• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Lovey

Prova inte detta hemma: Sätt in en stekpanna i ugnen eftersom den inte får plats någon annanstans.

Anledning: Det kan ju hända att du glömmer bort stekpannan med gummihandtag. Du sätter på ugnen och förundras över attd et luktar bränt gummi. Lukten blir värre och värre och du kan inte förstå varför. I ren panik upptäcker du stekannan i ugnen och om du är riktigt panikslagen  när du ser hur den ryker så kanske du i ren iver fglömmer grytlappen och tar tag i den för att ta ut stekpannan. Ja.. Aj.

• 73malin

Ställ inte den nya flaskan med doftfrächare på samma ställe som hårsprayet brukar stå.
    Mannen som inte kollar på flaskan tar givetvis doftfrächaren i håret.

Resultat : mannen stinker och dessutom svider det som tusan i hårbottnen. Hihiii

• johlinn

Gör inte: sätt in en plåt klyftpotatis klockan halv fyra när du kommer hem från krogen för att du är sååå sugen. Gå inte och "vila en liten stund" på sängen under tiden.

Resultat: vaknar tre timmar senare av att lägenheten är full av brandrök. Tar veckor att vädra ut.

Gör inte: Tänd 10 värmeljus bredvid varandra på en tallrik. Det är ju så fint med många ljus.

Resultat: De övertänder. Det blir en enda jättehög och förvisso vacker men också livsfarlig låga.

Gör inte: sätt in en fralla i micron och ställ in tiden på 10 minuter istället för 1 minut.

Resultat: Frallan brinner upp - kvar blir en styck kolbit och en styck obrukbar microvågsugn. Full av brandrök.

Jodå - jag är brandfarlig!

• johlinn

Gör inte: Blanda sprit direkt i en colaflaska under kvällen för att det inte fanns något passande glas. Glöm kvar resterna av sagda flaska och när du vaknar - bakis och glömsk - ser du bara en flaska med avslagen cola, perfekt dryck när man är bakis.

Resultat: Ehm, få saker är så äckliga som att få in alkohol, mycket alkohol, i munnen när du inte är beredd. Kräks.

• trettioplus
    Gör inte detta hemma: Försök bära ut en ilsken sork som katten dragit in i köket (- utan handskar)!

Anledning: Först kommer du att se ut som en fullständig idiot när du, genom halva huset, jagar och försöker kasta dig över det lilla kräket. Sedan finns det finns en överhängande risk att den ilskna sorkens vassa framtänder borrar in sig långt ner i din tumme (och det gör jävligt ont, kan jag ta och berätta).
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Indianica

Gör inte detta: Använd inte en slickepott i plast när du rör ned hett smör i kaksmeten.

Orsak: Plast smälter och inte förrän gästerna käkat upp kakan och gått upptäcker du en bit trä ifrån sleven som ensam ligger i diskhon.

Konsekvens: Du kommer att få ångest och undra om man kan dö av att äta plast och varför i helskotta ingen sa att kakan smakade konstigt?!

• Ela

Gör inte: Sväng inte förbi färgaffären när ni är stressade till jobbet på morgonen för att titta på färgprover till de åtta bokhyllorna som ska omlackeras. Nöj er absolut inte med att titta på de minimala färgstickorna i provkartan. Säg absolut absolut inte: "Vi tar den här. Hur fel kan det bli?" när ni jämfört de femtioelva nyanserna av svart som finns.

Varför? Jo, för man blir väldigt nervös när man efter att otåligt ha suktat efter sina svarta hyllor äntligen får samtalet från den svindyra lackeringsfirman och de säger "Hej, era gröna bokhyllor är klara nu."

(jo, de såg gröna ut i direkt lampljus men väl på plats ser de så där "mjukt svarta" ut som vi var ute efter så vi är nöjda även om vi blev lite svettiga där ett tag).

• Loojsen
    Indianica skrev 2011-06-20 18:54:25 följande:
    Gör inte detta: Använd inte en slickepott i plast när du rör ned hett smör i kaksmeten.

Orsak: Plast smälter och inte förrän gästerna käkat upp kakan och gått upptäcker du en bit trä ifrån sleven som ensam ligger i diskhon.

Konsekvens: Du kommer att få ångest och undra om man kan dö av att äta plast och varför i helskotta ingen sa att kakan smakade konstigt?!
    hahahaha jag dööör
  • H Raheb
    johlinn skrev 2011-06-20 14:28:10 följande:

Gör inte: sätt in en plåt klyftpotatis klockan halv fyra när du kommer hem från krogen för att du är sååå sugen. Gå inte och "vila en liten stund" på sängen under tiden.

Resultat: vaknar tre timmar senare av att lägenheten är full av brandrök. Tar veckor att vädra ut.

Gör inte: Tänd 10 värmeljus bredvid varandra på en tallrik. Det är ju så fint med många ljus.

Resultat: De övertänder. Det blir en enda jättehög och förvisso vacker men också livsfarlig låga.

Gör inte: sätt in en fralla i micron och ställ in tiden på 10 minuter istället för 1 minut.

Resultat: Frallan brinner upp - kvar blir en styck kolbit och en styck obrukbar microvågsugn. Full av brandrök.

Jodå - jag är brandfarlig!

Är du mitt borttappade syskon? Jag kan nästan självantända ibland. Men istället för klyftpotatis så la jag in en hel hare som var djuptfryst i ugnen när jag kom från krogen och var fyllehungrig, och jag vaknade inte av att lägenheten var full med rök, jag vaknade av att den var full med brandmän. Och det är inte bara dumt för lägenheten att göra så, det är dumt för plånboken, för sen blir man dömd för allmänfarlig vårdslöshet eftersom man bodde i ett flerfamiljshus. 

Och när vi ändå är inne på bränd mat, stek inte omelett samtidigt som du talar i telefon, och bara ska kolla en grej i mailen samtidigt. Omeletten blir kol, och stekpannan ser ut som det varit vulkanutbrott i den, och det flyger svarta flagor av sot i hela lägenheten, som är nästan omöjligt att få bort. 

Nu är jag äldre och visare och bränner bara saker i undantagsfall och då är det oftast inte mitt fel, för min man har en vision att spisen alltid ska startas på högsta värme för att bli varm fort, oavsett vad man ska göra,sen glömmer jag nån gång då och då att skruva ner värmen, och svär ve och fasa och sen får han som orsakade det hela diska. 
  • Gladhannapanna

Gör inte detta: SKär pepparfrukt utan något skydd på händerna!

Anledning: dina kontaktlinser blir förstörda eftersom eländet sitter kvar i evigheter trots idog handtvätt.
    Anledning 2: Din fru skriker när du pillar lite på "karamellen"

Gör inte detta: Lämna bilen utan handbroms eller växel i när du stannar för att kissa i vägkanten längs en europaväg.

Anledning: Bilen börjar rulla!

Svar på tråden Prova inte detta hemma!