• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • pingel
    Gladhannapanna skrev 2011-07-13 20:47:19 följande:
    Pingel: linserna blir dessutom förstörda!!!
    Ja, det var tur att jag hade endagslinser på den tiden
  • jessiiim
    Gör inte: Bränn fingret på något och drick sedan kaffe samtidigt som du tittar på tv eller är inne i ett samtal.

Varför: När du minst anar det kan det hända att du stoppar just det fingret i kaffet som är hett i stället för glaset med kallt vatten, och det gör tydligen ooooooont!

Min käre pappa som gjorde det

Gör inte: Lär sonen att kattens små kattungar inte får sova i hans säng för att de kan kissa där när han är omkring tre år gammal..

Varför: Jomen, han är så pass smart att han vet att kissa - det gör man i toaletten! Var hamnar en utav kattungarna? Jomen visst, i toaletten! Kattungen klarar sig men blir lite skygg..

--
    Jag får nog kanske återkomma med fler/bättre "prova inte detta hemma!"-historier senare..
  • Ramborg

Jessilim: Stackars katten men sonen visade en oantastlig logik, det får man erkänna!

• jessiiim
    Ramborg skrev 2011-07-16 06:33:39 följande:
    Jessilim: Stackars katten men sonen visade en oantastlig logik, det får man erkänna!
    Haha, ja. Min bror är rätt smart han Jag tror han bara gjorde så en gång, han fick nog lära sig ganska så snart efter incidenten att katterna hade en egen toalett  Tur för honom, eller min pappa snarare då det var lite hans fel, att katten inte drunknade..
  • Drömmarmamman

Färsking från i morse:

Gör inte: Töm övre korgen i diskmaskinen och tänk att du ska vara effektiv och sätta in smutsdisken som ändå ska vara där.

Varför? Jo smutsdisken kanske droppar lite....mycket, rätt ner på den rena disken i den undre disk-korgen.

Smidiga jag! Som tur var upptäckte jag det, så det gick ju att skölja av, men ack vad onödigt!

• H Raheb
    Drömmarmamman skrev 2011-07-16 14:36:37 följande:
    Färsking från i morse:

Gör inte: Töm övre korgen i diskmaskinen och tänk att du ska vara effektiv och sätta in smutsdisken som ändå ska vara där.

Varför? Jo smutsdisken kanske droppar lite....mycket, rätt ner på den rena disken i den undre disk-korgen.

Smidiga jag! Som tur var upptäckte jag det, så det gick ju att skölja av, men ack vad onödigt!
    Detta gjorde jag senast igårkväll  
  • Jenni78
    Drömmarmamman skrev 2011-07-16 14:36:37 följande:
    Färsking från i morse:

Ha, ha!!! Kanske får börja plocka ur där nere först. ;)
    Vanja 3 december 2010
  • oxe79

Gör inte: raka benen, stressad stående i duschen.
    Anledning: Du kan raka av en hudremsa på flera cm.

Nästa gång oxå, och nästa, och nästa...

• Ruggugglan

Inte gjort hemma, men på jobbet.

Gör inte: Häller aceton i en plastmugg för att slippa ta med hela flaskan.

Anledning: Plasten fräts bort i botten av plastmuggen och acetonen sugs in i dina strumpor och skor.

Jag undrar vart fan hjärncellerna höll hus

• H Raheb

Gör inte, ställ dig på badpoolens kant för att tömma ur vattnet.

Varför, jo för någonstans djupt i mitt inre borde jag ha kunnat räkna ut att jag skulle få allt vatten över fötterna och benen. Och att det givetvis skulle forsa neråt på den något sluttande gräsmattan och dränka min solfilt som jag även lagt min mobil på när jag kom på den briljanta ideen att tömma poolen.

Resultat: blöt kvinna konstaterar att mobiler inte överlever tsunamis i trädgården.   

Svar på tråden Prova inte detta hemma!