• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Bebbe011

Känns bara som att det är lite väl tidigt att komma i vecka 34-35 om nu tappen redan snart är borta! Vecka 33nu ju "/ som tur är det väl inte någon fara för bebisen.. Får gärna stanna 3-4 till tycker jag!

• Kiira

var hos bm igår o sf mått 37 i vecka 33+5 ska på extra utraljud idag och ctg så får vi se hur många procent större bebis är..
    haft en hemsk natt me minimalt me sömn, varmt svettigt kvavt och sjukt jobbigt att andas. känns svullet överallt oxå! nå snart  är vintern här =)

ida kommer våra nya familjemedlemmar två hönor.. undrar vad mina barn döper dom till =) 

• Ts Mamma

SamsonS skrev 2011-06-08 19:22:18 följande:
    Ja visst är det så! vi har pratat lite om det, men vi bestämmer nog inget om han ska åka eller inte just nu. Får se hur det känns längre fram och om jag får mycket förvärkar eller så, då stannar han hemma Glad
    Det låter som en bra lösning om det funkar att han inte bestämmer sig nu....Glad

Nu är jag nere på 29 dagar kvar till BF, känns gött att ha lämnat 30-talet bakom sig... Även om h*n säkerligen kommer stanna en j*la massa dagar extra...

v. 37 imorgon och då räknas de som fullgånget enligt min BM (har alltid trott v.38, men hon sa att 37 är minst lika fullgånget och vanligt att de kommer... )) så jag funderar på att påbörja operation vräkning av bebis - jag är rätt less på att vara preggo nu men å andra sidan har jag knappt några sammandragningar eller förvärkar än så det är nog rätt lönlöst (vilket det nog är i vilket fall... ). Med T hade jag ju inte heller en endaste förvärk eller sammandragning (som jag kände) innan det satte igång på allvar - hur är det för er andra???

En rätt dålig magbild men likväl en - v.36 och +5kg sedan start...
  • Momii

Jag har fått mer och mer sd nu de sista veckorna. Tror även att min dumma förkylning påverkat mig nu den sista veckan. Har dock över 50 dagar kvar till BF så jag får "lida" ett tag till av värmen. Jag håller på att bli galen av denna äckliga klibbiga värme. Att dricka en kopp kaffe är som att hälla den över mig, blir svettig direkt och jag överlever inte utan kaffe. Bebisen får gärna titta ut i v 37 för min skull!

• Arbetsmyran

Var hos BM idag igen i v 33+2, 46 dagar kvar

Sf mått 33, huvudet neråt

Allt var bara bra ...så skönt, vill bara snabbspola nu.

Vart är åskan??? Den är välkommen hit!!

• Kiira

var på tillväxt ultraljudet idag. Bebisen var  uppskattad till 47 % större. så den vägde nu 3,5 kilo i vecka 33+6. så midsommarveckan ska ja till bm för en hinnsvepning som försök att göra en igångsättning lite mera möjlig, så senast 27 juni blir jag igångsatt. skräckblandad förtjusning... 

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-06-09 22:07:54 följande:
     var på tillväxt ultraljudet idag. Bebisen var  uppskattad till 47 % större. så den vägde nu 3,5 kilo i vecka 33+6. så midsommarveckan ska ja till bm för en hinnsvepning som försök att göra en igångsättning lite mera möjlig, så senast 27 juni blir jag igångsatt. skräckblandad förtjusning... 

Förstår att det är skräckblandad förtjusning men vad skönt för dig ändå att få tidigare....Och allt går säkert jättebra ..mysigt!!
  • Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-06-09 22:07:54 följande:

Vad gött å ha ett "sista" datum - här önskar jag att Pyret tänker ta sitt förnuft till fånga och inte stanna så hemskt mycket längre...;)

Går in i v. 37 idag - magen har "krympt" - både min sambo och ungarna har påpekat det igår kväll och nu på morgonen - oberoende av varandra så jag antar att h*n bestämt sig för att börja fixera sig i alla fall...;)
Svar på tråden bebis juli 2011 =)