• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • sagoskog

Låt inte: Dina 3 åringar leka obevakat med en klädvårdsrulle (klisterpapper).

Orsak: De kan rulla ut den över halva vardagsrumsgolvet och din nya tvhylla. Det skitsvårt att få bort pappret,och kvar blir en flera meter lång och decimeterbred reva i trägolvet som dessutom innehåller nog med klister för att fälla ett par livliga 3 åringar. Klisterormen går inte bort och du måste hålla 3 årskalas med den på golvet. Tillslut får du bort den genom många många timmars suddande och det är ett rent mirakel att inte hyresvärden kräver dig på betalning när du flyttar.

Dådet skedde i september förra året men det var först i början av april i år jag fick bort de sista resterna på min tv hylla.

• sagoskog

Gör inte: Sätt igång en kastrull med olja i och gå därifrån medans den "värmer upp sig".

Gör inte: Glöm bort att du håller på att koka (sterilisera) menskoppen och när du upptäckt det, ställ ut den brinnande kastrullen på balkongen som har en utomhusmatta (sån där grön ni vet).

Orsak: Förutom diverse rök- och bränn/smältskador så dröjer det väldigt länge innan grannarna återfår förtroendet för dig..

Gör inte: Krocka med en geting på din vänsterhand när du är ute och åker eu-moppe en solig sommardag.

Orsak: Fingret svullnar upp såpass att du kan dra av flagnadhud resten av veckan och för att inte tala om hur jävla ont det gör.

Gör inte: Bli inte getingstucken mellan vigsel- och förlovningsringen.

Orsak: Det blir väldigt svårt att få av sig ringarna. (Hände min mamma).

Håll fingrarna borta från getingar helt enkelt.{#emotions_dlg.flower}

• sagoskog

hm, jag igen.. ursäkta, jag måste helt enkelt varit med om ovanligt mycket dumt.

Gör inte: Tappa koncentrationen när du ska lägga linserna i blöt inför natten, trots att du har gjort det 3 miljoner gånger tidigare.

Orsak: Lactacyd fungerar inte som linsvätska. (Hände mitt ex och dåvarande sambo).

• MrsMommy

Lämna inte doppvärmaren inkopplad till det lilla akvariet/terrariet när ni åker bort under vinterhalvåret.

Orsak: Sköldpaddssoppa och en enorm skam när barnen högt och tydligt berättar i zooaffären varför man måste köpa nya sköldpaddor. Och en historia som fortfarande återberättas drygt 20 år senare.... (Mammas fel!)

• Black roses

Gör inte, tvätta ett stort släp med stor kåpa ute i +5...
    Orsak, vattnet som hamnar på draganordningen fryser till lite, och är man då så dum så man snabbt ska kliva upp på den bara för att nå en fläck som du klart ser att du har missat, finns risken att du halkar och blir hängande i knävecken med benen inlindade i ovan sagda draganordning.. Uttöjda ligament och allmänt blåslagen med förjäkla ont i knäna är följden givetvis, för en lång tid, och släkten vet inte hur de ska göra för att dölja sina asgarv när de får veta vad som egentligen hände...

• Black roses

Hjälp heller inte dottern att flytta ut i det nybygda rummet ute i skjulet...
    Orsak.. Du bär hennes säng uppför en gammal öppen trapa, när något går fel, du fastnar med foten i trappsteget, med sönderdragna ligament i vristen och ett benbrott i foten som följd...

Åk sedan inte in till sjukhus med ovan sagda skada.. De avfärdar dig med en stukad vrist, och skickar hem dig med ett stödbandage och 2 veckors sjuskrivning.. Du står hemma och försöker desperat stödja på din fot för doktorn beordrat detta, när det fortfarande inte funkar 2 veckor senare och du ringer upp och ber om en förlängd sjukskrivning, då kryper det fram att foten är visst bruten och du har sprängt sönder ligamentfästena i vristen...

(Detta skedde dessutom 3 dagar efter vårt bröllop, så honeymoon, ja helt enkelt blev det ingen...)

• Turbomorsan

Gör inte: Få för dig att blanda till en egen färg av två färgburkar du har hemma, måla hela hallen mitt i natten (eftersom det bara är då barnet sover tillräckligt länge för att du ska hinna utan att avbryta mitt i) med endast en taklampa som belysning...

Anledning: Du riskerar att få en väääldigt flammig hall å eftersom du själv blandade till färgen så är det ganska svårt att få till samma nyans en gång till för att måla ett till lager med....

• bluesheep

Gör inte detta: storma ilsket ut ur ditt rum efter en bråk med din syster

Orsak: du kan vara så arg att du inte ser vart du springer till följd av att din fot koliderar med en jättetung lampfot och du slår huvudet i dörrkarmen innan du landar på golvet och kryper in på toan. 
    Resultated av denna vansinnesfärd kan bli en bruten tå, en bula i pannan och ett dödligt sårat ego. Samt att du lär få höra det resten av ditt liv.

Gör inte detta: få för dig att dricka ur en tequilaflaska när du redan är knökafull.

Orsak: Utslagna tänder kostar pengar och folki din närhet låter dig aldrig glömma incidenten. 

• Texasthecat

Gör inte - Tappa den nästan fulla coca-cola flaskan i golet när du sitter vid datorn...

Anledning - Det blir en rejäl fontän som träffar det mesta i närheten, inklusive datorn...

Go suck on a lemon or something...
  • Sömnstörd

Gör inte detta: Ha så ruskigt bråttom ut ur badrummet på morgonen att du springer samtidigt som du blundar.
    Anledning: Du missar dörren och springer rakt in i väggen varpå glasögonen går sönder.

Gör inte detta: Berätta för optikern hur du lyckats ha sönder glasögonen
    Anledning: Optikern skrattar så mycket att hon nästan kissar på sig, du känner dig väldigt, väldigt klantig.

Gör inte detta: Kom till jobbet med nylagade glasögon något timme efter badrumsincidenter och försöka låtsas som om inget har hänt om du inte har sminkat dig väldigt, väldigt mycket innan.
    Anledning: Kollegorna kommer först att garva halvt ihjäl sig sen kommer du att få finna dig i att bli omdöpt till "Blåtiran".

Svar på tråden Prova inte detta hemma!