• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Pallas
    Balahir skrev 2011-08-07 09:00:10 följande:
    samma sak gäller även självbefläckelse. även som man svider det ordentligt. men jag spelade klart. :P
    Somliga gör allt för lite kärlek.
  • Emmies mamma

Åk inte hemifrån utan att ha koll på vad makens nästa steg i fasadrenoveringen ska bli. När du kommer hem kan det vara väldigt dammigt inne om han börjat slipa grunden och alla fönster står i vädringsläge...

• etanol
    riboflavin skrev 2011-08-06 21:34:27 följande:
    Jag sade väl typ ursäkta mig *host, harkel*, men hon var en så söt liten tant som skämdes ögonen ur sig så jag kunde inte med att bli arg. Plågade henne med ett långt samtal om vädret innan jag släppte iväg henne med några nävar kantareller.

Jag är ond på mitt eget lilla vis. 
    Snart kommer det ett inlägg från en söt liten tant, typ, plocka aldrig plockade kantareller ur folks cykelkorgar.Anledning, ägaren kan komma på dig
  • riboflavin
    Emmies mamma skrev 2011-08-07 14:46:06 följande:
    Åk inte hemifrån utan att ha koll på vad makens nästa steg i fasadrenoveringen ska bli. När du kommer hem kan det vara väldigt dammigt inne om han börjat slipa grunden och alla fönster står i vädringsläge...
    Renovera inte och ta för givet att din fru har koll på allt.

Det har hon nämligen inte, ta en svängom i huset först så slipper du tvätta fasade/slipa grunden/mm med öppna fönster.

Solig 

Vi har också råkat ut för liknande saker när en av oss tagit för givet att den andra självklart har kill på den andra delen av jobbet.
    Värst var nog när sambon körde in bilen i biltvätten utan att kolla om jag som vanligt stängt bakrutorna (har ofta dem öppna så att hunden får lite vind i pälsen, han glömmer alltid att stänga)  
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Emmies mamma

Ja du, riboflavin! Även i dom bästa familjer kan detta tydligen hända. Kommunikation sägs vara nyckeln, men jag vet inte... ;)

• Amhh

Gör inte: Lyssna på talbok samtidigt som du gör brylépudding till din sambo.

Anledning: Det kan hända att boken är så spännande att du ställer dig stilla vid datorn och lägger handen på spisen. Plattan är på och du skriker som en gris. Du får sedan skölja handen i kallt vatten i 2 timmar. När det sedan börjar lukta brännt svär du ännu mer, för du har glömt puddingen i ugnen. Du får ta ut puddingen med en skinnflåddhand och hela huset luktar brännt.... Du har nu brännt handen och puddingen är förstörd.  

• Pallas

Gör inte detta: Ring Försökringskassan för att höra när du får din fyllnadsinbetalning på föräldrapenningen, enligt det nya SGI-beslutet.

Anledning: Det är satans jobbigt att spackla igen ett 3x3 dm stort hål i en gipsvägg, och det tar tid för en stortå att läka en fraktur.

• JabbaTheHut

Gör inte: vispa nånting hårt (mandelmassa) med elvispen utan att hålla i bunken.

Därför: Bunken håller på att fara iväg vilket resulterar i tappad elvisp och när man så ska fånga elvispen i farten trasslar fingrarna in sej i visparna...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!