• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Aha okej :) jag tror nämligen att jag kan behöva ge Axel lite ersättning efter amning kvällstid innan han ska sova för han verkar inte riktigt nöjd med det jag har. Hon på BVC blev typ arg när jag nämnde det men hon är typ 100 år och har ett riktigt gammeldagstänk. Så fick inga tips från henne... Frågade bl.a. om det är stor risk för förstoppning osv. Men fick bara en utskällning typ så jag ska byta sköterska om jag får

• Ofeigur

Om du ger som det står på doseringen så ska det inte bli ngt problem med förstoppning. Skit i den gamla haggan och gör som du känner är bäst för er!=) Våran lillfis är mkt gladare och sover bättre om hon får ersättning på kvällen.=)

• Annaliz

Vad köper du för mjölkersättning?

• Kiira

hur långa pass sover era små kottar? Lova har en förmåga att vakna kring 09-10 sen är hon vaken på sin höjd i 1 timme sen snarkar hon på mellan 2-4 timmar sen är hon lite varvat vaken sovande i några timmar o somnar för kvällen vid 20  ja matar henne kring 23 när ja ska sova sen snarkar hon nu på till 03 eller 04. (dunder skönt =) sen äts de en del o sovs i våran säng =)

• Annaliz
    Kiira skrev 2011-09-25 21:17:02 följande:
    hur långa pass sover era små kottar? Lova har en förmåga att vakna kring 09-10 sen är hon vaken på sin höjd i 1 timme sen snarkar hon på mellan 2-4 timmar sen är hon lite varvat vaken sovande i några timmar o somnar för kvällen vid 20  ja matar henne kring 23 när ja ska sova sen snarkar hon nu på till 03 eller 04. (dunder skönt =) sen äts de en del o sovs i våran säng =)

Axel har ändrat sin dygnsrytm nu, så det är ungefär samma för Axel. Vaknar vid 7 och är vaken till 10-11. Sover sen i 4 timmar. Vaknar och äter och sedan brukar han bara orka vara vaken 1-2 timmar i stöten tills han somnar för natten vid 20-21 och sover då 4 timmar först. Så ammar och byter vid 01 ungefär, sen varierar det under natten hur han sover.

Inatt har det varit en skitnatt. Vaknade och ammade vid 01, men sen har han vaknat en gång i timmen efter det och varit skitgrinig tills kl 11 idag. Så han har sovit en timme, varit vaken en timme, sovit en timme... Har inte fått sova något själv. Men nu tycks han få sina timmar iallafall.. så ska försöka vila en stund nu..

Han har varit mycket grinig nu den senaste veckan och jag förstår inte varför? kom från ingenstans.. Är det någon utvecklingsfas tro??
  • Annaliz

Jag skulle vilja höra lite med er hur ni gör när era småttingar har börjat vända sig i sängen. Tar ni bort kudden? Min Axel har börjat vända sig på mage och ligger med ansiktet näst intill täckt i kudden. Är rädd att han ska kvävas. Eller är jag nojig? Håller era små upp sitt huvud utan stöd nu?

• Ofeigur

Indra somnar ungefär vid nio tiden och sover till ett- två tiden då hon ammar en stund och somnar om. Sen  sover hon till fyra fem och ammar en stund. Sen sover om till sju-åtta tiden och ammar ens tund sen går vi upp. Om inte sonen  och vovven är hemma kan vi somna om igen en stund eller bara ligga och mysa=) Helt okej nätter tycker jag. Få se när hon slutar med ettmålet. Vore skönt att slippa vakna för jag har så svårt att somna om. Måste på toa osv. Då är man ju vaken lixom=)

Hon vänder sig inte om hon ligger på högersidan om mig men på vänstersidan gör hon det direkt för sängen lutar mot mitten haha stackarn. Försöker att ha henne på den högra sidan för det mesta. Har läst att dom vänder på huvudet automatiskt  när dom inte får luft. Det är nog ingen fara. Men ta bort kudden om du tycker det känns bättre. Indra har aldrig haft en kudde i våran säng men hon har en i vagnen.

• Arbetsmyran

Wilda har inte börjat vända sig men jag skulle nog ta bort kudden isåfall.. Ofeigur: Vi har samma nattmålstider här. Vaknar halv två varje natt och äter för att sen somna om o vakna vid fem.

• Kiira

var på bvc  i veckan. Lova är nu 62 lång och vägde 6765 gram. minst av mina 3 barn vid 3 månaders ålder =)
    hur går de för er andra?
    Våran familj utökades förra veckan   med en liten foxterrier valp som numer heter Biff... 
    Sambon nej förlåt Mannen min har börjat jobba igen efter 4 månader hemma med oss. känns upp och ner vänt men skönt att komma in i rutinerna igen =) 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)