• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Cocarola

Lägg dig inte i ett gammaldags solarium utan timer (enbart solarietaket, ställes över en bekväm säng) och värm dig "bara en liten stund" när du kommer hem från krogen mitt i natten! Det var inte jag som sov i solariet i 4 timmar, men jag såg resultatet så det kanske får vara med ändå?

• faffner

Gör inte: Tro att vaniljsås skall blandas med hälften pulver och hälften vätska.

Resultat: Lite samma konsistens som cement. Obs, svårt att få ur vispen ur bunken.

(En vän tilol mig som lyckades med denna bravad )

• mclo
    lalasmama skrev 2011-04-18 16:04:42 följande:
    Det är nog inte bara dagen efter man har ångest isåfall...
    Ne han sa att han ville slipa bort det eller något, men är han så knäpp så han dricker så mycket så han gör nåt sånt så får han skylla sig själv men en av dom blev snygga iallafall
  • faffner

Jag kom på en till!

Gör inte: Katten har fått öronskabb och måste få Frontline i öronen. För säkerhets skull så sätter du ansiktet riktigt nära så du är säker på att frontlinen hamnar i kattens öra.

Orsak: Katten skakar på huvudet och du får Frontline i ögat, tvingas duscha ögat i 45 minuter tills sjukvårdsupplysningen bedömer att du behöver ambulans, skickar denna och du sedan får åka in till akuten, liggandes i en ambulans som körs genom varenda rondell i stan. Detta resulterar i en fantastisk åksjuka OCH frätskador i ögat. Ögat klarade sig dock tack vare att jag duschade det så länge.

Vad jag har lärt mig: 1. Få inte frätande medel i ögat, det gör förbannat jäkla svinont. 2. Läkaren förundras över att du blir det andra dokumenterade fallet i Sverige som lyckats med denna bedrift.

• alexander2011
    faffner skrev 2011-04-18 19:37:03 följande:
    Jag kom på en till!

Gör inte: Katten har fått öronskabb och måste få Frontline i öronen. För säkerhets skull så sätter du ansiktet riktigt nära så du är säker på att frontlinen hamnar i kattens öra.

Orsak: Katten skakar på huvudet och du får Frontline i ögat, tvingas duscha ögat i 45 minuter tills sjukvårdsupplysningen bedömer att du behöver ambulans, skickar denna och du sedan får åka in till akuten, liggandes i en ambulans som körs genom varenda rondell i stan. Detta resulterar i en fantastisk åksjuka OCH frätskador i ögat. Ögat klarade sig dock tack vare att jag duschade det så länge.

Vad jag har lärt mig: 1. Få inte frätande medel i ögat, det gör förbannat jäkla svinont. 2. Läkaren förundras över att du blir det andra dokumenterade fallet i Sverige som lyckats med denna bedrift.
    Hahaha låter ungefär som om det skulle vara typiskt mig att drabba :)
  • faffner
    alexander2011 skrev 2011-04-18 19:40:58 följande:
    Hahaha låter ungefär som om det skulle vara typiskt mig att drabba :)
    Jag kände mig så otroligt dum när jag låg i ambulansen och hulkade samtidigt som den stackars ambulanskillen försökte speuta vatten i ögat på mig.

Bonuspoäng: Jag skrämde slag på ett barn på akuten då mitt öga var enormt uppsvullet och helt blodrött XD
  • Bedhead

Gör inte: En treåring hållandes en potta med kiss och bajs i arg.

Anledning : Treåringen kan i vredemod dänga pottan i golvet så att bajs och kiss skvätter upp i din mun.

True story

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • BeaBee
    Gör inte: Stå längst upp på en snöhög med en unghund i kopplet och få för dig att kasta en snöboll.

Orsak: Det gör ont att fara efter en galen hund nerför en 3 meter snöhög. Fråga mig heller inte varför jag stod där uppe från första början.

Gör inte: Låta din mamma kasta en snöboll när du står längst upp i en brant backe med ovan nämnda hund.

Orsak: Det gjorde precis lika ont som gången innan.

Gör inte: Smeta leverpastej blandat med avmaskningsmedel på din kattunges tassar i tron om att denne gladerligen kommer att slicka i sig allt.

Orsak: Katten är inte det minsta intresserad av leverpastejen utan hinner hoppa runt i den splitter nya skinnsoffan och lämnar fina prydliga tassavtryck i hela soffan.

Gör inte: Måla om med en kattunge lös i rummet.

Orsak: Det är väldigt jobbigt att jaga katten som lämnar vita tassavtryck över vårt fina gamla trägolv.

Min favorit som dock inte har med hemmet att göra:

Gör inte: Supa skallen av dig när du dagen efter ska på sightseeing i en trång väldigt varm buss.

Orsak: Det är väldigt pinsamt när din mamma sitter med din solhatt i knät medan du spyr i den och att bussen sedan måste stanna pga dig och din mamma springer ut med spyan rinnande i hela bussen. Gör speciellt inte detta om du dessutom inte vill ha applåder för ditt konstverk.
  • H Raheb

Gör inte: Lägg på tandkräm i mörkret.

Varför: Du tar fel på handkrämen och tandkrämen, och jag lovar, atrix handkräm smakar inte alls som colgate. (Det borde vara förbjudet att göra tuber till handkräm som är exakt lika stora och känns exakt som colgates.)

• Cocarola

Om du kyler en stor PET-flaska julmust i frysen, glöm den inte för då blir den en isklump, det förstår nog alla. Men OM du glömt den i frysen, tina den definitivt inte i micron för när du tar av korken så exploderar julmusten ut ur flaskan och gör så att den kastas ur dina händer för att sedan spinna runt i rasande fart på golvet samtidigt som den fortsätter spruta ut kladdig julmust med 360 graders spridning i hela rummet..

Svar på tråden Prova inte detta hemma!