• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira
    HeddaSophie skrev 2011-11-10 14:38:32 följande:
    Hej!

Får man haka på här? Alva föddes 17 juli och det vore kul att byta erfarenheter med mammor som har bebisar i samma ålder.
    SÅ klart man får! Trevlig! 

Min trea Lova föddes 4 juli,  välkommen! 
  • Annaliz

Här bakas det för fullt till dopfikat på söndag! Längtar så :) det vore extra roligt om Axel bestämde sig för att visa sin bästa sida i kyrkan också men det återstår att se :) någon annan som har haft eller ska ha dop snart?:) sjöng ni några psalmer då och vilka isf? Jag har haft ganska svårt att bestämma mig men nu är det iaf bestämt!

• Kiira

Vi hade dop och gifte oss i september. Lova skötte sig exemplariskt och hennes faddrar var höggravida (tjejjen iallalfall) Dagen efter dopet ploppade deras bebis ut. ca 3 veckor tidigare en beräknat =)
    Axel sköter sig säkert!

Lova o jag tog oss en egen tur till göteborg med flyg. gick jätte bra o flyga med henne.  tog oss oxå till ullared o handlade massa dreggellappar och julklappar =)

• Annaliz

Axel var jätteduktig och snäll på dopet :) måste bara fråga.. Lite privat fråga kanske men är det nån som fått tillbaka mensen än? Jag ligger med sjuk mensvärk just nu :( känns dock så konstigt med tanke på att jag ammar...

• HeddaSophie

Jag har inte fått det men en kompis som också helammar har fått det. Det är visst väldigt olika!

• Kiira
    Annaliz skrev 2011-11-27 00:03:28 följande:
    Axel var jätteduktig och snäll på dopet :) måste bara fråga.. Lite privat fråga kanske men är det nån som fått tillbaka mensen än? Jag ligger med sjuk mensvärk just nu :( känns dock så konstigt med tanke på att jag ammar...
    ja har fått tillbaka den.  lova inte ens 5 månader. helammar oxå. men men de är ju bra att de funkar!

• Annaliz

Är det någon som har börjat introducera någon typ av fast föda (i form av puréer etc) till sitt barn än?

• HeddaSophie

Jag började förra veckan med en knapp tesked om dagen. Först morot palatetnacka i 5 dagar nu majspure. Hon verkar lite förvirrad men det åker inte ut. En gång rös hon av smaken!

• Annaliz

Samma här. Jag har börjat introducera lite potatis, äpple/banan puré och Axel älskar det! Han är helt tokig i mat :) Ger också bara en tesked/dag och så introducerar jag en sort i veckan för att se om han reagerar något på det jag ger. Men det är jätteroligt att han gillar det och liksom vill ha mer, mer, mer hela tiden :) Jag har varit livrädd för att börja med smakisar för tidigt, men det gäller ju att läsa av sitt barn. Eftersom han sträcker ut händerna och gapar som en fågelunge förstår jag ju att han vill ha :) Han får bajsa som han brukar också trots smakisarna. (Har en kompis som började ge tidigare än mig och hennes bebis har fått förstoppning). Det var väl det jag liksom drog mig för också. Men han är ju 4 ½ månad snart och visar intresse för mat så jag tyckte det var dags :) Jag hade väl tänkt att han ska kunna äta hela portioner vid 6 månaders ålder. Men kommer givetvis amma på sidan av också!

Hur är det för er andra??

Svar på tråden bebis juli 2011 =)