• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Dessie

tesslita: beror vad du menar med bebisaffärer?! Vid Hälla finns Toys `R`Us som har leksaker även för små bebisar, H&M + Lindex + Kappahl som har bebiskläder, IKEA som har bebismöbler.
    Har ju öppnat en del nya butiker bakom IKEA som jag inte har riktigt koll på vad det är.

• Nika och Noel

Jag gilalr Barnens Hus i Uppsala om du vill ha en bra babyaffär. Sen finns det en vid Barkarby med men minns inte namnet.

• Dessie

Nika och Noel; är det Babyland du menar i Barkarby? Jag tror att det är Babyland som finns där.

• Michanna

och så finns babyproffsen/babyplaneten i veddesta. ( andra sidan motorvägen från barkaby.. )

Hur är det med er andra då ??
    själv så blir jag galen på erik... Han har väldigt trots just nu.. Så allt är det bråk om.. vi försöker få honom torr.
    Först vill han inte sätta på sig kalsonerna.. utan ligger och skriker att han ska ha blöja... och drar och drar i kalsonerna ett bra tag...
    Sedan när man ska gå ut.. Då vägrar han sätta på sig en blöja för att ha kalsonerna....

Någon som vill ha en nyss fyllda 2åring ett tag. ?????
    Thomas har upptäckt att han har en röst vilket medför att hans höga toner driver mig till vansinne... Samt att man kan gå runt borden/stolarna. vilket medför att man får städa mycket numera..

Anna med kaoset..

• Malwa

Fler som hört att alla bvc ska läggas ner och det bara ska finnas en på västerleden? tycker isåfall att det är riktigt dåligt!!! tänk på oss stackare som inte har körkort, hur ska en mamma med fler än ett barn som tex bor i bergvreten och inte har körkort ta sig dit??? jo hon ska GÅ till andra sidan av stan för ett besök som oftast inte tar längre tid än en kvart jättekul! blir jättesur när jag tänker på det.Varför inte göra ett familjecentra närmare city???

• Michanna

Malwa..
    Japp hört det också.. Jättejobbigt tycker jag som bor som sagt var i bergvreten.. HAr inte körkort utan går eller tar bussen överallt..Fattar inte heller hur dom tänker..
    Varför inte behålla bvc på korsängen också ??
    nåja.. är rätt så ofta där ändå .. Har ju dottern i skolan på st.illian så då är man ju halvvägs...
    Hm undra om man kan byta tillbaka bvc sköterska då.. Gillar inte den jag har nu. Gick ju på verkmästargatan förrut.. och henne gillade jag mer.. Inga pekfingrar för att man inte ammar..

Anna

• Dessie

Malwa: det ska bli en Familjecentral på Västerledsskolan där Lillsidans Öppna Förskola, Verkämstaregatans BVC/Distriktssköterskemottagning + socialtjänsten ska vara.
    Blir nära o bra för oss *ler*, bara rakt över gatan.

• Dessie

Michanna: ni hade väl Katarina när ni gick på Verkämstaregatan? Hon är JÄTTEBRA!!!!

• Malwa

Jo visst är det bra för en del! men det känns som om jag lika gärna kan väga och mäta mitt barn hemma istället för att trava runt halva stan för en kvarts undersökning! Tycker att bvc kunde finnas kvar i polishuset med, för dem som bor i centrum samt fanna/bergvreten!

• Dessie

Malwa: "Jovisst är det bra för en del" - jag menade inte att det var bra att vi fick liiiiite närmare.
    Jag tycker oxå att BVC som är i Polishuset kunde få vara kvar.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!