• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • tackförfisken

Om du målar någonting hemma, lämna inte målarfärgs burken framme över natten. Speciellt inte om du har kort minne och liten nyfiken ettåring. Och släpp inte loss din ettåring medan du går på toaletten på morgonen......Det kan bli väldig vitt , väldigt,väldigt vitt där du inte vill att det ska vara vitt.

• Tjohalia

Gör inte detta hemma: samla ihop alla nappar för att koka på spisen, lägg i kastrull och starta plattan, gå in i vardagsrummet för att bara hämta en sak.
    Orsak: du fastnar i ett teveprogram och 45 minuter senare sprider sig en otäck odör i hela huset samtidigt som mannen undrar om det du har på spisen börjar vara färdigt. Den nya pannan blev helt förstörd av smälta nappar...

Gör inte detta hemma: bli irriterad över att diskmaskinen lever om när du pratar i telefon och stäng tillfälligt av den när ni strax ska åka bort.
    Orsak: du glömmer starta den igen och det luktar INTE gott när ni kommer hem efter att ha varit bortresta i 3 dagar. Vi fick köra diskmaskinen 3-4 gånger för att få bort lukten från disken och vädra i säkert ett dygn. Tilläggas att det INTE var jag utan mannen som fick den briljanta idén att stänga av diskmaskinen.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Dojle74

Gör inte detta hemma: Städa ur ett gammalt hus, hitta en ölflaska med etikett från 1955 och skrivet glas-is(hittade inte på google) på etiketten, en brun tjockflytande vätska, mao okänt innehåll. Tycka att denna flaska ser häftig ut och ta hem dem för att använda som nån sorts inredningsdetalj(min sambo gillar att inreda med allt möjligt krimskrams). Och när väl hemma slå ut detta okända innehåll i vasken i diskbänken i köket.

Orsak: Den fruktansvärda stank som uppstod när flaskan innehåll lämnade flaskan är obeskrivlig, men nån lösringningsmedelsbaserad vätska var det, kanske 60 år gammal fernissa? Hursomhelst så förstår jag inte hur min sambo kunde stå där över köksvasken och försöka göra rent sina händer och vasken utan att börja spy för jag blev på riktigt illamående av stanken som fyllde huset. Det satt som snabblim och varken rengöringsmedel eller aceton bet på det. Fläckarna som min sambo fick på händerna fick nötas bort som målarfärg eller snabblim.

Hela familjen tvungen att utrymma huset pga stanken och åka till butiken och köpa lite lackbensin för det var det enda som skulle hjälpa att få vasken rengjord. Tillbaka i huset så hade stanken lagt sig lite eller så hade jag vant mig för den lukten satte sig ÖVERALLT(sambos kläder och händer som jag hade lite problem med att känna lukten av på vägen till och i butiken). Så med rotborste och lackbensin fick jag vasken rengjord. Proppen var av nyare modell ni vet med ovala hål i metall som man trycker ner i vasken, den slapp jag inte riktigt åt med lackbensinen så den fick en egen plastburk med bensin att simma i i garaget en stundså där luktade det bensin i några dar. Rengjord även avloppet under köksvaken så långt ner jag slapp men ännu en vecka efter så kan et komma upp små dunstar av stanken när man spolar vatten varsomhelst i huset.

You and me, time and space. You watch us run!
  • Tidvis

Gå inte in på toaletten med nyckeln på utsidan när du är hemma själv med din 1.5 åriga dotter..

Anledning: hon låser in dig.

Detta hände min sambo. Jag kom hem från jobbet, vår dotter blev väldigt glad att se mig. Jag frågar: var har du pappa då? På tolaletten.

Jag hör honom ropa, kan du öppna? Han hade varit inlåst nästan en timme.

• Aniko

Tidvis: busig dotter du har haha ! Men det var synd om din sambo såklart

• johlinn
    Tidvis skrev 2011-08-22 22:25:51 följande:
    Gå inte in på toaletten med nyckeln på utsidan när du är hemma själv med din 1.5 åriga dotter..

Anledning: hon låser in dig.

Detta hände min sambo. Jag kom hem från jobbet, vår dotter blev väldigt glad att se mig. Jag frågar: var har du pappa då? På tolaletten.

Jag hör honom ropa, kan du öppna? Han hade varit inlåst nästan en timme.
  • Garderoben
    Fairybolt skrev 2011-08-18 00:06:57 följande:
    Poppa aldrig popcorn på spisen utan att sätta på locket för att sedan gå iväg för att svara i telefon.

Anledning: du har hela köket fullt med popcorn och en utbränd kastrull.

Få inte sådan panik av att timern ringer mitt i natten att du tror att det är brandlarmet som har slut på batteri och därför tar ett brännbollsrack för att slå ner brandlarmet  för att du inser att du inte når upp trots att du står på en stol. När "brandlarmet" fortfarande tjuter trots att det är trasigt ska du aldrig slå till brandlarmet ytterliggare en gång med brännbollsracket.

Anledning: Du trillar av stolen och slår dig halvt fördärvad och har sedan både ett trasigt brandlarm och ett stort märke i parkettgolvet, samt en blå tå för att du i fallet råkade tappa brännbollsracket på foten. Dessutom är det något som fortfarande piper irriterande högt.
    Hahahahaha...förlåt men kan inte låta bli =) Denna tar nog priset i denna tråd ;) 
  • Roisin Dubh

Placera inte paketet med Maizena-redning bredvid paktetet med rörsocker i samma skåp.

Anledning: Du förväxlar paketen och ditt morgonte får helt fel smak och konsistens.

• HäckHäxan
    Lady T skrev 2011-08-17 18:14:37 följande:
    Gör inte: Lämna brödrosten med sladden i
    Anledning: Din treåring försöker rosta bröd. Utan bröd. Och plastgrejen som du av någon idiotisk anledning lagt PÅ brödrosten smälter.
    Resultat: Slut brödrost, och mycket ledsen treåring som inte alls förstår varför det inte hoppar några mackor ur brödrosten.
    Sötnöt! Fast du bekräftar att jag gör rätt som ställer in brödrosten i skåpet efter varje användning, vågar inte ens tänka på vad min dotter kan få för sig att rosta.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Fairybolt skrev 2011-08-18 00:06:57 följande:
    Poppa aldrig popcorn på spisen utan att sätta på locket för att sedan gå iväg för att svara i telefon.

Anledning: du har hela köket fullt med popcorn och en utbränd kastrull.

Få inte sådan panik av att timern ringer mitt i natten att du tror att det är brandlarmet som har slut på batteri och därför tar ett brännbollsrack för att slå ner brandlarmet  för att du inser att du inte når upp trots att du står på en stol. När "brandlarmet" fortfarande tjuter trots att det är trasigt ska du aldrig slå till brandlarmet ytterliggare en gång med brännbollsracket.

Anledning: Du trillar av stolen och slår dig halvt fördärvad och har sedan både ett trasigt brandlarm och ett stort märke i parkettgolvet, samt en blå tå för att du i fallet råkade tappa brännbollsracket på foten. Dessutom är det något som fortfarande piper irriterande högt.
    Jag döööör, urkul! Säkert inte just då med blå tå och allt det där, men fan vad roligt att läsa

Jag trodde helt ärligt att det bara var jag som lyckades med sånt där yber klantigt!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!