Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Haha har läst klart hela tråden nu och fy vad jag har skrattat :D kan bjuda på en del saker jag med. Gör inte: Du vaknar mitt i natten över att du hör att din hund spyr på vardagsrumsgovlet och somnar om. Varför ? Jo du halkar i en gigantisk pöl av hundspya och slår ditt huvud i dörrkanten. Aj ! Gör inte : Du blåser hårt i ett oboypaket för att se vad som händer. Varför ? Hela du blir täckt av oboy, i hela näsan och ögonen. Kan ju säga till mitt försvar att jag bara var 8 år. Gör inte : Plocka ur disken en tidig morgon när du fortfarande är trött. Varför ? Jo filekniven råde jag tappa och eftersom jag var trött så reagerade jag inte som en normal människa gör och flyttar på sig så jag fick ett djupt hål i foten. Gör inte : råka somna ifrån sitt lilla barn på 1 år som just lärt sig att ta av blöjan själv. Varför ? Jo för du vaknar lite senare över att du hör något som rinner och där står din 1 åring och kissar på golvet framför dig och när du går ut i vardagsrummet finner du en mindre trevlig överaskning för det är bajs i hela rumet. Möbler och väggar med. Kommer inte på fler saker nu som inte någon annan redan skrivit men ska fundera ett tag så kanske jag återkommer :)
Gör inte: tappa din mobiltelefon i toaletten som du har 10 mån bindningstid kvar på.
Varför: Du får knappt ut nått på drulle och premien far i höjden vilket gör att du köper en ny mobiltelefon med nytt abbonnemang och det kostar skjortan! Dessutom kommer du att få höra det från din äkta hälft tills du dör...
Åk inte skatebord i en LGH med en julgran (210 cm hög) som är fullt kläd med bland annat glaskulor. Gör så ont när man trillar.
Gör inte detta hemma (jag):
Få panik och bara gasa när du inte kommer upp med nyss inköpt långnost drömbil ur lika nytt P-garage med kraftigt lutande ramp.
Anledning: Det blir repor på ena skärmen fram och du vill bara dööööö och mannen tycker så synd om dig så han inte ens skäller.
Gör inte detta hemma (han):
Lägg en liten men nästan full burk brun bets i en trasig plastpåse i baksätet på bilen för att du ska köpa mer.
Anledning: Om du glömmer den där i tre veckor så att den istället kläms in under bilbarnstolen och locket går upp så blir det väldigt tråkigt. Och om all betsen har runnit ner i sätet och innandömet under sätet och du upptäcker det en lördagmorgon, få inte panik och börja vifta med hushållspapper så att du ytterligare kladdar ner dig, dina kläder samt bil!!!
(Jag fick beordra mannen att bara gå iväg därifrån för han var helt skakig, sen hittade jag en rengöringsfirma att köra in till som kunde fixa det, som tur var...
)