• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Haha men Gud så söt :) kul med lite bilder :)

• Annaliz

Var på BVC igår. Han är 9 veckor. Vägde 6030g och var 59,5 cm lång. Stora killen! Vi hade läkarbesök efter det och alla undersökningar var fina. Visade dock upp en knöl han har haft vid ögonbrynet sedan han var nyfödd i princip och BVC sköterskan som jag visade det för först vid 2 veckors ålder sa att det var ben och att han var byggd så. Men denna läkare sa att det absolut inte var ben eftersom den gick att flytta och visste inte alls vad det kunde vara. Hennes förslagsalternativ var antingen en lymfkörtel som var malplacerad men att den inte ska vara så stor och sen att det kunde vara en fettknöl men att det är ytterst sällsynt på så små bebisar. Så hon skulle föra detta vidare och jag känner mig nedstämd. Jag ber till gud att det inte är något allvarligt :( Blir lite irriterad över att BVC sköterskan bagatelliserar allt.. för de har hon gjort med andra saker jag har tagit upp också. ÅH!

• Momii
    Annaliz skrev 2011-09-21 10:28:10 följande:
    Var på BVC igår. Han är 9 veckor. Vägde 6030g och var 59,5 cm lång. Stora killen! Vi hade läkarbesök efter det och alla undersökningar var fina. Visade dock upp en knöl han har haft vid ögonbrynet sedan han var nyfödd i princip och BVC sköterskan som jag visade det för först vid 2 veckors ålder sa att det var ben och att han var byggd så. Men denna läkare sa att det absolut inte var ben eftersom den gick att flytta och visste inte alls vad det kunde vara. Hennes förslagsalternativ var antingen en lymfkörtel som var malplacerad men att den inte ska vara så stor och sen att det kunde vara en fettknöl men att det är ytterst sällsynt på så små bebisar. Så hon skulle föra detta vidare och jag känner mig nedstämd. Jag ber till gud att det inte är något allvarligt :( Blir lite irriterad över att BVC sköterskan bagatelliserar allt.. för de har hon gjort med andra saker jag har tagit upp också. ÅH!

Du får ju byta sköterska om du inte trivs med den du har. Jag hade också blivit arg om de bara viftar bort såna där grejer. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt!
  • Momii

Tösen 6 veckor idag!

Vikt: 5450g

Längd: 57cm

Hattmått: 39cm     

• Arbetsmyran

Hjälp!!...Jag blir så nojjig....Det här vädret är ju hopplöst...regn..sol..blåst, men mest regn o rått tycker jag. Vad klär ni på era små??... I vagnen på promenaden eller när de ska sitta i bilstolen o ni ska iväg?? Jag har inte börjat med jacka eller overall men ibland när temperaturen är under tio grader så tycker jag nästan att det vore dags...Har haft byxor o nån tröja o filten över ibland i bilstolen.. I vagnen täcke ibland o ibland filt... Självklart borde väl de små protestera om det blir för varmt eller kallt men jag tycker det är så svårt nu!...

• Arbetsmyran

Annaliz: Förstår att du blir irriterad!!..Ibland undrar man om inte vissa skulle byta jobb!..Känns som att de chansar ibland bara!!

• Ofeigur
    Arbetsmyran skrev 2011-09-21 22:34:12 följande:
    Hjälp!!...Jag blir så nojjig....Det här vädret är ju hopplöst...regn..sol..blåst, men mest regn o rått tycker jag. Vad klär ni på era små??... I vagnen på promenaden eller när de ska sitta i bilstolen o ni ska iväg?? Jag har inte börjat med jacka eller overall men ibland när temperaturen är under tio grader så tycker jag nästan att det vore dags...Har haft byxor o nån tröja o filten över ibland i bilstolen.. I vagnen täcke ibland o ibland filt... Självklart borde väl de små protestera om det blir för varmt eller kallt men jag tycker det är så svårt nu!...

Ja visst är det svårt. Jag har som du bara tröja/body /byxa när hon sitter i bilstolen. I vagnen har hon  en stickad tröja och en mössa och två filtar över om det blåser annars bara en filt. Är det sol och lä och varmt så har hon bara långärmad tröja/body och byxa alt. strumpbyxor. Brukar slänga över en filt över benen i bilstolen  om det är lite kyligare.Igår var vi i ishallen och tittade på när  storebror spelade hockey och då var det mössa och flecceoverall och dubbla filtar som gällde. Usch! tänk när det blir så kallt ute!=) burr!
  • Ofeigur

En liten fråga om bajs hihi tänkte höra hur era bebbars bajs ser ut . Min Indra har ett ljust lite gulaktigt bajs som ibland är lite klumpigt och ibland bara rinner. Men oftast den lösare varianten. Ngn gång har den varit lite grönaktig.
    Konstig fråga kanske men det är intressant att veta så det inte är ngt fel. Lillfisen är 2 och en halv månad nu. Och jag delammar.  

• Annaliz

Axels bajs är precis som Indras :) får jag fråga dig lite om delamning? Hur ser din dag ut med amning? Pumpar du ut bröstmjölk eller kör du ersättning? Funderar själv lite över delamning :)

• Ofeigur
    Annaliz skrev 2011-09-22 18:36:42 följande:
    Axels bajs är precis som Indras :) får jag fråga dig lite om delamning? Hur ser din dag ut med amning? Pumpar du ut bröstmjölk eller kör du ersättning? Funderar själv lite över delamning :)

När vi vaknar så ammar jag innan vi går upp om hon vill annars går vi upp direkt och sätter på oss kläder och hon sitter en stund i sittern eller ligger i gymmet medans jag äter frukost. Sen leker vi en stund och när hon börjar bli trött så ammar jag  lite och om hon inte blir mätt så får hon ersättnig i flaska och sen sover hon en stund i vagnen. Oftast så somnar hon när jag ammar. När hon har sovit så ammar jag lite så hon vaknar till och är hon mer hungrig så får hon  ungefär 90ml och det räcker oftast bra sen leker vi en stund och  efter en stund blir hon trött igen och jag ammar kanske om det behövs sen sover hon en stund igen. Om vi går på stan eller gör ngt så hon kan ligga i vagnen så sover hon  flera timmar. Annars har hon en ganska lång vakentid på eftermiddagen/kvällen och hinner då amma en gång och sen får hon ca 90ml till senare. På kvällen sover hon ngn timme sen är det dags att sova igen  vid halv tio och då ammar hon i sängen innan hon somnar mellan oss och sover till tretiden och ammar då igen i sängen och somnar om och vaknar vid sju -åtta tiden och då är det dags att gå upp igen. Så kan en vanlig dag se ut hos oss=) 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)