• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • SamsonS
    Annaliz skrev 2011-10-18 20:37:20 följande:
    Ja okej jag kanske gick lite till överdrift men han ligger lite ovanför kurvan;) han väger också 7 kg och är 62 cm lång. 42 i hattstorlek ;) jag hörde att en bekants bebis var lika stor vid 5-6 mån, hehe. Vi har också en acta graco men den känns liten då man klär gossen med ytterkläder... Så jag vet inte riktigt om jag måste köpa ny snart kanske?...
    Okej, men är inte han född ungefär samtidigt som min flicka? :) Hon är född 20/7!
    Jag tycker inte vår graco känns för liten, men å andra sidan är min lilla så otroligt varm av sig så hon har inte så mkt kläder på sig än :P
    Cornelia 20/7-11 <3
  • Annaliz

Jo han är född samma dag som din ;)

• Annaliz

Imorse fick Axel nåt slags bajsmaraton och bajsade 4 ggr inom en halvtimme och det var rejäla tömningar. Han bajsade knappt igår, så om det har med det att göra vet jag inte. Nu till saken... I den sista blöjan visade det sig vara lite smått blodblandat. Små röda blodprickar. Barn som ammas blir inte förstoppade så det är han då inte. Kan det möjligtvis ha retat upp tarmen av dessa tömningar? Någon fler som varit med om det?

• Kiira

Kan säkert ha att göra med att de vart lite mycket bajs innan som gjort de lite sårit just i "öppningen".  Lova brukar köra bajsuppehåll några dagar och se har vi bajs kalas när de väl kommer =). roliga skitungar! nu ska ja läsa höna bok för två åringen..

• Annaliz

Det har då inte varit något mer efter det. Här planeras det inför dopet som hålls exakt på dagen då Axel blir 4 mån. Det blir spännande! Var själv på dop i lördags och det var så himla vackert! :)

• SamsonS

Annaliz: haha så komiskt att våra är födda samma dag och ska döpas, nästan samma dag. C döps den 19:e :)

För övrigt så är lillan tok förkyld :( och jag tycker det är så otroligt jobbigt och det gör verkligen ont i mig att hon inte mår bra . Hon är snorig och hostig stackarn. Ingen feber dock.

När tycker/brukar ni ringa sjukvårdsrådgivningen eller åka in? Är ju så himla orolig, första barnet o allt... :(

• Kiira
    SamsonS skrev 2011-10-31 23:32:01 följande:
    Annaliz: haha så komiskt att våra är födda samma dag och ska döpas, nästan samma dag. C döps den 19:e :)

För övrigt så är lillan tok förkyld :( och jag tycker det är så otroligt jobbigt och det gör verkligen ont i mig att hon inte mår bra . Hon är snorig och hostig stackarn. Ingen feber dock.

När tycker/brukar ni ringa sjukvårdsrådgivningen eller åka in? Är ju så himla orolig, första barnet o allt... :(
    tror inte de brukar göra något när de inte har feber. De känns som att har man ingen feber så är man inte sjuk enligt sjukvården. Ring och kolla med bm om du är orolig!
    Själva är ja o Lilla Lova snoriga sedan 3 veckor tillbaka.. de vill som inte ge med sig. igår slog tanken mig att de kanske är de nya hunden som gör oss lite snuvviga.. men tror inte det . 
    Våran 2 åring är näst intill omöjlig. hon vaknar innan 5 , 6 dagar av 7 kör i 110 hela dagen. ramlar och slår sig utan att bry sig men säger vi Nej till henne så går värden under o hon skriker o tjurar jäkligt länge.. de börjar ta på krafterna.   Lova sover ännu väldigt bra. långa pass oxå så de är tur att hon lyckas sova när två åringen håller på som hon gör. våran 3 åring  är oftast väldigt nöjd o go att ha o göra med. men efter 10 timmar i vaket tillstånd är hon inte trevlig..

vi går o väntar på snön. Jag bor i kommunen som inte har något gatubelysning om ni hört något om de på tv/radio =) så de är skit mörkt ute ! 
  • SamsonS

Har iaf pratat med BVC nu och ska dit vid 11.30. Dom ville gärna lyssna på henne iom att hon är så liten. Hon hostar och hostat men det kommer inte upp, och man hör att det verkligen sitter, usch stackars. Man blir ju så himla orolig för sin lilla skatt!!

• SamsonS

Oj vilken lång dag detta har varit!
    Började ju med ett besök på vc i förmiddags. C har en jobbig förkylning som sitter främst i luftvägarna. Så hon fick inhalera ventoline och vi fick bricanyl utskrivet. Skulle se framåt kvällen hur det utvecklades, blev andningen tyngre för henne igen var det barnakuten som gällde!

Hon har ändå varit pigg och glad hela dagen, ingen feber men dock lite kinkig med maten och bara ätit små snuttar. Kaskad kräktes 2 gånger och fick upp massor med slem.

Runt 20.30 blev hon sämre igen. Super rosslig och började andas snabbt och ytligt, så det blev raka vägen till akuten! Där fick hon inhalera adrenalin som hjälpte på en gång! Eftersom hon inte har feber och verkar pigg i övrigt behövde vi inte stanna, men fick med oss en inhalator och ett par doser adrenalin hem. Om inte läget blir sämre så är det återbesök på fredag som gäller!

En mindre rolig dag med andra ord!

• Annaliz

Usch då :( vad hemskt!! Hoppas hon kryar på sig snabbt. En vän hade en bebis som fick kikhosta och lunginflammation och det var riktigt hemskt. Men det slipper nog ni. Bra att ni for upp och fick inhalera.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)