• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

Lova har börjat få lite majs o potatis pure nu i tre dagar. hon blir 5månader i morgon. har väntat med smaskisar för att jag inte ville att min mjölk ska sina, Lova ammar inte så ofta och inte så länge ca 4 minuter var 4 timme. var upp coh vägde henne för ja tänkte hon åt för lite men hon hade ökat 1,2 kg på en månad.,. och nu sitter hon o gapar o stäcker sig efter våran mat så  nu får hon börja.. =)

• Annaliz

Vad roligt :) tiden går verkligen fort!! Nu är våra barn nästan 5 månader. Jag minns när man var i 5:e månaden ;) Känns som igår typ!

• Kiira

Hej på er alla! Mår ni bra alla barn och mammor? och även resten av familjen.=)
    Min Lova har sedan hon varit 3 månader ätit rätt lite ca var 4 timme har hon ätit (ammat) i 3-4 minuter, detta gör ju att mjölken inte produceras lika mycket. Nu är hon 5 ½ månad och har börjat smaka mat av olika slag. men inte ersatt något mål bröst, men nu äter hon ju ännu mindre och mjölken verkar inte räcka till.. Lova är mitt 3de barn och inte haft "problem" med ammandet innan.. Ikväll gav jag henne lite ersättning till kvällsmål för hon blev inte nöjd av tissarna. Känns helt konstigt.  hade planerat att amma henne ialfall 6 månader, även om hon nu då ammar ännu så är de ju inte alls i samma mängd..  
    hur går de för era bebisar med ätandet i alla former? 

• Annaliz

Jag håller fortfarande på med smakisar och har inte heller ersatt något mål än. Dock får han själv bestämma mängd numera. Och han bajsar fint för det. Har provat ersättning men han är så dålig på att ta flaska. Han biter mest i nappen... Äter för övrigt också var fjärde timme nu och ca 2 min på varje. Äter även nattetid. Men ska försöka vänja bort det efter halvåret...

• Arbetsmyran

Hej hopp!..Superlängesen jag var inne här...men har läst igenom lite o skönt att höra att det är bra med er alla .
    Vad tiden går fort...jag har börjat jobba lite smått (igår )och samtidigt som det känns skönt att "göra nåt annat" så är det tufft som sjutton att inte vara hemma hos Wilda. Man måste ju tänka att det går precis lika bra med pappa men hua...(kontrollbehov).
    Annars så är det hos oss som hos er...vi har börjat med smakisar och vissa dagar gillar hon det och andra inte. Jag ammar bara nätter numera men ibland vill hon inte ens ha då så antar att det inte kommer så mycket längre.

Någon frågade om skorv och det har Wilda litegrann, det hade min första son också men inte den andra...undrar om de som har hår får det lättare??

Hur är era småttingar mot andra människor?nya som bekanta ansikten? ..Wilda kan reagera så märkligt, alltså jag förstår om de kan börja gallskrika för ett nytt ansikte som kommer fram o ska gulla o ha sig...men känns lite som att det från gång till gång om det passar eller inte.
    En tjejkompis var hemma ett par timmar en morgon, Wilda var som vanligt men på kvällen kom samma tjej igen o det räckte med att hon log och sa heej så skrek Wilda som sjutton..
    I förrgår eftermiddag var det som hon såg ett spöke när pappa kom hem från jobbet, hel skumt!!!Jag tror att det är som värst när hon är trött.

Ska jobba lite här, men nu ska jag försöka titta in här lite oftare..
    Ha den mysig fjärde advent!

• Annaliz

Axel brukar börja gallskrika åt min bror och varför vet jag inte. Stackarn försöker roa Axel men vad han än gör blir han rädd typ ;)

• Ts Mamma

Hej allihopa - var ett tag sedan jag var inne men har läst ikapp - välkommen HeddaSpohie!!

Hur har ni det?

Å hur mår era små??

Vad har ni för er om dagarna??

Här har det varit lite upp och ner i fullt ös medvetslös tempo...

I början av November fick Agnes  väldigt hög feber så vi blev inlagda - hon hade en Uvi och en massa tester gjordes - det har nu visat sig att hennes högra njure inte fungerar som den ska så inom tre veckor ska vi läggas in igen för att utreda hur skadad den är och om ifall den behöver tas bort eller inte. Agnes kommer de näst kommande två åren äta antibiotika och göra kontroller av den friska njuren (och den sjuka om den får stanna)  och i bästa fall växer problemet bort men det är det ingen som vet än - en ganska omtumlande upplevelse och inte direkt vad jag önskat henne eller oss - men barnmottagningen dit vi nu hör är kanon och likaså vår BVC tant så det känns trots allt bra även om jag har sämre dagar då allt känns rent ut sagt skit...

Annars är hon pigg å glad - började krypa för någon vecka sedan så nu är det lugna slut här hemma...^^

Mat - vi började introducera mat för Agnes när hon var 4 månader - nu har vi bytt ut sista målet på kvällen mot gröt (i samråd med de läkare vi träffar å BVC eftersom amningen strulat å hon sover så ofantligt dåligt) å sen äter hon lite - om hon vill - av samam mat som oss när vi äter.

Å skorv har hon inget å har inte haft...:)

Hmm, nu måste jag läsa lite mer så jag har koll på vad ni pratat om....^^

Bjuder på en bild på lillfisen eftersom det var länge sedan ni såg henne...;)

• Annaliz

Hej ts mamma :) vad tråkigt det som hänt :( men jag måste ju säga att hon verkar vara en riktigt go och glad tös för det och vad duktig hon är som har börjat krypa :) Axel kryper baklänges hihi... Hoppas det växer bort. Är det medfött eller vad kan ha gjort njuren skadad?

• Ts Mamma

Halloj!!

Vi vet inte om det är medfött och det är det som orsakat urinvögsinfektionen eller om det är Uvin som gjort skadan på njuren - det ska vi ta reda på under den kommande undersökningen det är oxå först då som vi vet hur skadad den är å om det kommer växa bort eller inte...:)

Jo hon e pigg å glad - inte alls sjuk så - å söt...^^

Svar på tråden bebis juli 2011 =)