• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Little Ms Chatterbox
    HäxanSurtant skrev 2011-07-12 03:38:05 följande:
    Hahhahaha låter som min granne som klämde av sig fingret, ringer sjukvårdsrådgivningen som tycker hon skall åka akut. men det har hon inte tid med, bullarna måste bli klara i ugnen först, så dom inte bräns.

Mannen från rådgivningen, frågade om hon verkligen hade förlorat en bit av fingret, ja svarar hon den sitter iaf inte kvar där den satt förut. Han frågar om hon vet vart den är, ja förmodligen utanför ytterdörren eftersoom det var den jag slängde igen.. Varpå han lite fint förklarar att hon kanske skulle plocka in den... Hon gör det, han frågar hur den ser ut, som ett bit av ett avhugget finger svarar hon och säger samtidigt skal jag spola av den och ta med den till sjukhuset när jag åker sen eller vad tänkte du? Joo de vore bra om du tog med den. Okej säger min granne och lägger på.

medans bullarna gräddas i ugnen så sköljer hon av fingret och lägger i en burk. Tar sen ut bullarna när dom är klara och tar en taxi till närmsta sjukhus. Fingertoppen går såklart inte att rädda, så den får hon leva utan.

När hon berättade detta en natt för mig så skrattade jag så jag dog. Grannen är finska och bara detta med brytningen när hon berättade gjorde att jag skrattade som en tok. Om man känner min numera fd granne så vet man att hon är skönt knäpp och att detta är liksom så typiskt henne. Nää bollarna måste pli klaraa föst så dom inte på bränner sig

Underbara kvinna!
    En jobbarkompis till mig höll på med julstädningen, ramlade av en stol när hon skulle sätta upp gardinerna, bryter fotleden. Foten blir blå och rund som en fotboll. Ingen var hemma och skulle dröja någon timme till innan familjen kom hem så hon fortsatte att städa. Gud bevars, julstöket skulle ju bli klart. Det gick ju inte att göra med foten i gips. Att ringa efter ambulans eller att få någon granne att köra till akuten var det inte tal om.
  • pingel

Gör inte: Pilla med chilifrukt i matlagningen en liten stund innan du ska sätta i linserna
    Eftersom: AAAAAAAAAAAAAAJ!!! (Tydligen räcker det inte att tvätta av händerna på vanligt vis innan!...)

• johlinn

Tänk inte: Den här gången klarar jag att röra om i pommes friten utan att ta ut plåten först.

Anledning: Du bränner dig på ovansidan av handen. igen...

Den här gången kom jag ihåg att jag nog inte skulle klara det. Så inga brännsår idag

Gör inte: Ta tag i handtaget en gjutjärnsstekpanna som stått i ugnen och tillagat en god paj utan grytlappsunderlägg.

Orsak: Den är varm. Jättevarm. Det gör ont!  

• bomboo
    Denebola skrev 2011-02-11 21:43:35 följande:
    Gör inte detta hemma: Var så morgontrött att du glömmer att det även krävs havregryn och vatten, inte bara en tom tallrik för att göra gröt i mikron.

Anledning: Tallriken blir överhettad och därmed skör och splittas därför när du tappar den på grund av att du bränner dig.
    Eller! var så morgontrött att du glömmer lägga till vatten i havregrynsgröten innan du ställer in skålen i micron.

anledning: havregrynet brinner upp och skålen exploderar jättefint och det luktar bränt i hela lägenheten i några veckor :)
  • Bong

Gör inte: Försök inte peta bort knäcksmet från sleven med hjälp av fingret.

Därför att: Smält socker är varmt. Skitvarmt. Dessutom kan det hända att fingret fastnar...

• MrSmith

Inte hemma med klantig.

Vad: Var på Hv övning och kokade vatten i snuskburken. Snuskburken är en burk helt i stål så när den står på brännaren och lågorna slår upp på sidan blir den varm, även handtaget.
    Jag tar då av mig mina NBC gummi handskar så de inte ska smälta när jag ska tag i handtaget.

Orsak: är något så varmt att gummi smälter gör det ont i handen när du greppar. Eftersom man har vapen och massa annat skit på sig tar det ca 1.5 sekund innan man lyckas släppa och ställa sig upp igen. Därefter svimmar man av smärtchoken.
    Samtidigt som jag ramlar hördes ett skott i skogen. Alla tror då att jag spelar skjuten av en prickskytt vilket resulterar i att alla går i skydd och ingen går i närheten av mig. Efter 3-4 min , när blågul ( stridsdomare) frågar våran chef varför alla ligger i skydd under måltids uppehållet. Chefen får snabbt veta att ingen sånt övningsmoment är med i spelet. Nu börjar sjukvårdarna kolla mig. Stort brännsår i handen långt ute i skogen utan tillgång till kallt vatten. Men lite morfin senare mådde jag bättre och kunde få trp ur området. Men några ärr senare har jag lärt mig att stål som är rött är varmt. Skottet som hördes var från från ett annat kompani som övade skyddsvakt.

• Lady Namárië

Gör inte: Ta på dig sandaler när du övar brudvals med stressad man som begåvats med två vänsterfötter.

Orsak: Han råkar sparka till din högerfot, och när stortånageln fastnar i hans skosula och böjs bakåt gör det förbannat ont. Det är också ganska svårt att få bort blod från golv och sandaler. Dessutom har du ont i tån nr du gifter dig.

So say we all
  • jelica83

Gör inte: Tugga tuggummi i bilen på väg till kyrkan när du ska gifta dig.

Därför: Du kan bli så nervös att du glömmer att du har tuggummi i munnen och först kommer på det vid altaret. Det är svårt att försöka gömma det lite snyggt längst bak i munnen när alla tittar på just dig...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!