• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Garderoben
    riboflavin skrev 2011-06-28 10:34:48 följande:
    Gör inte: Skaffa en ny leksak till hunden utan att kontrollera om någon i grannskapet har en hund som liknar nya faroritleksaken på pricken.

Anledning: Det blir så jävla pinsamt när din överlyckliga hund hittar sin leksak gömd ute längs elljusspåret, lyfter upp den och bär den till dig för att du ska kasta den..

Som tur är så är min hund en fågelhund och bär saker mycket försiktigt, grannens lilla långhåriga vavva är van vid stora hundar och grannen är en man med stor portion humor. 
    Hahahaha...tur grannen hade humor ;)
  • Lady Namárië

Om du är ensam hemma med tre barn (6 år, 2 år och 11 månader) och det är uppåt 30 grader varmt ute kan det tyckas vara en jättebra idé att låta de två äldsta plaska med vatten i hinkar och leka med vattenspridaren medan du går in med den värmeslöa bebisen och duschar henne i svalt vatten.

Det är det inte.

Orsaker:

1. De äldre barnen glömmer dina förmaningar i smma ögonblick du gått in, och förvandlar sandlådan till ett sjö av gegga.

2. Tvååringen klampar genom huset för att visa upp sin nya geggkostym, och skriker som en gris när du bär ut honom för att skölja av dem med vattenslangen.

3. Tvååringen rymmer till skogs för att slippa bli avsköljd. Du kan välja på att lämna bebisen ensam inne på badrumsgolvet eller att låta tvååringen springa all världens väg.

4. Sexåringen, som får i uppdrag att kolla sin lillasyster i badrummet, släpper ut er fina men korkade innekatt, som också löper till skogs. Åt andra hålet.

5. När du kommer bärande på en lerig och vrålskrikande tvååring, som dessutom är täckt av myrror eftersom han satt sig i en myrstack i skogen, möts du av en exalterad sexåring som fångat katten och meddelar att "Lillasyster äter kattmat!"

6. Det är rent ut sagt ett skitgöra att torka sandsörja ur duschen och uppspytt torrfoder från badrumsgolvet.

7. Du börjar allvarligt överväga att rucka på dina principer och skaffa en lekhage. Gärna en med meterhöga stålribbor där du kan förvara alla tre barnen. Och katten. *facedesk*

So say we all
  • etanol
    Ankaja skrev 2011-03-02 11:09:06 följande:
    Undvik: att springa med safttillbringaren.

Anledning: saften skimpar över, du kliver i pölen, halkar, flyger ett par meter och landar i öppna spisen.

En annan bieffekt är att golvet blir mycket kladdigt, även efter att du har skurat det tre gånger.

Detta hände på släktkalaset igår och jag kan idag ståta med en brännblåsa, skrapsår och ett otal blåmärken och ett sårat ego. Det positiva var att jag äntligen hade något att skriva om i den här tråden! Skrattande
    Hahahaaaa, jag gör på mig...
  • riboflavin
    Garderoben skrev 2011-06-29 07:19:10 följande:
    Hahahaha...tur grannen hade humor ;)
    Jo, det var en jävla tur i oturen att det var just honom. Vissa hundägare i grannskapet får ju utbrott när andra hundar ens tittar på deras små telningar.

En tjej en bit bort har världens goaste ambull, och det har ju hänt mer än en gång att någon av småhundarna tagit sig in på deras tomt och småhundsägarna får ömsesidigt rumpnosande till "den försöker döda fluffy!" Solig.

Eftersom settrar tydligen är "godkända" hundar så slipper jag få skit i onödan, men i det här fallet så försökte ju fatiskt min hund "äta" den mindre. 
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Black roses
    Ramborg skrev 2011-06-29 07:58:14 följande:
    Meko Gica: Du borde tvingat sonen att städa upp efter sin lilla "fälla"!
    Min son fick en noggrann tillsagelse, att nasta skithog jag hittar, den hamnar i hans sang.. Sa det ar nu upp till honom att plocka upp dem, annars blir det en aning ackligt i sovrummet...
  • Black roses
    Black roses skrev 2011-06-29 10:23:29 följande:
    Min son fick en noggrann tillsagelse, att nasta skithog jag hittar, den hamnar i hans sang.. Sa det ar nu upp till honom att plocka upp dem, annars blir det en aning ackligt i sovrummet...
    Nej, det ar Inte ett hot, det ar ett lofte..
  • etanol
    ÄngelBängel skrev 2011-02-14 12:03:41 följande:
    Kan inte sluta garva åt dina fläckar "där nere"
    Inte jag heller... Hysteriskt kul!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!