• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Skaylar

Haha har läst klart hela tråden nu och fy vad jag har skrattat :D kan bjuda på en del saker jag med. Gör inte: Du vaknar mitt i natten över att du hör att din hund spyr på vardagsrumsgovlet och somnar om. Varför ? Jo du halkar i en gigantisk pöl av hundspya och slår ditt huvud i dörrkanten. Aj ! Gör inte : Du blåser hårt i ett oboypaket för att se vad som händer. Varför ? Hela du blir täckt av oboy, i hela näsan och ögonen. Kan ju säga till mitt försvar att jag bara var 8 år. Gör inte : Plocka ur disken en tidig morgon när du fortfarande är trött. Varför ? Jo filekniven råde jag tappa och eftersom jag var trött så reagerade jag inte som en normal människa gör och flyttar på sig så jag fick ett djupt hål i foten. Gör inte : råka somna ifrån sitt lilla barn på 1 år som just lärt sig att ta av blöjan själv. Varför ? Jo för du vaknar lite senare över att du hör något som rinner och där står din 1 åring och kissar på golvet framför dig och när du går ut i vardagsrummet finner du en mindre trevlig överaskning för det är bajs i hela rumet. Möbler och väggar med. Kommer inte på fler saker nu som inte någon annan redan skrivit men ska fundera ett tag så kanske jag återkommer :)

• Multignutten

Gör inte: tappa din mobiltelefon i toaletten som du har 10 mån bindningstid kvar på.
    Varför: Du får knappt ut nått på drulle och premien far i höjden vilket gör att du köper en ny mobiltelefon med nytt abbonnemang och det kostar skjortan! Dessutom kommer du att få höra det från din äkta hälft tills du dör... 

• Chazz Michael Michaels
    Multignutten skrev 2011-08-26 23:44:44 följande:
    Gör inte: tappa din mobiltelefon i toaletten som du har 10 mån bindningstid kvar på.
    Toalett med bindningstid? Det var som fan :)
  • Multignutten
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-27 00:07:45 följande:
    Toalett med bindningstid? Det var som fan :)
    Ha,ha, ha! Kan skylla på att jag var trött när jag skrev det! :D
  • Themis
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    ROFLMAO!!!

Helt fantastiskt, låter ju som en begåvning att göra TV av ju! Solig
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Noxigen

Åk inte skatebord i en LGH med en julgran (210 cm hög) som är fullt kläd med bland annat glaskulor. Gör så ont när man trillar.

Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • Themis
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Bland det bästa i tråden!
  • Themis
    Caroline76 skrev 2011-02-19 09:03:26 följande:
    Gör inte detta hemma: Glöm att skala kiwin innan du skär den i bitar och blandar den i fruktsalladen.

Anledning: Gästerna får lätt känslan av att du har skivat ner en hamster i fuktsalladen då konsistensen blir något hårig.
    Hamster....iiih...skrattar ihjäl mig!
  • HäckHäxan
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    Tror bestämt du och Lady T är de som fått mig att skratta mest denna veckan Säkert inget kul när man står mitt i det dock misstänker jag. Men stort tack för att du delar med dig. {#emotions_dlg.flower}
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Themis

Gör inte detta hemma (jag):

Få panik och bara gasa när du inte kommer upp med nyss inköpt långnost drömbil ur lika nytt P-garage med kraftigt lutande ramp.

Anledning: Det blir repor på ena skärmen fram och du vill bara dööööö och mannen tycker så synd om dig så han inte ens skäller.

Gör inte detta hemma (han):

Lägg en liten men nästan full burk brun bets i en trasig plastpåse i baksätet på bilen för att du ska köpa mer.

Anledning: Om du glömmer den där i tre veckor så att den istället kläms in under bilbarnstolen och locket går upp så blir det väldigt tråkigt. Och om all betsen har runnit ner i sätet och innandömet under sätet och du upptäcker det en lördagmorgon, få inte panik och börja vifta med hushållspapper så att du ytterligare kladdar ner dig, dina kläder samt bil!!!

(Jag fick beordra mannen att bara gå iväg därifrån för han var helt skakig, sen hittade jag en rengöringsfirma att köra in till som kunde fixa det, som tur var... )

Svar på tråden Prova inte detta hemma!