• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Garderoben
    Indianica skrev 2011-06-20 18:54:25 följande:
    Gör inte detta: Använd inte en slickepott i plast när du rör ned hett smör i kaksmeten.

Orsak: Plast smälter och inte förrän gästerna käkat upp kakan och gått upptäcker du en bit trä ifrån sleven som ensam ligger i diskhon.

Konsekvens: Du kommer att få ångest och undra om man kan dö av att äta plast och varför i helskotta ingen sa att kakan smakade konstigt?!
    *asgarv* Såååååååååååå underbart ;) Hoppas gästerna överlevde ;)
  • Garderoben
    riboflavin skrev 2011-06-20 22:30:08 följande:
    Gör inte detta:

Slentriansläpp inte ut hunden i trädgården på morgonen, halvnaken utan att kolla efter om plåtslagaren som ska byta fönsterblecken står utanför och grundmålar.

Anledning:

1. Hunden kliver givetvis rakt i målartråget och klafsar sen glatt runt ute på den nya altanen.

2. Plåtslagarens (jättesnygga) 18-åriga sommarjobbare får tunghäfta och målar rakt över dina nya fönster.

3. Du kommer oundvikligen bli så rädd av att se en främmande karl utanför fönstret att du snubblar och ramlar.

4. När du skriker till för att du har ramlat kommer plåtslagren kutandes och undrar vad som hänt.

Och inte att förglömma...

5. Plåtslagarens fru kommer titta konstigt på dig 3 timmar senare på ICA. Och du vet inte riktigt hur du ska tolka det...

Ojojoj....denna var nog den BÄSTA i hela tråden....fy fan vad jag garvar *hoppas jag inte väckte sonen nu* ;)
  • Garderoben
    H Raheb skrev 2011-06-20 23:37:22 följande:
    Den här bjuder min man ovilligt på, och jag har inte slutat skratta än. (hände ikväll) 

Ta inte av morgonrocken när det ringer på dörren och du går för att öppna.

Därför du har glömt att du var naken under och står helt plötsligt med dörren på vid gavel och försöker skyla dig med en bortglömd vinterhandske medans ordföranden i bostadsrättsföreningen försöker hålla sig för skratt.  
    Hahaha...så bäst den också ;)
  • Lady Namárië
    Emmies mamma skrev 2011-06-19 19:21:22 följande:
    Gör inte detta: Försök inte spela hjälte och fånga in grannens rymningabenägna kanin klockan fem på morgonen när du ska åka till jobbet.

Anledning: Grannarna blir väldigt förvånade när deras kanin plötsligt delar bur med en liten hare!
    Haaahahahaha!
    riboflavin skrev 2011-06-20 22:30:08 följande:
    Gör inte detta:

Slentriansläpp inte ut hunden i trädgården på morgonen, halvnaken utan att kolla efter om plåtslagaren som ska byta fönsterblecken står utanför och grundmålar.

(Inte riktigt hemma, men man kanske kan få lite dispans?)

Gör inte: Lämna labradoren sovande framför passagerarsätet i bilen medan du kilar in och köper en tidning.

Anledning: Labben klättrar upp i förarsätet, och alla närvarande tycker att det ser mycket lustigt ut när bilen rullar iväg i den lätta nerförsbacken med unden majestätiskt tronande bakom ratten (och du djälv rusande efter som en idiot).
    So say we all
  • Thegran
    Coruscant skrev 2011-04-04 18:36:54 följande:
    Gör inte detta: Låt inte sonen hålla i bilnyckeln när du sätter honom i bilbarnstolen i baksätet - när du sedan är på väg till förarplatsen kan du råka höra ett oroväckande klickljud...

Anledning: Det tar för lång tid att vänta på låssmed med ett inlåst storgråtande barn. Och det är dyrt att laga den bilruta du till slut slår sönder....
    fy, gjort liknande jag med..
    satte bilnyckeln i tändningslåset, stängde dörren, gick bak och satte in dottern, stängde dörren.
    bilen går i baklås. reservnyckeln som jag varit så noga med att få med ligger i en väska i bilen.

engagerade all personal på den närbelägna 7/11 som ringde runt efter folk., samt ett gäng okända karlar som förbarmar sig över en hysteriskt gråtande ung mamma och har sönder en ruta i bilen.
    alldeles efteråt kommer 2 poliser och en låssmed.

resultat: 7/11 personalen kommer ihåg dig trots att du är in där max ett par gånger per år, och frågar varje gång du kommer dit om de ska ringa låssmeden...

man känner sig dessutom som århundradets sämsta mamma, och drömmer mardrömar lång tid efteråt.
  • Millans hustru
    Sömnstörd skrev 2011-06-20 22:51:31 följande:
    De ville säkert se dig, om du brukar ramla och sådär. Tyst
    Ramla och sådär? *skrattar så jag viker mig*
  • Millans hustru
    H Raheb skrev 2011-06-20 23:37:22 följande:
    Den här bjuder min man ovilligt på, och jag har inte slutat skratta än. (hände ikväll)

Ta inte av morgonrocken när det ringer på dörren och du går för att öppna.

Därför du har glömt att du var naken under och står helt plötsligt med dörren på vid gavel och försöker skyla dig med en bortglömd vinterhandske medans ordföranden i bostadsrättsföreningen försöker hålla sig för skratt.
    nej just det men varför i hela friden tog han AV morgonrocken *tokskrattar*
  • H Raheb
    Millans hustru skrev 2011-06-21 10:46:22 följande:
    nej just det men varför i hela friden tog han AV morgonrocken *tokskrattar*
    Han tänkte att det skulle se slött ut att öppna i morgonrock, och han brukar ha kläder under, för han är en frusen man. Han tycker att det är så skönt att vi flyttar från området nästa vecka, och vägrar nu vara i lägenheten tills flyttlasset går, och lämnar mig med resten av packningen och är själv i huset och fixar. Jag skrattar än, kommer att leva på detta hela sommaren och påminna honom livet ut. 
  • 8Viola2

Gör inte: Fyll på vatten och kaffe i kaffebryggaren, tryck på knappen och gå därifrån.

Anledning: Glömde ställa under kannan och när du sedan återvänder till köket i hopp om en uppiggande kopp kaffe så har allt kaffe runnit ut över hela diskbänken.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • riboflavin
    Garderoben skrev 2011-06-21 06:55:51 följande:
    Ojojoj....denna var nog den BÄSTA i hela tråden....fy fan vad jag garvar *hoppas jag inte väckte sonen nu* ;)
    Jag har hela dagen smitit ut genom altandörren och krupit med hundarna genom häcken på baksidan för att slippa träffa på hela gänget med fönstermontörer, plåtslagare, snickare mm. som just nu jobbar järnet för att byta alla fönster och dörrar i föreningen före midsommar. Jag dör bitvis varje gång jag måste sticka ut huvudet genom dörren...
Svar på tråden Prova inte detta hemma!