• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Ts Mamma skrev 2011-08-07 14:33:20 följande:
    I natt har jag nog sovit 20 minuter - det har gått i ett har det inte varit en kaskad kräkning i hela sängen så har någon annan drömt mardrömmar och okupperat min säng - att ligga i samma säng som en snarkande Sambo och sprattlande 7 åring och gärna snuttig bebis oxå går inte - fick vänta ut T å bära ner henne när hon somnat å när jg fixade mat till À så hällde jag ut en hel flaska över hela köket när jag skulle sätta på locket - thank god för kaffe...;)

I fredags var vi och vägde lillfisen igen efter 2 dygns intensiv amning - hon hade inte gått upp mer än 10 gram så nu kör vi kombinerat här hemma för att få upp vikten på henne - Amma var 4:e timme minst och ge ersättning direkt efter - ett himla mecka men nu vill jag bara att hon ska vända och gå upp, det här tär verkligen på psyket - hon blev 3 veckor i torsdags och väger fortfarande inte vad hon vägde då hon föddes...:'( 3950 väger hon nu - det känns så surt!!! Å allt gick så lätt med T när hon var liten och nu är allt precis tvärtemot - trodde verkligen inte det var möjligt att det kunde skilja så mycket mellan första och andra barnet...:(

Det dryga är att mjölk finns det - massor av men den är antingen jävligt kass eller så har À en galet hög förbränning - hur som helst då har vi ju verkligen testat allt nu och jag har trots allt världens bäst BVC sköterska som hjälper oss - varannan dag träffas vi just nu för att ha koll på As vikt...
    Huvva jag lider med er :( Jag kan förstå frustrationen!! Jag hoppas verkligen det vänder!! Vad skönt att ni får hjälp och regelbunden koll i alla fall, det måste ju vara en liten trygghet. *Styrkekramar till er*
  • Annaliz

Haha, jag känner igen det där... Här är det oftast likadant! Ibland sover gossen 3 max 4 tim i sträck.

• Annaliz

Tacka vet jag bärsele! Jag har provat den igår och idag och den är super. Barnet får närhet, får vara med och blir lugn i den. Vår bebis har ju sina skrikperioder oftast mellan 18-23 med små tupplurer emellanåt och nu har han precis somnat. Få se hur länge då... Dock bär jag honom inte mer än med 20 minuters intervaller eftersom det känns som att det ska belasta ryggen. Bärsjal har jag fått för mig ska vara mer ergonomisk, så jag ska kika efter en sån! Men ett tips till er om ni har mycket missnöjda bebisar och inte alltid orkar gå och bära på dom. Blir ju lite tungt i längden :)

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-08-10 10:34:29 följande:
    Och här har vi haft en riktigt go natt!!! Efter 1,5 vecka med panik skrik flera timmar varje kväll, sov hon från 00-05, fick mat och därefter till 07.30. Underbart! Får väl se hur det går ikväll. :)
    Härligt :) Hoppas det fortsätter!
  • Annaliz
    SamsonS skrev 2011-08-10 16:39:11 följande:
    Tack! Det hoppas vi också! :) varit på BVC idag och hon trodde det kunde vara kolik. Så nu provar vi miniform, sempers droppar, massage och mjölkfritt till mig så får vi se om det gör någon skillnad:) är så otroligt påfrestande när hon bara skriker i flera timmar utan att man kan göra något!
    Har läst lite om kolik men vad räknas egentligen som kolik? Läste något om att bebis måste skrika minst 3 timmar för att det ska klassas som kolik men menar dom 3 timmar i sträck eller per dygn? Hur länge skriker din lilla tjej i sträck?
  • Annaliz

Får jag fråga... någon annan som upplever svullna bröstkörtlar hos era bebisar?

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-08-11 12:26:43 följande:
    Jag har inte heller riktigt koll på vad som räknas, men hon skriker nästan konstant från ca 22-03,så det är ju några timmar. Men vi har haft en bra natt i natt också, så någonting verkar ju funka iaf :) eller så är det bara ren tur, haha!
    Okej, vad bra :) Haft en sämre natt inatt, men det är ju sådär ibland ;) I stora hela tycker jag ändå att vi är ganska bortskämd om nätterna. Får kliva upp endast en gång per natt vanligtvis :) Dock skriks det emellanåt från 21-23 varje kväll typ.
  • Annaliz

Ammat varje halvtimme från 18.30 typ. Förstår inte hur man kan vara så bottenlös ;) Lite less hann man bli... ;) men nu sover han så nu är det tack och godnatt för mig också

• Annaliz

Åh äntligen!!! Grattis Momii :) har ni landat hemma nu?

• Annaliz

Köpte blöjor igår. Vi kör med Libero. Har även provat Pampers och visst funkar dom, men vi gillar Libero bäst. Igår fanns inga Libero blöjor i affären så jag köpte bara ett litet paket med Änglamarks blöjor för att prova något nytt. Jag vet inte hur det blir på andras bebisar, men dom var hemska! Absorberar ingenting, läker och fastnar som plåster i bebis rumpa. Inte konstigt att det blir obehagligt! Nej nåt sånt ska inte vår lilla kille behöva stå ut med... For till en annan affär idag och köpte massa storpack med Libero :)

Vilka blöjor kör ni med?? Finns det några andra märken att rekommendera?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)