Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Nu var inte det här på hemmaplan men ändå..
Gör inte: Prata inte i telefon med din sambo när du går ut ur butiken på väg till bilen.
Orsak: Du känner dej dum när du märker att du satt dej i passagerarsätet i tron att sambon var med och inte i telefonen. Han får dessutom väldigt roligt åt dej när du berättar vad du just gjorde. Det kan också hända att barnen du har med dej börjar fundera på allvar om deras mamma är riktigt klok.
Gör inte: Ät massor av rödbetor till middag och glöm bort det.
Anledning: Du tror att du är allvarligt sjuk när du kissar "blod". Igen...
Gör inte2: Låt barnet äta massor av rödbetor till middag och glöm bort det.
Anledning: Du tror att BARNET är allvarligt sjuk eftersom han har "blod" i blöjan...
Inte hemmiljö kanske, men vad fan:
Gör inte: Justera "skivorna" till frambromsen på cykeln med foten medan du åker i en nedförsbacke i full fart.
Anledning: Det gör ont att fastna med foten i ekrarna, få tvärstopp och handlöst kastas över styret och ner i asfalten. Höger armbåge är fortfarande inte helt okej, trots att det gått över tio år sedan incidenten. Det sjuka är att jag än i dag minns hur jag kastas av cykeln och flyger genom luften - och det enda jag hinner tänka innan jag kraschlandar är "fy fan vad dumt det här måste se ut".
Som några andra redan skrivit.
Gör inte: Plocka ur linsen efter att du hackad chilli.
Anledning: Det svider som jag vet inte vad.
Gör inte 2: Försök sätta i samma lins morgon därpå.
Anledning: Chillin lagrades i linsvätskan och det svider varje gång du försöker innan du kommer på anledningen.
Gör inte: Lämna brödrosten med sladden i
Anledning: Din treåring försöker rosta bröd. Utan bröd. Och plastgrejen som du av någon idiotisk anledning lagt PÅ brödrosten smälter.
Resultat: Slut brödrost, och mycket ledsen treåring som inte alls förstår varför det inte hoppar några mackor ur brödrosten.
Lady T Naw vad sött
Klart logiskt på treåringars vis, tryck där som mamma gör så blir det rostbröd!
Poppa aldrig popcorn på spisen utan att sätta på locket för att sedan gå iväg för att svara i telefon.
Anledning: du har hela köket fullt med popcorn och en utbränd kastrull.
Få inte sådan panik av att timern ringer mitt i natten att du tror att det är brandlarmet som har slut på batteri och därför tar ett brännbollsrack för att slå ner brandlarmet för att du inser att du inte når upp trots att du står på en stol. När "brandlarmet" fortfarande tjuter trots att det är trasigt ska du aldrig slå till brandlarmet ytterliggare en gång med brännbollsracket.
Anledning: Du trillar av stolen och slår dig halvt fördärvad och har sedan både ett trasigt brandlarm och ett stort märke i parkettgolvet, samt en blå tå för att du i fallet råkade tappa brännbollsracket på foten. Dessutom är det något som fortfarande piper irriterande högt.