• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz

Alltså jag tycker det är skitsvårt att ge ersättning på flaska. Hur ska man hålla honom? Höll honom i amningsställning men med ansiktet uppåt, men han får bara i halsen!! Jag får panik... Känns som att det åker rakt ner i lungorna... :( åh. Och så är det så frustrerande eftersom han inte blir nöjd med bara amning. Nappen är för 2 mån.

• Annaliz

Ska prova en annan nappstrl och se. Måste ju vara den det beror på....

• Annaliz

Idag fick jag höra Axels första riktiga skratt

• Kiira

Våran Lova äter sover o fiser o pratar skrattar o har sig.  Hon är så mycket enklare att ha o göra med en någon av mina andra barn var vid denna ålder..skönt de få ja har en rätt krävande två åring..  nu skiner solen på oss här i norr så jag ska ta o ta med mina kottar till skogen o plocka lingon ris, till kransar.
    ha en toppendag! 

• Ofeigur

Min snutt blir 4 månader idag och vi får se när vi börjar att ge henne smakisar. Ska bli spännande att se hur hon reagerar=) Märker att hon kikar när man äter mer och mer. Hon undrar kanske vad det är och om hon ska få smaka.

När Indra ligger på golvet i gymmet så snurrar hon runt direkt och efter en stund så blir hon ledsen och trött att ligga på mage men kan inte vända tillbaka så jag får vända henne hela tiden . Så fort jag har vänt tillbaka henne så vänder hon runt igen och så kan vi hålla på hur länge som helst Blir lite jobbigt efter en kvart! haha Det är lika i sängen på natten också . Då gör hon likadant och vänder och har händerna i munnen och kväljer sig och har sig! Jobbigt tycker jag när man halvsover och inte har koll direkt. Hur gör era små ?

• Annaliz

Haha här är det nästan samma :) Axel har funnit sina fossingar nu och ligger och håller i dom samtidigt som han gurglar och jollrar för fullt! Sen vrider han och vänder på sig lite hit och dit. Sitter i stol med stöd gör han också och fått smaka pyttelite smör med. Skrattet kom som sagt för två dagar sen och nu skrattar han så han nästan kiknar :)

• Ofeigur
    Annaliz skrev 2011-11-10 14:27:22 följande:
    Haha här är det nästan samma :) Axel har funnit sina fossingar nu och ligger och håller i dom samtidigt som han gurglar och jollrar för fullt! Sen vrider han och vänder på sig lite hit och dit. Sitter i stol med stöd gör han också och fått smaka pyttelite smör med. Skrattet kom som sagt för två dagar sen och nu skrattar han så han nästan kiknar :)

Åh va kul! Roligt när dom hittar på nya saker=) idag vände hon faktiskt över till rygg igen haha bara för jag skrev att hon inte gjorde det  tidigare =)
  • HeddaSophie

Hej!

Får man haka på här? Alva föddes 17 juli och det vore kul att byta erfarenheter med mammor som har bebisar i samma ålder.

• Ofeigur
    HeddaSophie skrev 2011-11-10 14:38:32 följande:
    Hej!

Får man haka på här? Alva föddes 17 juli och det vore kul att byta erfarenheter med mammor som har bebisar i samma ålder.

Hej!

Roligt med ngr som skriver här. Min Indra är född den 10 juli =)
Svar på tråden bebis juli 2011 =)