• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • marla333
    Miew skrev 2011-02-11 22:05:45 följande:
    Nej, det har jag inte gjort

Gör inte detta: Var trött tre på morgonen när du ska skaka om vällingflaskan och har glömt nappen i ringen.

Anledning: Det blev jäkligt geggiga gardiner och fönsterbräda...
    hehe, det händer ofta... 

men tyvärr har jag kladdat ner canvastavlor också med välling...
  • marla333

gör inte detta: måla naglarna vid datorn och kladda på tangenterna.

anledning: aceton tar tydligen bort både färg och bokstäver... 

• Jordgubbssmak

Försök inte pilla ut plastkranen ur en vinbox med en vass kniv

Orsak:
    Det är så jobbigt att ligga under boxen och hetsdricka tre lite rödvin...

• Flickanx2

Ojdå... knappt att jag vågar erkänna detta men, men... kan det hjälpa nån så är det ju bra.

Jag hade inte råd att renovera min nya lägenhet när jag blivit singel med två små barn. Så jag tog självhäftande plast och började klä om lite kakelplattor i köket. Så långt allt bara bra. Blev fint resultat o så... MEN.. då fick jag någon knäpp. Började klä om allt möjligt. Dörrarna, byråarna, golven... ja allt. Till o med toasitsen. Det blev helt ohållbart. Gick inte att hålla rent. Råkade man nudda med damsugaren så repade man upp revor i golvet. Ja, det blev så att vi inte kunde röra oss i lägenheten.

När vi skulle sälja, tycker jag synd om de nya ägarna. Klistret under var fullkomligt omöjligt att få bort...

Självhäftande plast är bra till mycket... men inte till allt. 

128
  • Rosa socka
    Blå damcykel skrev 2011-05-01 21:59:46 följande:

Sitter du på toa och har gjort nr 2 och just ska torka dig, känner en nys på gång. Vänta med att torka dig tills du nyst färdigt.

Anledning:När man nyser vidgas tydligen analen och ett finger kan slinka in och omedvetet drar man i ringmuskeln med fingret och orsakar nåt som känns som en sträckt ringmuskel.

Berätta inte om händelsen för din syster.

Anledning: Hon berättar för alla gemensamma bekanta.

TACK!
    Det där har gjort min kväll och kommer förgylla resten av maj också {#emotions_dlg.flower}
    ❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • Edah

Gör inte: lämna två stycken 3-4 åringar själva på toaletten för lång stund. 

Varför: tystnaden kan betyda att den ena klätt av sig alla kläder och istället fått en hel förpackning trosskydd fastsatt över hela kroppen! Allt för att se ut som en fotboll!

(Vansinnigt rolig syn dock!) 

• Edah
    MrsMommy skrev 2011-05-02 10:21:41 följande:
    Lämna inte doppvärmaren inkopplad till det lilla akvariet/terrariet när ni åker bort under vinterhalvåret.

Orsak: Sköldpaddssoppa och en enorm skam när barnen högt och tydligt berättar i zooaffären varför man måste köpa nya sköldpaddor. Och en historia som fortfarande återberättas drygt 20 år senare.... (Mammas fel!)
    Så kul!

Gör inte: Tro inte att skalen som blir kvar efter burfåglarnas frön betyder att de har mat kvar.

Varför: En vecka senare finns "maten" (läs skalen) fortfarande kvar och fåglarna dimper döda ner. När du går med buren till djuraffären för att reklamera de döda fåglarna får du skämmas ögonen ur dig då de VÄGRAR att sälja dig någon ny fågel efter mordet på de första!

(Också mammas fel!) 
  • pingel

Gör inte: Få för dig att en häftapparat som använts i utvikt läge måste "tryckas ihop" på den rörliga delen för att fungera igen. Sätt framför allt inte någon kroppsdel, t ex ett finger, framför delen som skjuter ut häftklamrar.

Varför: Ett par sekunder senare hör du KATJONG och sedan har du en häftklammer prydligt fastsatt i (till exempel) fingret, med piggarna helt och fullt inkörda. Du får dra ut klammern vilket känns rätt obehagligt och sedan är fingret inte sig själv på ett tag.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!