten har fått öronskabb och måste få Frontline i öronen. För säkerhets skull så sätter du ansiktet riktigt nära så du är säker på att frontlinen hamnar i kattens öra.
Orsak: Katten skakar på huvudet och du får Frontline i ögat, tvingas duscha ögat i 45 minuter tills sjukvårdsupplysningen bedömer att du behöver ambulans, skickar denna och du sedan får åka in till akuten, liggandes i en ambulans som körs genom varenda rondell i stan. Detta resulterar i en fantastisk åksjuka OCH frätskador i ögat. Ögat klarade sig dock tack vare att jag duschade det så länge.
Vad jag har lärt mig: 1. Få inte frätande medel i ögat, det gör förbannat jäkla svinont. 2. Läkaren förundras över att du blir det andra dokumenterade fallet i Sverige som lyckats med denna bedrift.
Gör inte: En treåring hållandes en potta med kiss och bajs i arg.
Anledning : Treåringen kan i vredemod dänga pottan i golvet så att bajs och kiss skvätter upp i din mun.
True story
Gör inte: Lägg på tandkräm i mörkret.
Varför: Du tar fel på handkrämen och tandkrämen, och jag lovar, atrix handkräm smakar inte alls som colgate. (Det borde vara förbjudet att göra tuber till handkräm som är exakt lika stora och känns exakt som colgates.)
Om du kyler en stor PET-flaska julmust i frysen, glöm den inte för då blir den en isklump, det förstår nog alla. Men OM du glömt den i frysen, tina den definitivt inte i micron för när du tar av korken så exploderar julmusten ut ur flaskan och gör så att den kastas ur dina händer för att sedan spinna runt i rasande fart på golvet samtidigt som den fortsätter spruta ut kladdig julmust med 360 graders spridning i hela rummet..