• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Excentrique

Gör inte: Läs dig rakt igenom 75 sidor av hysteriskt roliga exempel på vad man inte bör göra.

Anledning: Du kommer glömma maten i ugnen. Kolsvarta, genombrända varma mackor smakar inte bra.

• Lady Namárië
    Excentrique skrev 2011-07-07 19:59:23 följande:

Gör inte: Läs dig rakt igenom 75 sidor av hysteriskt roliga exempel på vad man inte bör göra.

Anledning: Du kommer glömma maten i ugnen. Kolsvarta, genombrända varma mackor smakar inte bra.

*asg*
    So say we all
  • Multignutten
    Excentrique skrev 2011-07-07 19:59:23 följande:

Ha, ha, ha!!!  *gråter*

Jag har läst den här tråden ett tag men har ännu inget att bidra med själv, in än men jag lovar att det kommer att komma då jag är en riktig klant då och då! 
  • zika

på tal om att kasta knivar

gör inte:  Skrapa silikon från badrumsfönstret med en fällkniv med flera blad när du inte hittar en morakniv. Kniven är ganska tung. Det kan resultera i att när du tappar den och får den på foten kapar en sena till en tå. Detta i sin tur resulterar i operation och att du får gå med något som liknar en slalompjäxa till knät i 5 veckor

Hände mig för 2 år sedan....    

Anja 2004 Olle 2006. Älskade underbara!
  • Mommy89

Gör inte: Få inte för dig att fånga kniven som du tappar när du står och skär kött, utan reagera "som vanligt folk" genom att hoppa undan/bakåt när den faller mot golvet.

Orsak: Du lyckas så klart inte fånga den vassa kniven utan skär upp ett stort sår på handen. Och naturligtvis är du ensam hemma, så det du får göra är att linda en handduk runt handen och sätta dig i bilen och själv köra dom 4 milen in till sjukhuset.

Detta gjorde min (inte så speciellt) duktiga mamma för några år sedan - samma dag som jag hade en frisörtid som hon skulle skjutsa mig till efter skolan. Som tur är tog det för ovanlighetens skull inte 10 timmar på akuten utan bara 1½, så vi hann iallafall.
    Dom sydde ihop handen lite fort och slafsigt (läkaren såg jävligt uttråkad och less ut) så tyvär har hon idag ett ganska fult ärr på handen.
    Retar henne dock fortfarande, varken hon eller någon annan kan förstå vad hon tänkte på när hon fick för sig att försöka fånga kniven istället för att hoppa undan. 

• Lady Namárië

Om din man är kiropraktor och har sin mottagning i en del av ert hem, få då inte för dig att hänga upp nya draperier mellan "båsen" medan han står och behandlar en patient. Särskilt inte om du bara har en hög, vinglig pall att klättra på.

Orsak: Det kan hända att pallen faller, och att du i panik hugger tag i draperiet som far iväg längs skenan med dig hängande som Tarzan i en lian. Sedan kan det råka hända att fästena släpper och du landar på patienten som din man behandlar.

(Släkting till mig.)

So say we all
  • johlinn

Med tanke på alla brand- och nära brand-incidenter här i tråden läste jag att 25% av alla lägenhetsbränder i london orsakas av att lägenhetsinnehavaren kommer hem full och lagar mat Don't drink and cook people

• viseversa
    niagara skrev 2011-07-05 20:52:16 följande:
    En till:

Gör inte: Markera ilsket ut, med fet svart tuschpenna, alla luftbubblor som den inkompetenta hantverkaren har lämnat efter sig när han tapetserat ett rum. Ring sen inte och skäll ut honom och kräv att han ska komma och titta på hans skitarbete och kräva att han ska göra om och göra rätt.

Anledning: 99,9% av alla luftbubblor försvinner när limmet torkat. Hantverkaren kan beskåda sitt och sedan ditt mästerverk och sen vända på klacken. Positivt är att tapeterna åtminstånde är unika...

(hände grannen som är just hantverkaren)
    ha,ha,ha!!!
  • viseversa

Gör inte... Ta inte med dig en stor spegel in i barummet för att kolla ev frisyr bakifrån genom att hålla den så man ser håret bakifrån.

Orsak... man kan tappa spegeln mot handfatet så den går i massa bitar varav en av bitarna åker ner mellan dina tår och nästan kapar din stortå. Hände mig när jag var 15 nämligen.  

• Garderoben
    johlinn skrev 2011-07-08 08:33:32 följande:
    Med tanke på alla brand- och nära brand-incidenter här i tråden läste jag att 25% av alla lägenhetsbränder i london orsakas av att lägenhetsinnehavaren kommer hem full och lagar mat Don't drink and cook people
    Dags att utöka Dont´t drink and drive listan till din ovanstående också ;)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!