• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • lalasmama

Tips till fruBerg köp en gjutjärnsstekpanna nästa gång, lite dyrare men med längre livslängd än dig själv å du slipper svarta korvbitar! vi köpte vår för ett år sedan, använder den varje dag å den ser fortfarande ut som ny! (tidigare köpte vi ny teflonpanna 2-3 gånger per år!! En aning dyrare i längden!)

• Lady Namárië
    Gör ej: Lämna sexåringen framför Treasure madness på Facebook och åk till jobbet medan din fru är upptagen av de yngre barnen.

Anledning: Strax har sexåringen klickat sig fram till ett nytt, fjompigt spel och gett det tillåtelse att posta. När du kommer till jobbet har "du" spammat alla dina vänners feed med 18-20 poster om dina stora framgångar i spelet "My shop".
    So say we all
  • YokohamaNr2

Låt inte din sex åring leka med din nya I-Phone...

Jag fick helt plötsligt ett text av min kompis, det ända som stod var:
    Synchronized pooing = synkroniserad bajsning

Hmm tyckte det var lite skumt, min kompis textade tillbaka och berättade att det var hennes sexåring som tyckte hade lyckats få till det hon var glad att det var till mig och inte till någon jobbkontakt

• mulan

Å detta hände nu

Gör inte detta:
    Läs igenom hela denna tråden när du kokar potatis

Anledning: Potatisen blir överkokt

Gör inte detta: Bestäm dig för att göra potatismos av den överkokta potatisen

Anledning: Hela moset smakar äckligt för att du har lyckats få med en potatis som smakar SKIT!

♥ Ebba ♥
  • Twilight
    Gör inte detta hemma: (Känner mig väldigt blond, men hade verkligen ingen aning) Använd INTE micron som äggklocka.

Anledning: Micro:ar går sönder om de körs tomma en längre stund

Gör inte detta hemma: Lägg inte systemkamera i samma väska som en aluminiumburk med läsk

Anledning: Kameran dör och du får ut skitlite på försäkringen

Gör inte detta hemma: Om du tänker chansa och skicka in ovan nämnda kamera till en verkstad, förvara den då inte så en 2-åring ev kan ha ner den

Anledning: Objektivfästet går sönder och chansen att den ska kunna lagas utan att kosta en miljon, minskar drastiskt.

Gör inte detta hemma: Vattna inte blommorna medan du tittar åt ett annat håll

Anledning: Symaskinen som står under fönstret gillar inte att få en halvliter vatten över sig.

Observera att jag lyckats med både kamera- och symaskinsgrejerna under samma vecka

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • FruSen
    trettioplus skrev 2011-02-10 20:12:27 följande:
    Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
    Micra polly.

Maken gjorde det som yngre.
    En hel påse.
    Pollypåsen brann. (och micron också)
    lalasmama skrev 2011-04-01 08:12:57 följande:
    Tips till fruBerg köp en gjutjärnsstekpanna nästa gång, lite dyrare men med längre livslängd än dig själv å du slipper svarta korvbitar! vi köpte vår för ett år sedan, använder den varje dag å den ser fortfarande ut som ny! (tidigare köpte vi ny teflonpanna 2-3 gånger per år!! En aning dyrare i längden!)
    Om man nu inte gör som jag:
    åk på RUL, kom hem, besluta dig för att steka din lunch. Slå igång spisen, fram med gjutjärnspannan och i med smöret. I väntan på att det ska smälta: sätt dig i vardagsrummet och begrunda ultraljudsbilden (bilderna).
    Du störs plötsligt av en odör. Rusa in i ett kök som börjar rökfyllas.... Skrota den förstörda gjutjärnspannan...
  • virre85

Hahaha vilken rolig tråd!!

Prova inte detta ( om ni lider av blodtrycksfall)

Rusar upp ur ett varmt bad för att svara i telefonen! ( du är 15 och väntar på att killen ska ringa)

Anledning: Ni kommer inte kunna svara för att när ni vaknar igen sitter ni fast mellan handfatet och tvättmaskinen  med rumpan ner i en skurhink och måste ropa på mamma för att hon ska hjälpa dig loss!

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • MrsHW

Gör inte detta hemma: Skoja med sambon och kasta en flaska ketchup till honom när han inte är beredd...

Anledning: Ketchupflaskor är inte så tåliga och ketchupfläckar är svåra att hitta när dom har tagit sig ända ut i hallen.. 

• H Raheb
    MrsHW skrev 2011-04-01 20:06:07 följande:
    Gör inte detta hemma: Skoja med sambon och kasta en flaska ketchup till honom när han inte är beredd...

Anledning: Ketchupflaskor är inte så tåliga och ketchupfläckar är svåra att hitta när dom har tagit sig ända ut i hallen.. 
    Ketchup ketchup ketchup. 

Prova inte detta hemma. Försöka få ut sista ketchupen ur flaskan genom att svinga den.

Anledning, Locket sitter inte alltid så bra och resultatet blir ketchup i en snygg rand i taket, väggen, och golvet.
    Ketchup i taket och på tapterna är svårt att tvätta bort. 
  • MrsHW
    H Raheb skrev 2011-04-01 20:38:00 följande:
    Ketchup ketchup ketchup. 

Prova inte detta hemma. Försöka få ut sista ketchupen ur flaskan genom att svinga den.

Anledning, Locket sitter inte alltid så bra och resultatet blir ketchup i en snygg rand i taket, väggen, och golvet.
    Ketchup i taket och på tapterna är svårt att tvätta bort. 
    Hah! We have all been there..
Svar på tråden Prova inte detta hemma!