• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • MrsHW
    Balahir skrev 2011-07-23 11:06:03 följande:
    gör inte detta:
    ta en halv mun baylis (håll kvar)
    tillsätt några droppar citron i munnen

börja gurgla runt som med munskölj.

anledning:
    det byggs ihops på något sjukt sätt och blir till en "boll" i munnen som bara växer och växer...
    Asså jag bara.. Ehm.. Varför får man för sig detta från början?? ;P
    longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
  • MrsHW

Gör inte: Låta mannen "pilla lite" på dig på kvällen när han har haft hackad färsk chili i kvällsmaten.

Anledning: Chilin går tydligen inte helt bort med tvål och vatten och man har känsliga slemhinnor i underlivet.... Förvånad

longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
  • Ramborg
    MrsHW skrev 2011-07-25 13:22:55 följande:
    Asså jag bara.. Ehm.. Varför får man för sig detta från början?? ;P
    Drinken kallades "alien brain" när jag var student. Fast den blandades i glaset, inte i munnen.
    Google Is Your Friend
  • linas fina

Prova inte att lägga dig på en hög garderob för att försöka fiska upp en grej som ramlat ner mellan garderoben och väggen. (framsidan var inbyggd i väggen, däremot fanns ett mellanrum ovanifrån.)
    Jag satt inkilad mellan tak och garderob och fick dessutom panik för att det var så högt, så jag vågade inte gå ner. Så där fick jag ligga och yla tills räddning kom. 

• Kodia

Gör inte:
    Låt nioåringen spela basket på parkeringen.

Därför att:
    Sidobackspeglar är inte så tåliga, och basketbollar är hårda... Och det går inte att se i spegeln om den hänger i en sladd halvvägs ner på bildörren! Dyrt blir det med...

• Marzenie o dziecko

:) vilken rolig tråd :)

Gör inte : spring inte ut ur badkaret för att svara i telefonen på parkett.

Anledning: du kan halka och ramla med armen mot en bordskant. ( slog hål på armen )

Lösning: låt det ringa...är det viktigt så ringer de igen.

• Pallas
    Inte hemma, men prova för FAN inte detta!!!!

Gör inte: Få punktering på din hästtransport på E4:an i semesterrusningstrafik.
    Anledning: Du kan vara ytterst nära att bli rammad av en husvagn och dö. 

Gör inte: Tänk: "ska jag ta garagedomkraften med mig? Äh, det räcker med domkraften som kommer med bilen."
    Anledning: Domkraften räcker inte, utan du får svinga dig ut i sprängstensslänten bredvid motorvägen för att hitta en sten du kan köra upp det främre hjulparet på.

Gör inte: Ta med dig två barn när du ska åka 60 mil t o r för att hämta en häst i semesterrusningstrafik längs E4:an.
    Anledning: Du kan behöva röka på för att komma över 13 timmars sjungande av Imperial March från godisfyllda småmunnar.

• Black roses
    Pallas skrev 2011-07-30 23:59:07 följande:
    Inte hemma, men prova för FAN inte detta!!!!

Gör inte: Få punktering på din hästtransport på E4:an i semesterrusningstrafik.
    Anledning: Du kan vara ytterst nära att bli rammad av en husvagn och dö. 

Gör inte: Tänk: "ska jag ta garagedomkraften med mig? Äh, det räcker med domkraften som kommer med bilen."
    Anledning: Domkraften räcker inte, utan du får svinga dig ut i sprängstensslänten bredvid motorvägen för att hitta en sten du kan köra upp det främre hjulparet på.

Gör inte: Ta med dig två barn när du ska åka 60 mil t o r för att hämta en häst i semesterrusningstrafik längs E4:an.
    Anledning: Du kan behöva röka på för att komma över 13 timmars sjungande av Imperial March från godisfyllda småmunnar.

Ahhh... Fy faan... Jag lider med dig...
  • Cornette

Gör inte: försök vara effektiv i matlagningen genom att göra guacamole med stavmixer med ena handen och något annat med andra så att du inte håller i behållaren som innehåller avocados.
    Anledning: Det blir måååånga små avocadoprickar i hela köket!

Gör inte: milkshake i en mixer utan att kolla att den är tät.
    Anledning: Du får mest städa istället för att njuta av en god shake...

Gör inte: hemgjorda langos på fyllan.
    Anledning: det gör ONT om man stoppar handen i den heta oljan i fritösen bara för att degen inte släpper från fingrarna!

Trots mina missöden så är jag egentligen riktigt duktig i köket, bara något tankspridd ibland

Svar på tråden Prova inte detta hemma!