Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...
Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.
*damn*
Gör inte: Ta inte bort klockorna från änglaspelet med en servett när ljusen är tända.
Resultat: Det tar eld i servetten och man bränner sig när man försöker få den brinnande servetten till diskhon så att det inte ska ta eld i något annat.
Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...
Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.
*damn*
Ta inte fel knapp när du ska trycka loss visparna från elvispen så du råkar starta vispen. Du kan få äggprickar i typ hela köket.... (Ett sprillans färskt misstag från dagens storbak moussetårta)
Gör inte: Försöka värma på kaffet (som inte blev så varmt som jag ville, pga en dålig kaffebryggare) i en vattenkokare...Och gå ut ur köket med världens smile för du tycker du är smartast i världen.
Resultat: För att sen komma tillbaka ungefär 30 sek senare och inse att du har kaffe exakt över hela köket, inklusive all den nydiskade disken du slitit med i typ 30 min..
Gör inte; Försökt inte ta en kniv som verktyg när du vill ha ut ett värmeljus ur en glasbehållare (som man har i vatten och lägger värmeljus i.)
Resultat; Den slinter och far rakt in i handen, det sprutar blod och det blir att åka till akuten och bli sydd...
Kom på en till;
Gör inte; Var 14år och lat vid tillfället och skulle hjälpa mamma rensa bort sten ur vår trädgårdsland. Vi bodde i radhus med garage + parkering som stod för uteplatsen så för att kunna transportera bort stenen behövde man helt enkelt gå runt hela garaget (långt var cirka 7 hus på raden). Jag kom på den briljanta ideén att kasta över stenen över garaget istället.
Resultat; Din mamma ser dig och skriket "ÄR du inte riktigt klok!" och du inser att din briljanta idé kanske inte var så smart i alla fall.
Så här 13 år senare blir jag rädd för saken. TÄNK om det gått en liten unge på andra sidan och fått rejäla stenbumlingar i huvudet. ![]()