Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte:
Försöka i 3 dagar att få ner lampkupan i badrummet, så att du ska kunna byta den trasiga glödlampan.
Du försöker och försöker, sliter och svär, och inser till slut att det är för f-n helt j-a omöjligt, kupan sitter som sten.
Du ber till slut din systers sambo om hjälp, han går in i badrummet, sträcker sig lugnt upp med händerna (han är väldigt lång) och får ner den på 2 sekunder. (man var ju tvungen att dra i en liten spärr först)
Anledning: Du blir betraktad som ganska...korkad! 
Plocka inte över dagens kantarellskörd i cykelkorgen och bege dig in i skogen för en omgång till.
Varför?
Jo, när du kommer ut till vägen igen står nämligen en liten tant och plockar kantareller UR din cykelkorg.
Ok, inte hemma men ändå, det var ju lite orutinerat att låta 10 liter av "skogens guld" stå obevakade invid vägen...
Omg! Tjuv-tant! Vad sa du och vad sa tanten?
Oj, så balanserat! Och elegant sätt att vara ond på. Nu skäms jag lite över hur jag troligen skulle reagerat. Mer rakt-på-sak, inte så elegant, antagligen.
Vad inte göra: När du kör åkgräsklippare, lägg då inte jackan bakom dig i stolen.
Varför inte: Jo för om du lägger i backen med klippagrigatet igång kan det av en händelse ligga en tappad jacka på marken som åker in i gräsklipparen med mobilen i fickan och snurrar in sig i hela knivsnurraren.
Vad inte göra: Låte en vän parkera sin padantskötta bil just på den plats där du brukar backa ner din bil för att vända.
Varför inte: Du kan ha en sambo som glömt att det står en pedantsköttbil på vändplatsen och som då backar rakt in i den så bakdörren nästan ligger i baksätet
Vad inte göra: julstäda inte köket när du är höggravid (hormonbomb) och ni dessutom renoverar huset.
Varför inte: För du kan ha en sambo som sätter motorsågen i väggen för att göra ett stort valv in till köket från matrummet, allt för att överraska dig.
Det kan hända att du gråter konstant i 3 dagar.
Efter att ha läst ett antal inlägg om att man inte ska laga mat på fyllan, så är det exakt vad jag håller på med... Om resultatet blir en katastrof så återkommer jag...