• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • HäckHäxan
    Roisin Dubh skrev 2011-08-23 22:21:54 följande:
    Placera inte paketet med Maizena-redning bredvid paktetet med rörsocker i samma skåp.

Anledning: Du förväxlar paketen och ditt morgonte får helt fel smak och konsistens.
    Kräks Jag hade jag vet inte dött lite lätt!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Lady T

Gör inte:
    Flytta vardagsrumsbordets marmorskiva (70 kilo) på egen hand när du är ensam hemma med barnen.

Orsak:
    Du halkar med handen när skivan är en dm från golvet och tappar den förb*nnade skivan på stortån

Resultat:
    Din kompis som du pratar i telefonen med får lära sig många nya ord, din granne tittar förskräckt på din blodiga fot när du lyckas ta dig dit för att be om hjälp att ta hand om barnen tills din sambo kommer hem, din sambo slår hastighetsrekord på väg hem från jobbet och du får en jävligt långtråkig kväll på akuten, där till slut en läkare konstaterar att röntgenbilden "ser ännu roligare ut från sidan, för där syns alla frakturerna" och packar in halva din fot i en gipsskena. Den följande veckan får sambon vabba eftersom du inte kan gå utan krycka.

Gör inte 2 (hör ihop med ovanstående händelse)
    Påstå att du klarar dig själv efter att ha fått vila upp din trasiga fot i en vecka.

Orsak:
    Det gör du inte

Resultat:
    Du blir tvungen att lösa dagishämtningen av det äldsta barnet. Eftersom du inte kan gå ordentligt får du sitta på rumpan och hasa dig nedför två trappor, trassla ner den yngste i vagnen, och sen försöka balansera kryckorna som du i alla fall inte kommer kunna använda på vagnen. När du efter 25 minuters halkande promenad kommer fram till förskolan som normalt ligger 3 minuters promenadväg hemifrån tittar personalen konstigt på dig, sedan tittar de på varandra, och så tittar de på dig igen, varpå en konstaterar att "jag följer er hem, jag".

Fördel med ovanstående historia:
    Jag slapp i alla fall bära tungt under vår flytt två veckor efter olyckan :p

• Lady T
    HäxanSurtant skrev 2011-08-23 22:23:57 följande:
    Sötnöt! Fast du bekräftar att jag gör rätt som ställer in brödrosten i skåpet efter varje användning, vågar inte ens tänka på vad min dotter kan få för sig att rosta.
    Det brukade jag också göra. Tyvärr inte denna gång :p
  • Toboas
    Roisin Dubh skrev 2011-08-23 22:21:54 följande:
    Placera inte paketet med Maizena-redning bredvid paktetet med rörsocker i samma skåp.

Anledning: Du förväxlar paketen och ditt morgonte får helt fel smak och konsistens.
    Det påminner mig om en annan miss jag gjort.

Gör inte: Läs slarvigt på förpackningen när du gör drömrulltårta där kakan innehåller potatismjöl och krämen florsocker.

Anledning: Smör med potatismjöl är inte lika sött som vanlig smörkräm och man får slänga hela kakan.
  • TheBobCat

Gör inte: var lat och vispa plättsmet med mycket ägg i med elvisp på högsta hastighet.

Anledning: plättarna är väldigt lätta att steka, men de får en mystisk, gummiaktig smak och konsistens.

• Black roses
    Lady T skrev 2011-08-23 23:21:21 följande:
    Gör inte:
    Flytta vardagsrumsbordets marmorskiva (70 kilo) på egen hand när du är ensam hemma med barnen.

