• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Sömnstörd

1. Koka inte lut på spisen samtidigt som du pratar i telefon. Det går hål på kastrrullen. Lut fräter även bort emalj.

2. Spring inte omkring naken mitt i natten och jaga katten som försöker kräkas på nya mattan om det är första gången tonåringens kille sover över.

• emme 86

Gör inte; Läs inte denna tråden kl.3 på natten.
    Orsak; Du kan börja skratta okontrollerat o väcka din brukare. Skäms

• Chockocola
    ludde1 skrev 2011-05-01 01:25:34 följande:
    Ställ inte en bunke med över 2 liter pannkakssmet på spisen.

Anledning: Din 2åriga dotter sätter på platan där plast bunken står och du fundear...
    Hmm vad konstigt den lutar...du lyfter upp bunken... och varpå all smet rinner ut ner framför och bakom samt på sidorna av spisen

Du hade även lyckas hälla i lite grahamsmjöl i smeten som bränner fast rejält på alla kanter runt om  spisen för att du inte får ut den för att det är tippskydd och att man e tvungen vara 2 personer som drar ut spisskrället och mannen väntas inte hem innom den närmsta timmen. 

Min första bunke jag köpte när jag flyttade hemifrån (hej då) en trokänare över 10 år

Lite mer än 3 timmar senare

Nu används endast rostfria bunkar på spisen
    Hahaha va kul!!! Men spisen blev fin. Tur du hade en hällspis o inte en gammal med plattor;)
  • Blå damcykel

Sitter du på toa och har gjort nr 2 och just ska torka dig, känner en nys på gång. Vänta med att torka dig tills du nyst färdigt.

Anledning:När man nyser vidgas tydligen analen och ett finger kan slinka in och omedvetet drar man i ringmuskeln med fingret och orsakar nåt som känns som en sträckt ringmuskel.

Berätta inte om händelsen för din syster.

Anledning: Hon berättar för alla gemensamma bekanta.

• lurv

Man ska INTE springa ner en trappa  iklädd långkalsonger och tröja för att hjälpa 3-åringen in med pulkan medan 1 1/2-åringen är kvar i lägenheten, det är då han lär sig att låsa dörren, att låsa upp den lär han sig inte förrän ett år senare :-s

Om du råkar torrkoka kastrullen med bruna bönor, var säker på att köksfönstret är öppet innan du kastar ut kastrullen  (exet missade att fönstret var stängt)

• Blå damcykel

Förvara inte alsolsprit intill linsvätskan.
    Anledning: Skulle kunna göra ont om man inte upptäcker sitt misstag i sista sekunden.

Förväxla inte tandborsten med maskara.
    Anledning: Tänderna blir inte rena. Och inte smakar det mint heller.

• Edah
    Gör inte detta: Låt inte din man mixtra med mobiltelefonen och byta ringsignal på den!

Anledning: Du kommer till ditt arbete och bland alla barn och föräldrar så ringer telefonen (som du iofs själv glömt att stänga av) med den nya signalen: My name is Bond, James Bond, pick up the phone for fucks sake. 

Så oerhört pinsamt inför föräldrar som var för att lämna sina barn... barnen var som tur var för små för att förstå!!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!