• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran

Här går tiden sååå fort...o ändå kan det kännas som jag inte gör någonting.. Men jo, jag vet att jag gör det ..men på hemmaplan mest. Lillan tar ju väldigt mycket tid...o när hon sover försöker jag hinna med att städa o tvätta o så har jag ju två hundar som ska aktiveras o äldre barn som vill ha uppmärksamhet o som ska ha mat, hjälp med läxläsning osv...

Äntligen så sover hon nattetid iallafall...eller ja, förutom att hon äter två gånger o fortfarande samsover... har tänkt att hon ska ligga i sin säng men är ju så smidigt att ha henne bredvid   .

Har planer på att gå till öppna förskolan så småningom (finns babycafé på torsdagar), men tycker det är för tidigt än o vet inte om man har så mycket utbyte av det...läser ju här o får idéer  Men vi får se.. 

• Arbetsmyran
    Momii skrev 2011-08-31 22:02:47 följande:
    Min lilla snäcka knakar också i lederna när man byter blöja eller när jag gör magmassage. Hon fick även napp igår, stod inte ut längre men det är inte alltid den duger när jag önskar att den ska göra det. Som idag när jag och 1½ åringen försökte laga mat och sedan äta den.Tyst

Nappen är väl bra att ha ...Jag är såå glad för att Wilda äntligen går med på att  använda den då o då
  • SamsonS
    Arbetsmyran skrev 2011-09-02 21:05:29 följande:
    Nappen är väl bra att ha ...Jag är såå glad för att Wilda äntligen går med på att  använda den då o då
    När började hon tycka den var ok? Cornelia är 6½ vecka nu och hon totalvägrar nappen! Hon blir bara förbannad när man provar, haha Tungan ute
    Cornelia 20/7-11 <3
  • Arbetsmyran

De sista två veckorna har hon använt nappen flitigt ... Min första grabb vägrade nappen o tog den aldrig så din Cornelia kanske inte kommer att ta den sen heller..... Nä, de blir inte gladare av nappen om de inte vill ha den haha

• Kiira

hej på er alla! vi är tillbaka från våran bil semester körde de sista 75 milen under natten.. två av tre barn sovbra o gott hela vägen medans våran sömn kråka på 2 år körde sitt vanliga natt skrikande..
    hemma är skönt dock har ja blitt riktigt förkyld! hoppas resten av familjen klarar sig!

hur mår ni alla andra? 

• Annaliz

Axel har börjat somna tidigare för natten numera så istället för att han tidigare somnade 23.30 somnar han nu mellan 21-22. Vissa gånger sover han 5-6 timmar i stöten men oftast vaknar han efter 4 timmar och vill äta innan han somnar om. Det gör mig då inget då både han och jag somnar om fort efter det. Jag känner mig riktigt bortskämd faktiskt :) han har gjort stora framsteg. Han fokuserar, ler och jollrar och orkar näst intill hålla upp sitt huvud själv. Jag är en riktigt stolt mamma :)

• Momii

Här börjar det också bli mycket bättre! Bäst fungerar det när jag och lilla samsover så det får nog bli så i fortsättningen. Vi somnar snabbt om båda två och hon sover längre stunder än om hon ligger själv! Ska bli spännande att se vad hon väger idag när vi ska till bvc för kontroll. Sist låg hon strax under 5kg! Viskulle även träna blicken med ett rött föremål och det fungerade ju direkt, även om man rör det upp och ner (läste någonstans att det kunde dröja längre än i sidled.) Några små leenden har vi fått de senaste dagarnaHjärta. Huvudet håller hon uppe i långa stunder nu och på något vis lyckas hon vrida runt när vi lagt henne på mage så hon hamnar på rygg. Dock behöver hon träna på sin sociala förmågaFlört, haha hon skriker bara när hon väl öppnar munnen.

• Kiira

Våra små bebisar börjar bli större! Tiden går för fort känner ja lite.. Ser bilder på min mellandotter som vid 4 månades ålder gick i gåstolen och de flyttade hon själv..  snart är Lova där! Kan ju hoppas att hon inte är lite tidig som Mejja var..

har en dunderförkyldning som inte riktigt vill släpppa.. Lova börjar oxå rossla igen..

har ni andra kommit in i höst tempot ännu? med rutiner o allt? 

• Annaliz

Upplever ni att era små underverk kräver mer mat? Axel kan typ äta 10 min per bröst, låta det smälta typ en halvtimme och sedan äta 10 min per bröst igen och kanske en timme senare igen Tungan ute Idag har det iallafall varit så!

Annars har Axel börjat prata för fullt. Sitter och ser true talent med mig och lyssnar på dom som sjunger och emellanåt babblar han som bara den

Svar på tråden bebis juli 2011 =)