bebis juli 2011 =)
Jag har hört att blodtrycket ungefär ska ligga på 100+sin ålder. Mitt idealtryck är typ 120/65, men har hittills legat på 105/55 typ. Alltså lite för lågt... men dom vill ju hellre ha lågt tryck än högre så...
Jag har hört att blodtrycket ungefär ska ligga på 100+sin ålder. Mitt idealtryck är typ 120/65, men har hittills legat på 105/55 typ. Alltså lite för lågt... men dom vill ju hellre ha lågt tryck än högre så...
Nu har bebisen varit väldigt lugn i några dagar... Känner att den hickar någon gång och att den rör sig lite smått någon gång, men inte alls mycket :S Bör jag oroa mig?
Var hos bm idag. Värdena var okej, lite högt socker bara... Jag berättade att jag hade känt en markant skillnad på 2-3 dagar där bebisen känns väldigt slö om man jämför med hur det kändes innan. Jag sa att jag känner någon hicka om dagen och några sega sträckningar (kanske 3 ggr per dag) och min bebis har alltid varit jättelivlig innan så för mig kändes det ovanligt.
Men då förväntade jag mig att hon skulle säga att det skulle vara så, att allt var normalt. För jag är ju förstföderska så jag vet ju inte heller hur det ska kännas och vara. Jag tänkte att det var ett tecken på att det var trångt.
Men hon sa att hon inte kan riskera att det inte skulle vara så att navelsträngen ligger om halsen eller att det är för lite fostervatten osv så hon ringde upp till förlossningen direkt och skickade mig dit på en gång.
Då blev jag riktigt orolig...
Fick göra CTG och ultraljud och det visade sig vara okej trots allt. Så det är väl bara av orsaken att det är nära och att det börjar bli trångt. Snitt vikten på bebisen i v.36 skulle ligga på 2700 gram ungefär och min bebis låg på 2900 gram så den var välgödd :)
Känns iaf tryggt att ha fått se bebis igen och att allt var okej!
Inte här å det är väl tur det för jag föddes själv på midsommarafton ;)
Tack för gratulationerna. Hoppas ni alla haft en bra midsommar med fint väder.
Lycka till Kiira. Det kommer gå fint :) Återkom när du fått komma hem igen och berätta!
Kiira: Jag hoppas att bebisen har kommit nu så du får slippa lida. Hoppas även att allt har gått bra isåfall. Väntar spänt på en bild av den förstfödde julibebisen i denna tråd 
Själv står det still här. Tiden går sakta men säkert framåt. Hoppas att min bebbe vill komma tidigare för är redigt less nu på att vara gravid. Sväller i fingrar och fötter och den här värmen gör det bara mer outhärdigt. Som tur är har jag lite projekt framöver innan bf, så jag hoppas tiden går fort ;)
inför bebisankomsten. Å idag har jag tvättat upp alla nya bäddset och kläder jag köpt och har bäddat i spjälsängen. Känns hur mysigt som helst. Nu vill jag bara att bebis ska komma! Har även skruvat ihop skötbordet och fyllt det med massa tillbehör. Här någon dag ska jag även börja packa bb väskan. Det börjar kännas nära nu!! :)
Här är vår spjälsäng färdigmålad vit och färdigbäddad. Vann även lite gossedjur på tivolit igår som fick bosätta sig där :) Nu är det bara en mobil som saknas.