Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Släpp inte handtaget när du sycklar på en väg med grus.
Orsak.. Du kan ramla och skrapa bort ett stort stycke kött från knät. Hände mig när jag var ca 10 år.
Gör inte: fånga inte en lie som just lossnat från väggen och är på väg ner mot golvet genom att ta den i själva eggen.
Orsak: kan resultera i att fingrarna nästan kapas av och att du får spendera en rejäl stund på akuten under tiden som läkaren syr ihop dig.
Fotnot; i höjd med liens bana stod min kompis, hade jag inte gjort det hade den hamnat i magen på henne, så just i detta fallet var det nödvändigt.
Gör inte: Stå utanför och prata genom det öppna fönstret. Gå in och prata istället!! Iaf om fönstret hamnar i huvudhöjd på dig.
Anledning: När det börjar blåsa får du fönstret HÅRT i huvudet. Din kompis försöker rädda situationen genom att dra upp sin hand för att "fånga" fönstret och får sjukt ont i handen i flera månader efteråt. Du själv får minnesförlust och grym huvudvärk (hjärnskakning).
Favoritar!!!
Gör inte: tala vitt och brett om för alla att du inte är så händig, men el det kan du i alla fall.
Orsak: när sonen renoverar i sommarstugan får han helt oväntat en rejäl stöt då du dragit fram elen i sladden med en hane på! Som tur var har sladden alltid suttit ikopplad och inte gett stötar till barn och barnbarn som bott där.
Inte jag, svärfar. Har tråkat honom en hel del för detta :)
Gör inte: om du råkat gräva av telekabeln ska du inte försöka laga den själv.
Orsak: när man ringer till Johansson hamnar man hos Andersson etc!
( en god vän)
Underbar tråd d här:)