Orsak:
    Du halkar med handen när skivan är en dm från golvet och tappar den förb*nnade skivan på stortån

Resultat:
    Din kompis som du pratar i telefonen med får lära sig många nya ord, din granne tittar förskräckt på din blodiga fot när du lyckas ta dig dit för att be om hjälp att ta hand om barnen tills din sambo kommer hem, din sambo slår hastighetsrekord på väg hem från jobbet och du får en jävligt långtråkig kväll på akuten, där till slut en läkare konstaterar att röntgenbilden "ser ännu roligare ut från sidan, för där syns alla frakturerna" och packar in halva din fot i en gipsskena. Den följande veckan får sambon vabba eftersom du inte kan gå utan krycka.

Gör inte 2 (hör ihop med ovanstående händelse)
    Påstå att du klarar dig själv efter att ha fått vila upp din trasiga fot i en vecka.

Orsak:
    Det gör du inte

Resultat:
    Du blir tvungen att lösa dagishämtningen av det äldsta barnet. Eftersom du inte kan gå ordentligt får du sitta på rumpan och hasa dig nedför två trappor, trassla ner den yngste i vagnen, och sen försöka balansera kryckorna som du i alla fall inte kommer kunna använda på vagnen. När du efter 25 minuters halkande promenad kommer fram till förskolan som normalt ligger 3 minuters promenadväg hemifrån tittar personalen konstigt på dig, sedan tittar de på varandra, och så tittar de på dig igen, varpå en konstaterar att "jag följer er hem, jag".

Fördel med ovanstående historia:
    Jag slapp i alla fall bära tungt under vår flytt två veckor efter olyckan :p
    Oj.. Herre.. Min... J****L.... Bjod pa ett gott skratt, tror det ar tradens basta hitintills..
  • TheBobCat
    TheBobCat skrev 2011-08-24 10:01:32 följande:
    Gör inte: var lat och vispa plättsmet med mycket ägg i med elvisp på högsta hastighet.

Anledning: plättarna är väldigt lätta att steka, men de får en mystisk, gummiaktig smak och konsistens.
    Gör inte 2: bjud inte pojkvännen på dessa första gången han är hemma hos dig, ha istället andra alternativ i frysen som du kan bjuda på när det krisar.

Anledning: du blir röd som en tomat när han tuggar varje tugga väääääldigt länge.

Gör inte 3: Berätta det inte för dina systrar.

Anledning: du kommer att få höra om detta resten av ditt liv, och bli misstrodd vid matlagning för all framtid.
  • oyra
    TheBobCat skrev 2011-08-24 11:43:38 följande:
    Gör inte 2: bjud inte pojkvännen på dessa första gången han är hemma hos dig, ha istället andra alternativ i frysen som du kan bjuda på när det krisar.

Anledning: du blir röd som en tomat när han tuggar varje tugga väääääldigt länge.

Gör inte 3: Berätta det inte för dina systrar.

Anledning: du kommer att få höra om detta resten av ditt liv, och bli misstrodd vid matlagning för all framtid.
    Hahaha, det här påminde mig om första gången jag gjorde mat till min sambo

Gör inte: Lita på någon som säger "jag gillar allt", i alla fall inte första gången du skall laga mat till honom. Gör det allra helst inte när du nyss bestämt dig för att gå ner i vikt och börja äta nyttigare. Använd heller inte kryddor du just köpt och inte riktigt lärt dig styrkan på.

Orsak: Du kan lyckas pricka just precis de saker han verkligen inte gillar. Verkligen, verkligen inte gillar. Jag tror fortfarande inte jag hittat något han tycker sämre om än just de saker jag bjöd på den gången: råris, kikärtor, spiskummin, och för mycket cayennpeppar.

Han tyckte att han höll masken ganska bra. Det gjorde han inte
  • oyra

(det var lite annat i maten också, tomater och lök och sånt, fullt så illa som det ser ut var det inte )

• Lady T
    Black roses skrev 2011-08-24 10:23:12 följande:
    Oj.. Herre.. Min... J****L.... Bjod pa ett gott skratt, tror det ar tradens basta hitintills..
    Jo, det är rätt roligt nu i efterhand :p
Svar på tråden Prova inte detta hemma!