Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Så kan det vara. Så glad att jag inte självantänt ännu
Det här är ändå bara de allvarligare incidenterna, jag har mindre brandincidenter som inte är pinsamma nog att nämna här också.
Jag kan inte heller vara tyst om eländet heller så det var aningens pinsamt när brandutbildaren för tredje gången frågade om det var någon som varit med om något av ovanstående och jag räckte upp handen...
Tack o lov är jag också äldre och något visare numera...
Gör inte detta:
Slentriansläpp inte ut hunden i trädgården på morgonen, halvnaken utan att kolla efter om plåtslagaren som ska byta fönsterblecken står utanför och grundmålar.
Anledning:
1. Hunden kliver givetvis rakt i målartråget och klafsar sen glatt runt ute på den nya altanen.
2. Plåtslagarens (jättesnygga) 18-åriga sommarjobbare får tunghäfta och målar rakt över dina nya fönster.
3. Du kommer oundvikligen bli så rädd av att se en främmande karl utanför fönstret att du snubblar och ramlar.
4. När du skriker till för att du har ramlat kommer plåtslagren kutandes och undrar vad som hänt.
Och inte att förglömma...
5. Plåtslagarens fru kommer titta konstigt på dig 3 timmar senare på ICA. Och du vet inte riktigt hur du ska tolka det...
Försök inte att slänga ut en halvfull milkshake genom bilrutan innan du har vevat ner fönsterrutan.
Anledning:
Den kommer stutsa tillbaka på dig och hela du plus bilen kommer vara täckt av klibbig milkshake.

Den här bjuder min man ovilligt på, och jag har inte slutat skratta än. (hände ikväll)
Ta inte av morgonrocken när det ringer på dörren och du går för att öppna.
Därför du har glömt att du var naken under och står helt plötsligt med dörren på vid gavel och försöker skyla dig med en bortglömd vinterhandske medans ordföranden i bostadsrättsföreningen försöker hålla sig för skratt.