• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • deddan

Gör inte detta hemma: öppna glasdörren ovanför vasken, och tänk att jag behöver inte stänga glasdörren för jag ska ändå sätta in krämen snart igen..

Varför?:
    Jo, för vasken kan flippa ut och det kan spruta vatten åt alla håll och kanter, sen när det äntligen har slutat och du börjar skura, så när dui reser dig upp slår du skallen i glasdörren.

Ont som fan gör det också! :(

• mikroE
    Edah skrev 2011-05-19 23:31:20 följande:
    Så kul!

Gör inte: Tro inte att skalen som blir kvar efter burfåglarnas frön betyder att de har mat kvar.

Varför: En vecka senare finns "maten" (läs skalen) fortfarande kvar och fåglarna dimper döda ner. När du går med buren till djuraffären för att reklamera de döda fåglarna får du skämmas ögonen ur dig då de VÄGRAR att sälja dig någon ny fågel efter mordet på de första!

(Också mammas fel!)
    Stackars stackars pippifåglar! Jag vet en som nästan gjorde så men det upptäcktes i tid av någon som visste bättre om fåglar och de små liven hann få mat innan de dog men de hade nog hunnit bli rejält hungriga.
  • YokohamaNr2

Iofs inte riktigt hemma men utanför ytterdörren

När din son 4.5 har fått en ny Skateboard, försök då inte att visa vilken cool mamma du är genom att visa hur man 'hattar' bara för att du kunde det i 12-13 årsåldern så är det inte som att cykla, kunskaperna har försvunnit när du är 36 och det gör inte bara skitont att landa på höft och axel du gör dig också till familjens skrattämne för resten av veckan

• Little Ms Chatterbox

Sitt inte vid datorn och ring telefonbanken samtidigt.

När de ber att man ska knappa in personnummret så kan det hända att man trycker på tagentbordets sifferdel istället för telefonen och då får man ett "Tack för att du ringde" i örat och blir bortkopplad. Då måste man ringa tillbaka igen.

• H Raheb

Försök inte jaga grannens hund från gården med vattenslangen när du håller på att tvätta bilen. Det tar tvärstopp när slangen fastnar under bildäcket och du åker på näsan rakt ner i gräsmattan, grannen får ett gott skratt när han precis just då kommer för att fånga in sin förrymda hund. 

• shiet

Gör inte detta hemma: Kör råttor i Microvågsugnen
    Anledning: De exploderar och luktar blä.

• H Raheb
    shiet skrev 2011-06-17 20:06:17 följande:
    Nä den tanken skulle jag nog inte ens komma på, varför gjorde du det? 
  • Toboas
    H Raheb skrev 2011-06-17 20:50:30 följande:
    Nä den tanken skulle jag nog inte ens komma på, varför gjorde du det? 
    Gissar att det var för att värma döda råttor till en orm. (Jag hoppas det i alla fall!)
  • neeext
    shiet skrev 2011-06-17 20:06:17 följande:
    Vad sjukt... Ja hoppas de inte var levande när du micrade dom?
Svar på tråden Prova inte detta hemma!