• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • johlinn
    H Raheb skrev 2011-07-08 18:21:13 följande:
    GÖr inte: Häng en yxa i eggen på en kanten till en hylla som inte är faskruvad i konsollerna. 

Varför: Jo för yxan är för tung, den tar hyllan med sig, och landar på din make, vars hälsena kapas, han blir lätt upprörd och får operera ihop den och tillbringar sen resten av sommaren med att påminna sin hustru om denna fadäs medans hon springer arslet av sig för att serva honom där han ligger och lider i hängmattan. 
    fick hustrun bara höra om det resten av DEN sommaren? Fast först - aj. Aj aj aj...
  • H Raheb
    johlinn skrev 2011-07-08 18:27:39 följande:
    fick hustrun bara höra om det resten av DEN sommaren? Fast först - aj. Aj aj aj...
    åhnä jag får höra det fortfarande efter 3 år, men nu har han ingen ursäkt för att ligga i hängmattan hela sommaren, så idag flyger han med alla barnen till göteborg, och jag är hemma och njuter av egentid. 
  • etanol

Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...

Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.

*damn*

• Blomsteröga

Gör inte: Ta inte bort klockorna från änglaspelet med en servett när ljusen är tända.

Resultat: Det tar eld i servetten och man bränner sig när man försöker få den brinnande servetten till diskhon så att det inte ska ta eld i något annat.

• etanol
    etanol skrev 2011-07-08 22:49:11 följande:

Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...

Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.

*damn*

En sak till, pappersark funkar dåligt som måttstock....nio pappersark långt ÄR inte idealiskt i affären! Å kan bli så pinsamt.
  • nirakanna2

Ta inte fel knapp när du ska trycka loss visparna från elvispen så du råkar starta vispen. Du kan få äggprickar i typ hela köket....  (Ett sprillans färskt misstag från dagens storbak moussetårta)

• syntetica

Gör inte: Försöka värma på kaffet (som inte blev så varmt som jag ville, pga en dålig kaffebryggare) i en vattenkokare...Och gå ut ur köket med världens smile för du tycker du är smartast i världen. 

Resultat: För att sen komma tillbaka ungefär 30 sek senare och inse att du har kaffe exakt över hela köket, inklusive all den nydiskade disken du slitit med i typ 30 min.. 

• saramadeleine

Gör inte; Försökt inte ta en kniv som verktyg när du vill ha ut ett värmeljus ur en glasbehållare (som man har i vatten och lägger värmeljus i.)

Resultat; Den slinter och far rakt in i handen, det sprutar blod och det blir att åka till akuten och bli sydd...

• saramadeleine

Kom på en till;

Gör inte; Var 14år och lat vid tillfället och skulle hjälpa mamma rensa bort sten ur vår trädgårdsland. Vi bodde i radhus med garage + parkering som stod för uteplatsen så för att kunna transportera bort stenen behövde man helt enkelt gå runt hela garaget (långt var cirka 7 hus på raden). Jag kom på den briljanta ideén att kasta över stenen över garaget istället.

Resultat; Din mamma ser dig och skriket "ÄR du inte riktigt klok!" och du inser att din briljanta idé kanske inte var så smart i alla fall.

Så här 13 år senare blir jag rädd för saken. TÄNK om det gått en liten unge på andra sidan och fått rejäla stenbumlingar i huvudet.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!