Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Skrattar förvisso till det mesta som skrivs här i tråden...hoppas denna lever länge =))
Ha inte katten sovande i samma säng som ett magsjukt barn.
Varför: Både sängen OCH katten kan bli fyllda av spya. Det är jobbigt att tvätta spya från en katt som hatar att bada.
Om sonen klagar på att filen smakar konstigt, säg inte bara att den är nyöppnad så ät bara medans du forsätter ordna frukost. (exet)
Varför: Du kan ha "tvingat" sonen att äta en tallrik fil med chilipulver på istället för kanel.
Städa ordentligt efter dig när du bytt olja på bilen, lämna inte kvar dunken med gammal olja framme, speciellt inte om man har fått två gäss i pressent. (pappa)
Varför: Gäss älskar att bada, till och med så mycket att dom inte bryr sig i vad dom badar. Detta resulterar i två svarta gäss.
Gör inte: Lämna kaffekannan i någon slags metall (aluminium?) ståendes på låg värme när du går hemifrån.
Orsak: Det spelar ingen roll hur låg värme du har, när det dröjt tillräckligt lång tid smälter kannans metall ut över spisen och förstör emaljen.
Gör inte 2: Om du är sonen i familjen och kommer hem och ser eländet, försök inte ta upp den smälta metallen med händerna.
Orsak: Smält metall är jättevarm. Du bränner dig och tappar metall på golvet och laminatbänken och bränner fina hål samt får ett brännsår själv.
(vem som glömde pannan på plattan är oklart, men det var min bror som kom hem och försökte lyfta metallen med händerna)
Gör inte: Försök spara tid genom att skala potatisen och lägga den i vatten i kastrullen på morgonen.
Orsak: Det kan hända att du fortsätter proceduren 1 steg för långt, dvs börjar koka potatisen också och går hemifrån. Det tar lite tid, men en full kastrull kokar också torrt för eller senare. Bränd potatis luktar inte gott....
(mamma)
Gör inte: Tänk att det är en bra idé att lufta barnets blöjeksem om du tidigare samma dag gett laktulos och barnet dessutom börjat röra lite på sig på egen hand.
Orsak: Bara gör det inte. Bajs är kladdigt. Bajs luktar illa. Och när proppen väl släpper släpper den rejält...
(mitt eget hjärnsläpp)
Min favorit ![]()
Gör inte: Ta på dig företagsjackan till företagsfesten. Häng den i garderoben och glöm bort vart du hängt den.
Orsak: Du tar kollegans jacka när kvällen gått och du druckit en öl eller två. Kollegan har också druckit alkohol i någon form och ser att hennes jacka inte hänger där hon hängt den men eftersom det är den enda kvar så måste den ju vara hennes.
Inte jag som tog fel jacka första gången, men det var jag som inte märkte på en gång att det var fel jacka. De var inte ens samma storlek, den ena var herrstrl och den andra damstrl. Jag minns att jag tänkte att den var lite vidare än den brukade vara och att ärmarna var längre. Minns att jag på morgonkvisten låg och funderade över vart mina handskar tagit vägen och hur jag skulle förklara för sambon att jag var tvungen o köpa nytt busskort (nyköpt 30-dagarskort a 600-nånting kronor) eftersom jag tappat det gamla. Det tog några timmar innan jag kom på vad som hade hänt
Både handskar och busskort låg kvar i jackan när jag fick tillbaka den.
Min favorit ![]()
Gör inte: Ta på dig företagsjackan till företagsfesten. Häng den i garderoben och glöm bort vart du hängt den.
Orsak: Du tar kollegans jacka när kvällen gått och du druckit en öl eller två. Kollegan har också druckit alkohol i någon form och ser att hennes jacka inte hänger där hon hängt den men eftersom det är den enda kvar så måste den ju vara hennes.
Inte jag som tog fel jacka första gången, men det var jag som inte märkte på en gång att det var fel jacka. De var inte ens samma storlek, den ena var herrstrl och den andra damstrl. Jag minns att jag tänkte att den var lite vidare än den brukade vara och att ärmarna var längre. Minns att jag på morgonkvisten låg och funderade över vart mina handskar tagit vägen och hur jag skulle förklara för sambon att jag var tvungen o köpa nytt busskort (nyköpt 30-dagarskort a 600-nånting kronor) eftersom jag tappat det gamla. Det tog några timmar innan jag kom på vad som hade hänt
Både handskar och busskort låg kvar i jackan när jag fick tillbaka den.
Gör inte: Dammsug upp en utspilld popcornskål från golvet.
Orsak: Det säger bara FLOFF och sen är det totalt tvärstopp. Man får de närmsta veckorna städa sin lägenhet med en liten liten handsopborste...
Gör inte: Prova teorin "Det är omöjligt att springa rakt in i en väg, kroppen stannar automatiskt"
Orsak: Kanske kan stämma, stämmer dock garanterat inte efter x antal öl i systemet och resultatet blie ett brutet nyckelben.
Prova inte; Att rostaknäckebröd.
Anledning; De börjar brinna!
Prova inte; Att diska brödrosten i diskmaskinen för att det är ju så jobbigt att skaka ut smulorna.
Anledning; Det blir rätt så mycket extrajobb med att försöka laga brödrosten som tydligen inte ville bli diskad. Under rätt så många år kommer du att bli pikad av din familj för detta!
Min kära svärfar i ett nötskal :D Haha