• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Black roses
    Lady T skrev 2011-08-25 22:15:47 följande:
    Jo, det är rätt roligt nu i efterhand :p
    Jag maste tyvarr erkanna att jag gjort samma sak, men lyckades missa foten, klamde daremot huden pa yttersta tippen av stortan(??!!) och jaklar vad blasvart den blev, sen knackte det stengolvet ocksa, men det gick ju att fixa.. Om ta hade jag iaf... (Min skiva var en stor marmorskiva fran en GAMMAL akta kopmansdisk, och vagde dryga hundra kg.. den var 4 cm tjock.. tung som bly och en quinna som ar envis som synden.. )
  • Liindatorri
    trettioplus skrev 2011-02-11 16:33:00 följande:
    Gör inte detta hemma: Lämna dammsugaren framme med sladden i och gå till jobbet, om du har katter hemma.

Anledning: Det kan hända att någon hoppat på knappen, vilket gjort att grannarna är sura och katterna sitter intryckta i varsitt hörn, när du kommer hem åtta timmar senare.
    Haha åh vi som har gjort så flera gånger. Jag ska tänka på det i fortsättningen haha :P
  • HäckHäxan
    Liindatorri skrev 2011-08-26 00:19:07 följande:
    Haha åh vi som har gjort så flera gånger. Jag ska tänka på det i fortsättningen haha :P
    På tal om katter.

Lämna inte dammsugaren på golvet med sladden ute över natten när du har en kattunge på 4 månader hemma.. Resultatet blev en helt slaktad dammsugarkabel, den mäter nu ca 130 cm och har ny stickkontakt OCH varje gång jag skall dammsuga så måste jag koppla i minst en förlängningskabel oftast två!

Lämna inte heller träslevar eller rullen till din deg assistens framme, inte ens om de är diskade och står i ställ iaf inte så länge det bor en glupsk hund i samma hushåll som äter allt och jag menar allt.

På ett år har hunden ätit (läs gjort flis av 11 trägafflar och slevar) samt en rulle och en massa annat. (och jag är tydligen dummare än hunden som inte lär mig!)

Jo lägg inte hopknycklade värmeljus hållare på vardagsrumsbordet när du fyller på med nya ljus, samma glupska hund äter upp dom! Jag var helt livrädd för att hennes mage skulle gå sönder där.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • TheBobCat
    HäxanSurtant skrev 2011-08-26 00:55:12 följande:
    På tal om katter.

Lämna inte dammsugaren på golvet med sladden ute över natten när du har en kattunge på 4 månader hemma.. Resultatet blev en helt slaktad dammsugarkabel, den mäter nu ca 130 cm och har ny stickkontakt OCH varje gång jag skall dammsuga så måste jag koppla i minst en förlängningskabel oftast två!

Lämna inte heller träslevar eller rullen till din deg assistens framme, inte ens om de är diskade och står i ställ iaf inte så länge det bor en glupsk hund i samma hushåll som äter allt och jag menar allt.

På ett år har hunden ätit (läs gjort flis av 11 trägafflar och slevar) samt en rulle och en massa annat. (och jag är tydligen dummare än hunden som inte lär mig!)

Jo lägg inte hopknycklade värmeljus hållare på vardagsrumsbordet när du fyller på med nya ljus, samma glupska hund äter upp dom! Jag var helt livrädd för att hennes mage skulle gå sönder där.
    Får hon ingen mat?Drömmer
  • HäckHäxan
    TheBobCat skrev 2011-08-26 08:07:36 följande:
    Får hon ingen mat?Drömmer

Måste dom ha det
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet

• TheBobCat
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    ROFLMAO Skrattande Knappast så kul just då men......
  • Roisin Dubh

Prova aldrig att lämna ett stort paket Oboy framme på bänken om du har en samojed.

Anledning:
    Ditt nystädade kök blir kletigt och luktar choklad. Din kritvita hund blir brun och luktar choklad.

• riboflavin
    Roisin Dubh skrev 2011-08-26 16:19:41 följande:
    Prova aldrig att lämna ett stort paket Oboy framme på bänken om du har en samojed.

Anledning:
    Ditt nystädade kök blir kletigt och luktar choklad. Din kritvita hund blir brun och luktar choklad.
    Lämna inte flaskan med liniment framme så att hunden kan får tag i den.

Anledning:
    Leder oavkortat till att det luktar en obehaglig blandning av Jenka och bajs när du kommer hem.

(Detta råkade min systers olycksaliga goldentik ut för, jag har aldrig sett en hund skämmas så, stackars liten!) 
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
Svar på tråden Prova inte detta hemma!