• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Kiira skrev 2011-09-25 21:17:02 följande:
    hur långa pass sover era små kottar? Lova har en förmåga att vakna kring 09-10 sen är hon vaken på sin höjd i 1 timme sen snarkar hon på mellan 2-4 timmar sen är hon lite varvat vaken sovande i några timmar o somnar för kvällen vid 20  ja matar henne kring 23 när ja ska sova sen snarkar hon nu på till 03 eller 04. (dunder skönt =) sen äts de en del o sovs i våran säng =)

Axel har ändrat sin dygnsrytm nu, så det är ungefär samma för Axel. Vaknar vid 7 och är vaken till 10-11. Sover sen i 4 timmar. Vaknar och äter och sedan brukar han bara orka vara vaken 1-2 timmar i stöten tills han somnar för natten vid 20-21 och sover då 4 timmar först. Så ammar och byter vid 01 ungefär, sen varierar det under natten hur han sover.

Inatt har det varit en skitnatt. Vaknade och ammade vid 01, men sen har han vaknat en gång i timmen efter det och varit skitgrinig tills kl 11 idag. Så han har sovit en timme, varit vaken en timme, sovit en timme... Har inte fått sova något själv. Men nu tycks han få sina timmar iallafall.. så ska försöka vila en stund nu..

Han har varit mycket grinig nu den senaste veckan och jag förstår inte varför? kom från ingenstans.. Är det någon utvecklingsfas tro??
  • Annaliz

Jag skulle vilja höra lite med er hur ni gör när era småttingar har börjat vända sig i sängen. Tar ni bort kudden? Min Axel har börjat vända sig på mage och ligger med ansiktet näst intill täckt i kudden. Är rädd att han ska kvävas. Eller är jag nojig? Håller era små upp sitt huvud utan stöd nu?

• Annaliz

Imorgon är det BVC och vaccin som gäller. 13 v gammal och stor som en halvårs bebis redan typ ;) tycker att bilbarnstolen börjar vara liten... Vad har ni för stolar?

• Annaliz

Ja okej jag kanske gick lite till överdrift men han ligger lite ovanför kurvan;) han väger också 7 kg och är 62 cm lång. 42 i hattstorlek ;) jag hörde att en bekants bebis var lika stor vid 5-6 mån, hehe. Vi har också en acta graco men den känns liten då man klär gossen med ytterkläder... Så jag vet inte riktigt om jag måste köpa ny snart kanske?...

• Annaliz

Jo han är född samma dag som din ;)

• Annaliz

Imorse fick Axel nåt slags bajsmaraton och bajsade 4 ggr inom en halvtimme och det var rejäla tömningar. Han bajsade knappt igår, så om det har med det att göra vet jag inte. Nu till saken... I den sista blöjan visade det sig vara lite smått blodblandat. Små röda blodprickar. Barn som ammas blir inte förstoppade så det är han då inte. Kan det möjligtvis ha retat upp tarmen av dessa tömningar? Någon fler som varit med om det?

• Annaliz

Det har då inte varit något mer efter det. Här planeras det inför dopet som hålls exakt på dagen då Axel blir 4 mån. Det blir spännande! Var själv på dop i lördags och det var så himla vackert! :)

• Annaliz

Usch då :( vad hemskt!! Hoppas hon kryar på sig snabbt. En vän hade en bebis som fick kikhosta och lunginflammation och det var riktigt hemskt. Men det slipper nog ni. Bra att ni for upp och fick inhalera.

• Annaliz

Alltså jag tycker det är skitsvårt att ge ersättning på flaska. Hur ska man hålla honom? Höll honom i amningsställning men med ansiktet uppåt, men han får bara i halsen!! Jag får panik... Känns som att det åker rakt ner i lungorna... :( åh. Och så är det så frustrerande eftersom han inte blir nöjd med bara amning. Nappen är för 2 mån.

• Annaliz

Ska prova en annan nappstrl och se. Måste ju vara den det beror på....

Svar på tråden bebis juli 2011 =)