• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Jag måste fråga er som ger napp. När ger ni nappen? I ledset tillstånd? Vid magknip? Vid sövning? Bilfärder? Efter amning? Hur ofta är det okej att ge nappen? Påverkar det kommande tänder redan nu?

• Momii
    Annaliz skrev 2011-08-26 21:37:27 följande:
    Ja, eftersom Axel i stort sett hade ratat alla nappar jag hade provat (innan mam's) så hade jag i princip gett upp det här med napp och tänkte att det var lika bra. Men sen fick jag massa tips om denna mam napp så jag provade och den tog han mer än gärna och blev verkligen hur nöjd som helst. För han är väldigt tuttig och blir bara arg när han tuttar på mig och det kommer mjölk fastän han inte är hungrig. Så det känns faktiskt skönt då.

Haha, min lilla skrutt blir också riktigt sur när det sprutar mjölk i munnen på henne och hon bara vill mystutta!
    Annaliz skrev 2011-08-27 18:39:26 följande:
    Jag måste fråga er som ger napp. När ger ni nappen? I ledset tillstånd? Vid magknip? Vid sövning? Bilfärder? Efter amning? Hur ofta är det okej att ge nappen? Påverkar det kommande tänder redan nu?
    Vi  gav stora tösen napp när vi trodde hon fått kolik. Det visa sig vara magknip och min mjölk som sinat. I början fick hon den ofta, vid tröstning, bilfärd och för natten. Efter ett tag blev det bara napp till vila/natten och så är det än idag, hon blir snart 1,5år.

• Arbetsmyran
    Annaliz skrev 2011-08-27 18:39:26 följande:

Jag ger nappen om hon är ledsen eller orolig o vill ta den och endast då... Skulle aldrig stoppa in den i hennes mun om hon inte verkar vilja ha den, finns ju ingen anledning då. Jag vet inte om det påverkar tänderna än...det skulle väl kunna hämma utväxten av tänderna?? men har ingen aning..
  • Annaliz

Ja precis. Vi ger också endast när Axel är ledsen eller orolig och vill ha den då jag vet att han ätit och sådär!

• Annaliz

Alltså jag kanske är nojig nu, men det knakar typ i Axels leder. Typ överallt. Skitläskigt! Så fort man ska lyfta upp honom så knakar det typ alltid på något ställe. Byter man blöja så knakar det i ben, fötter, höfter. Lyfter man upp honom, ja då knakar det i axlarna. Bör jag oroa mig?!

• Annaliz

Ja, trots att det inte verkar göra ont på nåt sätt så känns det som att man gör illa honom. Känns ibland som att han är överrörlig så att nåt ska hoppa ur led. Men så illa är det ju inte som tur är ;)

• Momii

Min lilla snäcka knakar också i lederna när man byter blöja eller när jag gör magmassage. Hon fick även napp igår, stod inte ut längre men det är inte alltid den duger när jag önskar att den ska göra det. Som idag när jag och 1½ åringen försökte laga mat och sedan äta den.Tyst

• Annaliz

Här börjar det bli inaktivt, men det är ju inte så konstigt Flört Man har fullt upp och särskilt ni med fler barn i hushållet. Men man är ju nyfiken, hur har ni det?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)